w202 hävittää nestettä 180c
w202 hävittää nestettä 180c
elikkäs tommonen 180 ceeläinen 340tkm ajettu hävittää jäähdytysnestettä, nesteet ja öljyt kyllä pysyvät omissa lokeroissaan, lämmöt eivät nouse eikä auto savuta kuin minuutin kylmällä koneella joka on normaalia. letkut katsottu ja vuotoja ei huomattu. samalla huomasin tutkiessani että moottorin etupäästä kansipahvin välistä tihkuttaa öljyä niin hankala huomata jos kone vuotaa jostain nesteitä pihalle. mitkä paikat tarkistaisin ennen kuin alan pahvin vaihtohommiin? voiko se vesipumpun välistä tihkuttaa sitä ja polttaa siellä välissä sitä samaantahtiin? kertokaapas nyt kaikki mahdolliset ongelmat.. ja sitten jos pahin elikkä pahvi mennyt niin tietääkö kukaan propaajaa taikka halpaa liikettä keskisuomesta joka pahvin vaihtaisi? linkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. kun ei heti ensimmäisenä viitsisi purkaa osiksi..
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Painekoe sille kannattaa osaavassa korjaamossa teettää.
Toki semmoisen adapterin voi itsekin tehdä, kun ostaa ylimääräisen paisuntasäiliön korkin ja poraa sekä liimaa tavallisen renkaan venttiilin siihen. Sen jälkeen pukkaa pari kolme baaria painetta ja katsoo että kuseeko ulospäin vai meneekö nesteet männän päälle taikka öljytilaan.
Toki semmoisen adapterin voi itsekin tehdä, kun ostaa ylimääräisen paisuntasäiliön korkin ja poraa sekä liimaa tavallisen renkaan venttiilin siihen. Sen jälkeen pukkaa pari kolme baaria painetta ja katsoo että kuseeko ulospäin vai meneekö nesteet männän päälle taikka öljytilaan.
Ihan mielenkiinnosta joutuu nyt kysymään, että minkälaisella paineella noita jäähdytysjärjestelmiä uskaltaa ponnistaa, kun tuo 3bar alkaa jo kuulostaa siltä, että vaikkei järjestelmässä mitään vikaa olisikkaan, niin tuon jälkeen varmasti on? Vai onko tuollainen testipaine totta tosiaan? Mersun paisarin korkithan päästää paineet 1bar - 1,5bar välillä, mitä tullu noita korkkeja katseltua....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Vuotokohdan etsinnässä pitää käyttää selkeästi korkeampaa painetta kuin normaalipaine, että vuodon syy ja paikka löytyy. Painetta voi nostaa pikkuhiljaa yli normaalipaineen, jos jännittää.
Itse en ole autonasentaja ammatiltani. Sen sijaan toimin teollisuudessa jossa on vastaavalla paineella toimivia nestejäähdytysjärjestelmiä. Siellä käyttöönottokoeistus tehdään pelkällä paineilmalla niin että järjestelmään laitetaan 5-6 baria painetta ilmalla ja seurataan 24h paineen laskua. Järjestelmän tyypillinen paineenlaskukaava tunnetaan. Ilma vuotaa ulos helpommin kuin neste. Sama testi tehdään kun epäillään järjestelmän vuotoa. Yleensä vuotokohdan pystyy havaitsemaan ihan visuaalisella tarkastuksella kun järjestelmässä on vika.
Itse en ole autonasentaja ammatiltani. Sen sijaan toimin teollisuudessa jossa on vastaavalla paineella toimivia nestejäähdytysjärjestelmiä. Siellä käyttöönottokoeistus tehdään pelkällä paineilmalla niin että järjestelmään laitetaan 5-6 baria painetta ilmalla ja seurataan 24h paineen laskua. Järjestelmän tyypillinen paineenlaskukaava tunnetaan. Ilma vuotaa ulos helpommin kuin neste. Sama testi tehdään kun epäillään järjestelmän vuotoa. Yleensä vuotokohdan pystyy havaitsemaan ihan visuaalisella tarkastuksella kun järjestelmässä on vika.
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Kerääkö painetta järjestelmään, onko letkut kovat käydessä kun kone on kuuma?
Meidän C 220 :ssa oli vuoto kannentiivisteessä: keräsi painetta käydessä ja kun ei käynyt työnsi nestettä sylinteriin samasta rei'ästä. Käynnistäessä kyllä kuuli mutta hetkenpäästä tasaantui.
Meidän C 220 :ssa oli vuoto kannentiivisteessä: keräsi painetta käydessä ja kun ei käynyt työnsi nestettä sylinteriin samasta rei'ästä. Käynnistäessä kyllä kuuli mutta hetkenpäästä tasaantui.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Kollegalla just samat oireet, sama kone ja kori, sitä tarkemmin tässä lähiaikoina pitäisi tutkia. Käsittääkseni suht yleinen vaiva näissä m111 koneissa et tihuttaa öljyä mitä aiheesta tullu lueskeltua, etupään kannenpultit löysällä. Kaverin autossa vaan vedetty jotain massaa ulkopuolelle joten ongelma ei korjaantunu mut tekee vaikeemman työstettävän. Tosiaan tihuttaa etunutkasta pakopuolelta ja hissukseen kadottaa nestettä muttei sekaannu nesteet öljyn kanssa.
Varmaan ihan ensimmäisenä muutama pullo jarrukliineriä tai muulla tavoin pestä ne öljyt pois ja alkaa sen jälkeen katteleen tarkemmin mistä vuotaa mitäkin.
Varmaan ihan ensimmäisenä muutama pullo jarrukliineriä tai muulla tavoin pestä ne öljyt pois ja alkaa sen jälkeen katteleen tarkemmin mistä vuotaa mitäkin.
M104 vuoti salakavalasti 202 korissa moottorin takaa tulipellin muovisesta läpiviennistä. Ei näkynyt oikein missään kunnolla, välillä vuoti alapuolelle alustaan asti. Huomasin kun sää kylmeni pientä höyryä hetken aikaa pysähdyksen jälkeen tuulilasinpyyhkijän alapuolisen ritilän kohdalla.
Juuri ja juuri sormella ylsi kokeilla näkymättömissä olevan vuotokohdan.
Ajossa paine vissiin sen verta enempi ja lämpimämpää että halkeama muovissa aukesi ja vuoti litran tonnille.
Osa maksoi muutamia euroja mutta oli aikaavievä vaihtaa.
Oisko siis kyselijöillä mahdollista vastaava muoviosan särö....
Juuri ja juuri sormella ylsi kokeilla näkymättömissä olevan vuotokohdan.
Ajossa paine vissiin sen verta enempi ja lämpimämpää että halkeama muovissa aukesi ja vuoti litran tonnille.
Osa maksoi muutamia euroja mutta oli aikaavievä vaihtaa.
Oisko siis kyselijöillä mahdollista vastaava muoviosan särö....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Muistelinkin lukeneeni tuosta takaosan letkuvuodosta, se olisi seuraava tutkinnan kohde kun pellin alle pääsee.
Vähä asian sivusta, joskus pähkiny näitä mystisiä vuotoja, aiemmin tasonsäätöön väykässä liittyen. Kun ei kokemusta tarkemmin, mites se ilmastoinnissa käytettävä uv-aine, onko vastaavaa/käviskö muihin järjestelmiin? Vuoto tuossa suunnilleen säiliön merkkiväli/1000+km eli aika maltilla tihkuttaa.
Joku tosiaan sitä öljyvuotoa tollalailla koittanu paikata
Vähä asian sivusta, joskus pähkiny näitä mystisiä vuotoja, aiemmin tasonsäätöön väykässä liittyen. Kun ei kokemusta tarkemmin, mites se ilmastoinnissa käytettävä uv-aine, onko vastaavaa/käviskö muihin järjestelmiin? Vuoto tuossa suunnilleen säiliön merkkiväli/1000+km eli aika maltilla tihkuttaa.
Joku tosiaan sitä öljyvuotoa tollalailla koittanu paikata
Toi on melkeinpä sama kun paikkaisi puhjenneen renkaan kyseisellä massalla ulkoapäin. Ymmärrän jos auto tarkoitus purkaa tai pistää paaliin ja viimeinen ajoaika menossa. Mutta käyttöpeliin tai harrastepeliin ei mitään syytä edes ajatella tuollaista "korjausta"sv22 kirjoitti:Muistelinkin lukeneeni tuosta takaosan letkuvuodosta, se olisi seuraava tutkinnan kohde kun pellin alle pääsee.
Vähä asian sivusta, joskus pähkiny näitä mystisiä vuotoja, aiemmin tasonsäätöön väykässä liittyen. Kun ei kokemusta tarkemmin, mites se ilmastoinnissa käytettävä uv-aine, onko vastaavaa/käviskö muihin järjestelmiin? Vuoto tuossa suunnilleen säiliön merkkiväli/1000+km eli aika maltilla tihkuttaa.
Joku tosiaan sitä öljyvuotoa tollalailla koittanu paikata
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.