APUUVA!! CDI oksensi vetensä motarille
APUUVA!! CDI oksensi vetensä motarille
Missähän mahtaa olla vika....
Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.
Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti..
Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla..
Autohan on S 202 220 CDI..
Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..
Muokkasin Petelius-otsikon kuvaavammaksi
T: HVM
Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.
Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti..
Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla..
Autohan on S 202 220 CDI..
Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..
Muokkasin Petelius-otsikon kuvaavammaksi
T: HVM
Viimeksi muokannut Vesqju, 21.7.2007 10:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Voihan se olla termarikin.
Itsellä teki vähän samaa, mutta syynä oli se että vesipumppu vuoti nesteet pikkuhiljaa pihalle. Ajattelin ensin että veden kiertohäikkäähän siinä on, kylmää lämmityslaitteesta-lämmöt tappiin-vettä pihalle.
Mutta tuskinpa tuossa sitä, eikös se nesteitten vähyydestä ilmoittele. Itselläni ei varoitusvalo toimi
Itsellä teki vähän samaa, mutta syynä oli se että vesipumppu vuoti nesteet pikkuhiljaa pihalle. Ajattelin ensin että veden kiertohäikkäähän siinä on, kylmää lämmityslaitteesta-lämmöt tappiin-vettä pihalle.
Mutta tuskinpa tuossa sitä, eikös se nesteitten vähyydestä ilmoittele. Itselläni ei varoitusvalo toimi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ja nestettä ei ollut liikaa ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Testilenkin suorituksen jälkeen avasin paisuntasäiliön kkorkkia ---> nesteet pihalle..
Painetta tuntuu kertyvän paisuntasäiliöön
Mikähän mahtaa olla syy
1 kansi halki
2 kansipahvi pa*kana
3 paukkulaakerin suojakumen kiristysjousi poikki....?
Painetta tuntuu kertyvän paisuntasäiliöön
Mikähän mahtaa olla syy
1 kansi halki
2 kansipahvi pa*kana
3 paukkulaakerin suojakumen kiristysjousi poikki....?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Nyt ajettu korkin vaihdon jälkeen 150 km, lämmöt pysyy normaalissa, toistaiseksi...
Onko tuo nyt taas sellainen vika , jota ei ole ollut muka toisissa samanlaisissa autoissa, vaikuttaa siltä, ettei kyseessä ole tyypillinen CDI vika
Onko tuo nyt taas sellainen vika , jota ei ole ollut muka toisissa samanlaisissa autoissa, vaikuttaa siltä, ettei kyseessä ole tyypillinen CDI vika
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
-
- Hanskakäsi-Edward
- Viestit: 416
- Liittynyt: 03.11.2006 17:47
Kannattaa miettiä, kannattaako korjuuttaa tuota vanhaa. Noita cdi koneita saa jollain 2500 tonnilla käytettynä, remppa on helposti enemmän.
Ei nuo kyllä yleensä hajoa edes kannentiivisteestään. Omituista, oisko päässyt kuumenemaan ilman vesiä jossain vaiheessa?
Toisaalta onko tommosesta männänlaen halkeamasta haittaa? Jos ei ole läpiasti?
Ei nuo kyllä yleensä hajoa edes kannentiivisteestään. Omituista, oisko päässyt kuumenemaan ilman vesiä jossain vaiheessa?
Toisaalta onko tommosesta männänlaen halkeamasta haittaa? Jos ei ole läpiasti?
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Paska homma, ei varsinaisesti käy kateeksi:? Uusi moottori tilalle vaan. Tässä mitä äkkiseltään tuli vastaan Ebayssa:
Kova pyynti, mutta tarjotakin saa...
Tässä toinen...
Kova pyynti, mutta tarjotakin saa...
Tässä toinen...
Lastutuksesta ei ole tietoa... Itse olen ajanut autolla 85000 kilsaa ilman ongelmia ennen tätä.... :vesi3:
Lämpöjä ja veden määrää tulee seurailtua aika ajoin...
Nooh vanhoilla männillä jatketaan ja venttiilit menee vaihtoon... jos joku haluaa tutkia kuvia tarkemmin niin eiku sähköpostiosoitetta yyveellä...
Taas sattui tollainen maanantaipäivän kapistus meikäläiselle..
Lämpöjä ja veden määrää tulee seurailtua aika ajoin...
Nooh vanhoilla männillä jatketaan ja venttiilit menee vaihtoon... jos joku haluaa tutkia kuvia tarkemmin niin eiku sähköpostiosoitetta yyveellä...
Taas sattui tollainen maanantaipäivän kapistus meikäläiselle..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Aikalailla kilometrejäkin takana Minulla mersuilua n.450tkm takana ja yhdet kk. laakerit on menny.Vesqju kirjoitti:Tämä nykyinen ceemelu on mun viides mersu ja menossa 4 koneremontti...
takana miljoona kilometriä mersulla..
Mikäs tuossa oli että korjaamolle yleensäkin veit? Nuo lämöongelmat sitten jatkuivat vai? Aika tuhoa on tullut, varmaan tosiaan se käytetty kone hyvä vaihtoehto..Itse kyllä varmaan kasaisin vaan noilla hiluilla, uutta pahvia vaan ja katsoisin miten käy
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En oikein saa selvää tuosta kuvasta. Onko nyt halkeamat männässä vai sylinteriryhmässä?
Ihme juttu kaikenkaikkiaan, vaikka onhan tässä omatkin oppirahat maksettu 10 vuotta sitten kun tuli ajeltua vuotavalla kannentiivisteellä ja lopulta vuoto yltyi niin että löi männän jumiin (vesi ei anna periksi) ja kiertokangen poikki.
Siltikin ihmetyttää että miten kaikki männät ovat halki?
Ihme juttu kaikenkaikkiaan, vaikka onhan tässä omatkin oppirahat maksettu 10 vuotta sitten kun tuli ajeltua vuotavalla kannentiivisteellä ja lopulta vuoto yltyi niin että löi männän jumiin (vesi ei anna periksi) ja kiertokangen poikki.
Siltikin ihmetyttää että miten kaikki männät ovat halki?
SiisettäniinkuMITÄ Nyt(kään) en ymmärrä, miks kasataan kone halkinaisilla männillä Anskummää arvaan...männät ei voi enää haleta enempää . Myydään vehe jollekkin hyväuskoiselle joka vielä luottaa miehen sanaanVesqju kirjoitti:kone kasataan vanhoilla hiluilla ja täydennetään uusilla venttiileilla ja plaanatulla kannella..
Viimeksi muokannut CDTA, 14.7.2007 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jos kasausta harkitaan vielä nuilla osilla niin luulen että 5 remontti on ovella kohta . onko sylinterin kantta ponnistettu ettei vain olis legendaarinen kansa halki imukanavistaan. Männät halkeaa helposti jos pahvi vuotaa kuumaan pyttyyn nestettä ja se kun höyrystyy ja mäntä takoo paskaksi kaiken. ja mistäkö tiedän on kokeiltu tuokin leikki. uusi pata keulille ja ehjät osat myyntiin entisestä mosasta vain . kiertokaget on kovaa superturbo kamaa.