APUUVA!! CDI oksensi vetensä motarille

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

APUUVA!! CDI oksensi vetensä motarille

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Missähän mahtaa olla vika.... :?:

Aamulla motarilla alkoi puhaltamaan kylmää, ja lämmöt oli vajaa 100 astetta
Jäähdytysnesteet tuli pihalle paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.
:shock: :evil:

Lisäsin nestettä, nyt toimii taas normaaliksti.. :roll:

Voiko termostatti jumiutua vai mikä tuota himmeliä vaivas aamulla.. :?:

Autohan on S 202 220 CDI..

Termostaatti on vaihdettu uuteen viime talvena..

Muokkasin Petelius-otsikon kuvaavammaksi

T: HVM
Viimeksi muokannut Vesqju, 21.7.2007 10:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Loistava otsikon korjaus.. Juuri näin :happy:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Voihan se olla termarikin.

Itsellä teki vähän samaa, mutta syynä oli se että vesipumppu vuoti nesteet pikkuhiljaa pihalle. Ajattelin ensin että veden kiertohäikkäähän siinä on, kylmää lämmityslaitteesta-lämmöt tappiin-vettä pihalle.

Mutta tuskinpa tuossa sitä, eikös se nesteitten vähyydestä ilmoittele. Itselläni ei varoitusvalo toimi :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ja nestettä ei ollut liikaa ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Lucky-Dog kirjoitti:Ja nestettä ei ollut liikaa ?
Ei ollut liikaa nestettä... Outo juttu :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Testilenkin suorituksen jälkeen avasin paisuntasäiliön kkorkkia ---> nesteet pihalle.. :evil:
Painetta tuntuu kertyvän paisuntasäiliöön :eec:

Mikähän mahtaa olla syy

1 kansi halki
2 kansipahvi pa*kana
3 paukkulaakerin suojakumen kiristysjousi poikki....?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Paisuntasäiliön korkki uusittu, tilannetietoa seuraavan testilenkin jälkeen..

Veholta 7,25€
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nyt ajettu korkin vaihdon jälkeen 150 km, lämmöt pysyy normaalissa, toistaiseksi...

Onko tuo nyt taas sellainen vika , jota ei ole ollut muka toisissa samanlaisissa autoissa, vaikuttaa siltä, ettei kyseessä ole tyypillinen CDI vika :twisted:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Tänään 140 kilsaa motaria, reipasta vauhtia, --------> ei ongelmia..? :shock: :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

off
Viimeksi muokannut Vesqju, 26.2.2008 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

poistettu
Viimeksi muokannut Vesqju, 21.7.2007 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Pikku Poika
Hanskakäsi-Edward
Viestit: 416
Liittynyt: 03.11.2006 17:47

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

Mitä tälle on tapahtunut????????? :shock:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Leikitty höyrykonetta ja ajeltu vesillä... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

:shock:

Voimia Vesqjulle sekä etenkin lompakolle... :x
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa miettiä, kannattaako korjuuttaa tuota vanhaa. Noita cdi koneita saa jollain 2500 tonnilla käytettynä, remppa on helposti enemmän.

Ei nuo kyllä yleensä hajoa edes kannentiivisteestään. Omituista, oisko päässyt kuumenemaan ilman vesiä jossain vaiheessa?

Toisaalta onko tommosesta männänlaen halkeamasta haittaa? Jos ei ole läpiasti?
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tuo mäntähän on vielä ihan ehjän näköinen. :mrgreen:

Eihän siinä auta kuin kammeta isompi pata tilalle?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ei muuta kun varaosa-auto saksan maalta isommalla koneella...tai taitaa noita koneita löytyä suomestakin...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Paska homma, ei varsinaisesti käy kateeksi:? Uusi moottori tilalle vaan. Tässä mitä äkkiseltään tuli vastaan Ebayssa:
Kova pyynti, mutta tarjotakin saa...
Tässä toinen...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Paska homma että mylly särkyi :( .Syitä mäntien halkeamiseen voivat olla huonot suuttimet,korkea palamislämpötila,liian aikainen ruiskutusennakko.Kova ajo kylmällä koneella voi myös tehä jonkunlaista tuhoa pitkän ajan kuluessa.Onkos autoa lastutettu?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Lastutuksesta ei ole tietoa... Itse olen ajanut autolla 85000 kilsaa ilman ongelmia ennen tätä.... :vesi3:
Lämpöjä ja veden määrää tulee seurailtua aika ajoin... :idea:
Nooh vanhoilla männillä jatketaan ja venttiilit menee vaihtoon... jos joku haluaa tutkia kuvia tarkemmin niin eiku sähköpostiosoitetta yyveellä...
Taas sattui tollainen maanantaipäivän kapistus meikäläiselle.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Vesqju kirjoitti: Taas sattui tollainen maanantaipäivän kapistus meikäläiselle.. :shock:
Onko sulla ollu mersuja ennenkin :?: :roll: :lol:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Tämä nykyinen ceemelu on mun viides mersu ja menossa 4 koneremontti... :D
takana miljoona kilometriä mersulla..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vesqju kirjoitti:Tämä nykyinen ceemelu on mun viides mersu ja menossa 4 koneremontti... :D
takana miljoona kilometriä mersulla..
Aikalailla kilometrejäkin takana :shock: Minulla mersuilua n.450tkm takana ja yhdet kk. laakerit on menny.

Mikäs tuossa oli että korjaamolle yleensäkin veit? Nuo lämöongelmat sitten jatkuivat vai? Aika tuhoa on tullut, varmaan tosiaan se käytetty kone hyvä vaihtoehto..Itse kyllä varmaan kasaisin vaan noilla hiluilla, uutta pahvia vaan ja katsoisin miten käy :roll:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

kilometrit siis kaikilla mersuilla.... Lämpöongelmat alkoivat tosissaan.. kone kasataan vanhoilla hiluilla ja täydennetään uusilla venttiileilla ja plaanatulla kannella.. :idea:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Aika ihme juttu jos ei aiemmin ole keittänyt tms :shock: Otetaan nyt kumminkin osaa suruun, on se kuitenkin sen verran harmittava ja suuri takaisku :roll:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En oikein saa selvää tuosta kuvasta. Onko nyt halkeamat männässä vai sylinteriryhmässä?

Ihme juttu kaikenkaikkiaan, vaikka onhan tässä omatkin oppirahat maksettu 10 vuotta sitten kun tuli ajeltua vuotavalla kannentiivisteellä ja lopulta vuoto yltyi niin että löi männän jumiin (vesi ei anna periksi) ja kiertokangen poikki.

Siltikin ihmetyttää että miten kaikki männät ovat halki?
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Vesqju kirjoitti:kone kasataan vanhoilla hiluilla ja täydennetään uusilla venttiileilla ja plaanatulla kannella.. :idea:
SiisettäniinkuMITÄ :shock: Nyt(kään) en ymmärrä, miks kasataan kone halkinaisilla männillä :?: Anskummää arvaan...männät ei voi enää haleta enempää :whistle: . Myydään vehe jollekkin hyväuskoiselle joka vielä luottaa miehen sanaan :evil:
Viimeksi muokannut CDTA, 14.7.2007 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytys täältä sopivasti moottorikin, niin ei tarttis ku vaihtaa vain paikalleen :wink:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Aki P kirjoitti:Löytys täältä sopivasti moottorikin, niin ei tarttis ku vaihtaa vain paikalleen :wink:
helpoin ratkaisu monesti...ja tuloo jopa halvemmaksi...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

jos kasausta harkitaan vielä nuilla osilla niin luulen että 5 remontti on ovella kohta . onko sylinterin kantta ponnistettu ettei vain olis legendaarinen kansa halki imukanavistaan. Männät halkeaa helposti jos pahvi vuotaa kuumaan pyttyyn nestettä ja se kun höyrystyy ja mäntä takoo paskaksi kaiken. ja mistäkö tiedän on kokeiltu tuokin leikki. uusi pata keulille ja ehjät osat myyntiin entisestä mosasta vain . kiertokaget on kovaa superturbo kamaa. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”