
Koneeseen on vaihdettu kaasuläpän anturi, kaasuluistinkotelo, jotain liittimiä, luistoneston hydrauliyksikkö?, tulpat, konetta on säädetty yms. VEHOLLA
 mutta silti nykii ajoittain enemmän ja vähemmän ja välillä toimii ihan normaalisti. Välillä alkaa käymään kolmella ja päälle menee joku vikaohjelma, joka nollaantuu kun koneen käynnistää uudelleen. Tyhjäkäynnillä ja noin puoleen kaasuun asti toimii aika lailla normaalisti, ongelmat tulevat siis pääosin reilummalla kaasunkäytöllä puolilämpöisellä koneella ja ennenkaikkea paikaltaan kiihdyttäessä. Rytkeestä ja paukkeesta vois päätellä että jotain häikkää olis sytytyspuolella, mutta vikakoodit valitti jostain CAN-tiedonsiirrosta moottorin ja automaatin välillä. Tai no olihan niitä koodeja varmaan parikymmentä muutakin, mittaristossa ei kylläkään pala mikään varoitusvalo? Ja kun vika on päällä, ei auto kulje yhtään mihkään vaikka kaasupetaali on likipitäen konehuoneen puolella. Sytytysosat, ilmanputsari, anturit, kompuran venttiilit, alipaineletkut kannattanee tsekata ensiksi, mitäpä muuta?
 mutta silti nykii ajoittain enemmän ja vähemmän ja välillä toimii ihan normaalisti. Välillä alkaa käymään kolmella ja päälle menee joku vikaohjelma, joka nollaantuu kun koneen käynnistää uudelleen. Tyhjäkäynnillä ja noin puoleen kaasuun asti toimii aika lailla normaalisti, ongelmat tulevat siis pääosin reilummalla kaasunkäytöllä puolilämpöisellä koneella ja ennenkaikkea paikaltaan kiihdyttäessä. Rytkeestä ja paukkeesta vois päätellä että jotain häikkää olis sytytyspuolella, mutta vikakoodit valitti jostain CAN-tiedonsiirrosta moottorin ja automaatin välillä. Tai no olihan niitä koodeja varmaan parikymmentä muutakin, mittaristossa ei kylläkään pala mikään varoitusvalo? Ja kun vika on päällä, ei auto kulje yhtään mihkään vaikka kaasupetaali on likipitäen konehuoneen puolella. Sytytysosat, ilmanputsari, anturit, kompuran venttiilit, alipaineletkut kannattanee tsekata ensiksi, mitäpä muuta?  
 Entäpä hiljentäessä kuuluva kolahdus, jonka olen paikallistanut takapäähän? Kuuluu aina noin 30km/h:n nopeudessa, riippumatta siitä painaako jarrua vai ei; pieni kilahdus kuuluu myös kaasua höllätessä isommilla kierroksilla. Ajossa, liikkeellelähdössä ja kiihdytyksissä ei mitään, kardaanin kumilimppua veikkailisin, vai voiko väljä perä, vetarit tai takakelkan gummit aiheuttaa tommosta?

Onkos muuten tuosta Kleemannin kompurakitistä jollain jotain mustaa valkoisella, siis lähinnä dynotuloksia? Semmonen tai vastaava olis tarkoitus asennella talven aikana tehoröörin lisäksi, siis heti kun sais korjattua isommat viat ensin. Tai tiedä vaikka jos noi kävyt, pienjyrsijät sun muut puhaltuis kaasarista poies, kun löis pannuun lisää painetta ja isompaa hormia.





 
 

 Mitä lie viime talvena tärvääntynyt ässään kipinää etsiessä? Ainakin 3 sytkäboksia, pari puolaa, sytkäpiuhat, jakopääremontti...
 Mitä lie viime talvena tärvääntynyt ässään kipinää etsiessä? Ainakin 3 sytkäboksia, pari puolaa, sytkäpiuhat, jakopääremontti...  
 



 ei pelannu senkään vertaa kuin aiemmin.
 ei pelannu senkään vertaa kuin aiemmin.  
 
 Sieltä selvisi että vanhemmissa kompressorimalleissa (90-luvun?)  on tyyppivikana huohottimen öljynerottimen + letkujen tukkeutuminen sekä kampikammion tuuletuksesta huolehtivan PCV-valven jumittuminen. Eli kun yksisuuntaisesta venttiilistä tuleekin kaksisuuntainen, alkaa öljyä löytymään vääristä paikoista varsinkin jos on tapana ajella usein vähän isommilla kierroksilla. Tietenkään amerikaanot eivät voineet kertoa missä tuo kyseinen valve sijaitsee, ilmeisesti jossain imusarjan alla. Joku kyllä puhui jotain imusarjan irrottamista ja imusarjalle menevien letkujen perusteellisesta putsaamisesta. Joka tapauksessa uutta MAFfia on aivan turha asentaa ennenkuin öljyyntyminen on hallinnassa.
 Sieltä selvisi että vanhemmissa kompressorimalleissa (90-luvun?)  on tyyppivikana huohottimen öljynerottimen + letkujen tukkeutuminen sekä kampikammion tuuletuksesta huolehtivan PCV-valven jumittuminen. Eli kun yksisuuntaisesta venttiilistä tuleekin kaksisuuntainen, alkaa öljyä löytymään vääristä paikoista varsinkin jos on tapana ajella usein vähän isommilla kierroksilla. Tietenkään amerikaanot eivät voineet kertoa missä tuo kyseinen valve sijaitsee, ilmeisesti jossain imusarjan alla. Joku kyllä puhui jotain imusarjan irrottamista ja imusarjalle menevien letkujen perusteellisesta putsaamisesta. Joka tapauksessa uutta MAFfia on aivan turha asentaa ennenkuin öljyyntyminen on hallinnassa.