C 200 CDI Ei suostu käynnistymään

Katso myös W210
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

C 200 CDI Ei suostu käynnistymään

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Tuli hommattua 2000 vuoden farkku 200cdi.

Kerkesin sillä pari iltaa ajelemaan, kun meni sammumaan ajosta ja sen jälkeen lähti hetkeksi käymään, kun starttaili pari minuttia putkeen.

Nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin ja luinkin täältä, että saattaa olla polttoaineputkien o-renkaissa vikaa.. sain ne viahdettua mutta ei vieläkään.

Suodattimelle menevässä lyhyessä putkessa näkyy ilmaa..

Miten tuon polttoaine järjestelmän saisi parhaiten ilmattua? Suuttimien putkia aukoa vai vaan startata aikansa?

Sitten seuraa kuva tuosta suodattimen putkesta missä ilmaa näkyy. Mikä tuo musta laatikko on, mistä polttoaine putki tulee? Voisiko se vuotaa?

Ainiin ja maanantaina menee tilaukseen tuo suodattimelle tuleva, että myös lähtevä putki, ihan vaan varmuudeksi..

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tankissa on polttoainetta varmasti?
Polttoainesuodatin (juurikin tuossa mustassa laatikossa) vaihdettu?
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Polttoainesuodatinta ei ole vielä vaihdettu, mutta ajattelin sen laittaa samalla noitten polttoaineputkien kanssa..

Tankissa on ainetta, ainakin jos on mittariin luottaminen, noin vartti tankki!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Bousta kirjoitti:Polttoainesuodatinta ei ole vielä vaihdettu, mutta ajattelin sen laittaa samalla noitten polttoaineputkien kanssa..

Tankissa on ainetta, ainakin jos on mittariin luottaminen, noin vartti tankki!
Ei ole luottaminen jos tasauspumppu on rikki voi polttpaine loppua käyttö puolelta jo puolessa välissä,
Tarkistele suutimien paluu puolen vuoto, railipaineen säädin,
Muita yleisiä ajosta sammutavia on kampiakselin asennon tunnisti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Jos käyn hakemassa kannullisen naftaa ja kaadan sen tankkiin, niin meneekö se suoraan käyttöpuolelle?

Mites pystyn tuon paluupuolen vuodon tarkistamaan, kun en saa autoa käyntiin? Ja sitten vielä, että pystyykö tuota kampiakselin asennon tunnistinta mittamaan jotenkin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Bousta kirjoitti:Jos käyn hakemassa kannullisen naftaa ja kaadan sen tankkiin, niin meneekö se suoraan käyttöpuolelle?

Mites pystyn tuon paluupuolen vuodon tarkistamaan, kun en saa autoa käyntiin? Ja sitten vielä, että pystyykö tuota kampiakselin asennon tunnistinta mittamaan jotenkin?
Miksi se pitäis saada käyntiin testin ajaksi,
eikö startti pyöritä konetta 1minuutia
jos ei niin sitten vikaa on ainakin muuallakin,
kampiakselin asnto anturin voi testata oskilos kopilla, vaihtamlla jostain toissen tai *:rila, myös sen johdot(muutkin johdot) tarkistaa samoin kaikki sulakket jos ei vielä ole niitä tarkistettu,
syttyykkö kaikki mittari merkki valot normaalisti?
tankissa kun tarpeeksi ainetta se jakautuu molemmin puolin,
sitä saat testattua ennen kannulla kantoa jo niin että otatta siitä siirto pumppulta putkken irti
korkkeapaine pumppun ja sen välistä poltto ainetaa pitäisi tulla kaaressa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Vaikka mittari näyttää että naftaa on 1/4 tankki niin kannattaa ekana lyödä tankkiin lisää naftaa niin ei sitten tule tehtyä turhaa remonttia anturin jumittamisen takia.
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Tuli tuossa mieleen, että pakkohan noi ilmat on saada tuolta polttoainepuolelta pois, ennenkun käyntiin voi lähteä?

Voiko tuollainen, että polttoaineputkissa kulkee ilmaa, niin sammuttaa auton kesken ajon? Ja jos nyt olisi käynyt niin, että olisi nafta loppunut, niin silloinhan se tietenkin sammuu ja kai sinne silloinkin ilmaa tulisi, kun ei ole tarpeeksi tavaraa mitä saisi syötettyä eteenpäin?

Yksi asia mitä en muistanut kirjoittaa tuohon ekaan viestiin, niin ennenkun kävi niin että sammui kesken ajon, niin 3 viimeistä starttia oli semmosia vähän pitempiä ennenkuin lähti käymään ja sitten viimeisen jälkeen sammui noin 5km ajon jälkeen.. Voisiko tästä päätellä jotain?
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Itellä käyny vähän vastaavaa pari kertaa, sillon on kyllä apuna ollu tankkaaminen. Jostain luin että siirtopumppua ku alkaa iän myötä laiskuttaan niin sillon tulee nuita ongelmia vähillä löpöillä.
Mulla siis käyny niin että ku ollu neljännes tankkia tai vähemmän löpöä niin pitkään pitäny startata, sitten jossain tiukassa kurvissa onkin auto sammunut (ilmeisesti siis imaissut ilmaa) ja eikä ole enää lähteny käyntiin vaikka kuinka starttais ennenku tankannu.
Tosiaan se tankin muotoki vissiin jotenki siihen vaikuttaa, sitä ku on kardaanitunnelin molemmin puolin.
Sen tankkaamisen jälkeen eka starttiki on sitten ollu niin pitkä että meinaa usko loppua.
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

No nythän se prkl lähti käyntiin!

Kiitos kovasti kaikille vastanneille.

Kävin hakemassa 15 litraa naftaa ja kaadoin ne tankkiin -> pitkään sahausta ja yhtäkkiä pärähti tulille..

Jos nyt on niin, että tuo polttoainemittari ei oikein toimi, niin auttaisiko jos kaivaisi sen koho hässäkän esille ja putsailisi tms.. vai suoraan suosiolla uusi osa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Bousta kirjoitti:No nythän se prkl lähti käyntiin!

Kiitos kovasti kaikille vastanneille.

Kävin hakemassa 15 litraa naftaa ja kaadoin ne tankkiin -> pitkään sahausta ja yhtäkkiä pärähti tulille..

Jos nyt on niin, että tuo polttoainemittari ei oikein toimi, niin auttaisiko jos kaivaisi sen koho hässäkän esille ja putsailisi tms.. vai suoraan suosiolla uusi osa?
Kannatta se tarkistella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ajcdi
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2011 11:19
Paikkakunta: k-s

meno hyytyy

Viesti Kirjoittaja ajcdi »

onko ongelma ratkennut? itsellä samoja oireita suodatin kuppi kuivahtaa kesken ajon meno loppuu kuin kananlento.o rinkulat vaihdettu ei vaikutusta.joten jäljelle jäänee tankin sähköhärpäkkeet?
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Tutun näköistä ja kuulosta :lol:

Mulla vetas ilmaa tuosta suodattimen takana olevasta polttoaineen esilämmitys-purkista (musta muovi kansi). Siinä voi olla tiivisteet kovettuneet tai muuta hämminkiä...myös tankilta tuleva putki? Onkohan metallia koko matka?

Mulla oli tankki täynnä mutta ilmeisesti siirtopumppu ei jaksanut tehdä tarpeeksi alipainetta tuon vuodon takia, niin ei lähtenyt käyntiin ilman ryyppyä-tiputtelin suodattimelta siirtopumpulle lähtevän muoviputkeen dieseliä ja heti hörähti. Mullahan löytyi sitten toinenkin vuoto-siirtopumpusta...

Nyt tuo lämmityspurkki on ohitettuna vielä ja uusi siirtopumppu ja taas kampe toimii kuin uutena.

Edit: Kulutuskin oli ennen ilmavuotojen korjausta reilun tuhannen kilometrin lenkillä 6,3 l/100km mitä ihmettelinkin...korjauksen jälkeen tippu alle 6 litraan...tässäpä tarina: viewtopic.php?t=31355
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
ajcdi
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2011 11:19
Paikkakunta: k-s

pumput

Viesti Kirjoittaja ajcdi »

ok! rupeaa selviemään tämä vaiva.ainut siirtopumppu on siis rataspumppu joka löytyy kp. pumpun vierestä. tankissa oleva siis vain tasaa pa. säiliöiden välisen tason ei osallistu varsinaiseen polttoaineen siirtoon millään tavalla? (220cdi98)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minullahan oli samanlaiset oireet ja pahaksi onneksi korkeapainepumppu leikkasi kiinni :? sen ku sai vaihettua ni tärähti heti käymään ilman mitää ilmaushommia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: pumput

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ajcdi kirjoitti:ok! rupeaa selviemään tämä vaiva.ainut siirtopumppu on siis rataspumppu joka löytyy kp. pumpun vierestä. tankissa oleva siis vain tasaa pa. säiliöiden välisen tason ei osallistu varsinaiseen polttoaineen siirtoon millään tavalla? (220cdi98)
Jep
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

asiasta mitään tietämätön kysyy, että eikös sellanen siirtopumppu käynnisty, kun laittaa virrat päälle?
jos näin, niin eikös se järjestelmä ilmaa itsensä, kun on virrat päällä? siis periaatteessa :oops:
® Mesen linttaklubi
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ei ole sähköinen siirtopumppu, on mekaaninen pumppu ja ottaa voimansa nokka-akselin päästä näissä vanhemmissa.

Tankissa ei ole siirtopumppua, mikä lappaisi polttoainetta tankin toiselle puolelle. Siellä on sellanen hieno lappoputkisysteemi. :)
Tähdellisen parantola
ajcdi
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2011 11:19
Paikkakunta: k-s

pumppu

Viesti Kirjoittaja ajcdi »

jep. joku sähköpumppu on oikean tankinpuoliskon ulkopuolella sen pyöreähkön lätkän alla .tämä luultavasti se tasaus pumppu .helposti sekoittaa sähköiseen siirtopumppuun,jota ei siis ole ainakaan minulla ?(c220cdi-98). joku korjaa ,jos olen väärässä
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Minulta löytyy ehjä siirtopumppu kun tuli vaihdettua ehjän tilalle ehjä... vika oli tukkeutuneessa naftasuodattimessa :oops:

Jos kiinnostaa niin yv tavoittaa.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Palataas taas aiheeseen..

Eli tänään päätti taas tehdä temput!

Aamulla töihin lähtiessä ajoin auton kaverin pihaan n. 12km ja jätin siihen, ei mitään hyvin toimii. Töistä päästyäni sitten starttaamaan ja mitäs kummaa sammu hetken päästä..

Tämän jälkeen ei käyntiin millään. Starttaa normaalisti ja välillä hörähtää käymään, mutta sammuu jo n. 2sek päästä. Ei auta vaikka yrittäisi kaasulla pitää elossa.

Jos koittaa jatkuvasti sahata käyntiin, niin ei lähde enää, mutta lupailee. Antaa hetken olla, niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu taas n. 2sek jälkeen..

Mikähän sieltä tälläkertaa hajosi? Railpaineensäädin on jo hetken aikaa oireillut, voiko mennä noin pahaksi? Siirtopumppu sano sopimuksen irti?
Eikai sentään korkeapainepumppu? Eihän sitten pitäisi lähteä edes käymään?

Ei siinä mutta, vanha uskollinen w124 250D ei lähde myöskään käyntiin :lol:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Bousta kirjoitti:Palataas taas aiheeseen..

Eli tänään päätti taas tehdä temput!

Aamulla töihin lähtiessä ajoin auton kaverin pihaan n. 12km ja jätin siihen, ei mitään hyvin toimii. Töistä päästyäni sitten starttaamaan ja mitäs kummaa sammu hetken päästä..

Tämän jälkeen ei käyntiin millään. Starttaa normaalisti ja välillä hörähtää käymään, mutta sammuu jo n. 2sek päästä. Ei auta vaikka yrittäisi kaasulla pitää elossa.

Jos koittaa jatkuvasti sahata käyntiin, niin ei lähde enää, mutta lupailee. Antaa hetken olla, niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu taas n. 2sek jälkeen..

Mikähän sieltä tälläkertaa hajosi? Railpaineensäädin on jo hetken aikaa oireillut, voiko mennä noin pahaksi? Siirtopumppu sano sopimuksen irti?
Eikai sentään korkeapainepumppu? Eihän sitten pitäisi lähteä edes käymään?

Ei siinä mutta, vanha uskollinen w124 250D ei lähde myöskään käyntiin :lol:
suuttimen ylivuoto testi tähän kohtaa :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Ei oo kauaakaan aikaa, kun katottiin noi ylivuodot ja ei kuulemma sillon ollut hätää.. Oisko sen jälkee ajettu jotain 3-4tkm..

Voiko tollasessa ajassa mennä suutin/suuttimet?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Railpaineensäätimen o-rengas, suutin, jotain muuta...
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Huomenna pitäs saada vietyä korjaamon pihalle, niin jos siellä sais jotain vikakoodejakin sitten luoskeltua.. Tosin starttailin ilman paineentunnistimen piuhaa, eli eiköhän siellä jonkunverran ole niitä koodejakin.. :roll:

Mutta kai se paineensäädin pitää nyt ainakin tilata, kun se on jo jonkinaikaa siellä hömpöttäny ja sitte alottaa vaikka ohivuotojen mittauksella..
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tän päiväisiä tunnelmia. Appiukon S202 220cdi. Sammui startin jälkeen sadan metrin päähän. Ei käynnistynyt. Tunnin päästä käymään ja taas sammui n. minuutin jälkeen. Kolmen tunnin päästä taas heti käymään ja siirto pihaan takaisin ja sammui siihen. Eikä käynnisty. Olemassa olevia vikakoodeja kaksi paineensäätimestä. Konsultointia cdi203:n kanssa (suur kiitos) -18 pakkasessa staria räpläten näpit huurussa :twisted: . Autoa hankala hinata parin kilsan päähän lämpimään talliin kun hinauslenkki on puskurin alalipan takana eikä aukkoa ole. Terveisiä vaan Akille :roll:. Onko ideoita muutakuin pakilla hinaus. Anturin vaihto pakkasessa ehkä varteenotettava vaihtoehto. Auto ei ole kiukutellut käynnistyksessä lämpimänä eikä kylmänä aikaisemmin. Toivottavasti vika on vaikka paineensäätimessä eikä johdoissa tai ecussa koska auto tosiaan toimii n. yhden minuutin levättyään.
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Äskeseen kysymykseen millaan lailla liittyen..

Painesäädin tuli väärä, joten kokeiltiin tänään pelkkien tiivisteiden vaihdolla ja jopas jotakin, nyt mersu rokkaa taas niinkun ennenkin..

Mitä nyt vieläkin vähän hömpöttää :lol:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hinurilla talliin, tosiaan suoraan talliin (kiitos Järven Auto Ky) ja kasa o-renkaita vaihtoon. Lisäksi yksi pa-putken pätkä missä murtumia. Kiitos korjausohjeista cdi203 ja Aki Parkkila. Nyt vasta tutustuin Akin ohjeilla liittimiin missä valkoinen sokka painetaan pohjaan ja vapauttaa liittimen joka vedetään tai lisäksi ruuvarilla auttaen kammetaan pois. Kaksi o-rengasta oli siirtopumpun liittimissä painuneita ja yksi vuoti korkeapainepumpulle tulevassa liittimessä. Ja muutkin oli alkuperäisiä varmaankin, 1999 vuodelta ja ajettu 330tkm. Rail paineen säädin tuli vaihdettua myös, alkuperäinen oli sekin vielä. No nyt se käy :D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

markoala kirjoitti: . Autoa hankala hinata parin kilsan päähän lämpimään talliin kun hinauslenkki on puskurin alalipan takana eikä aukkoa ole. Terveisiä vaan Akille :roll:. Onko ideoita muutakuin pakilla hinaus..
:roll: Onhan siinä puskurissa luukut molemmin puolin ja lenkki oikealla nurkalla ihan omalla paikallaan :?: :wink:
Se puskurin palanen lähtee irti vetämällä siitä juuri sen lenkin kohdalta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markoala kirjoitti:Hinurilla talliin, tosiaan suoraan talliin (kiitos Järven Auto Ky) ja kasa o-renkaita vaihtoon. Lisäksi yksi pa-putken pätkä missä murtumia. Kiitos korjausohjeista cdi203 ja Aki Parkkila. Nyt vasta tutustuin Akin ohjeilla liittimiin missä valkoinen sokka painetaan pohjaan ja vapauttaa liittimen joka vedetään tai lisäksi ruuvarilla auttaen kammetaan pois. Kaksi o-rengasta oli siirtopumpun liittimissä painuneita ja yksi vuoti korkeapainepumpulle tulevassa liittimessä. Ja muutkin oli alkuperäisiä varmaankin, 1999 vuodelta ja ajettu 330tkm. Rail paineen säädin tuli vaihdettua myös, alkuperäinen oli sekin vielä. No nyt se käy :D
Hyvä että tuli kuntoon ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”