Ei käynnisty CDI ja EBC syttyy

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Ei käynnisty CDI ja EBC syttyy

Viesti Kirjoittaja cupee »

Katsastuksen moitteet korjattu ja leima on tullut.

Auton tekniikkaa kandeis varmaan nyt huoltaa - joitensakin.
Ellikäs hehkukierrre jää palaamaan, kun auto on käynnistetty. Sammuu vasta jonkin ajan kuluttua.
>Nyt on kahteen otteeseen EBC valo syttynyt ajon aikana - Question miksi näin.
Verstas vaihtoi etujarrulevyt sekä jarrupalat. Oisko jokin tunnistin jotenkin nyt löysällä? Laskun mukaan jarrupalan hälytinjohto 1 kpl. on uusittu.

Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29085
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

- Hehkutulppa tai useampi rikki, tai hehkurele.
- Luultavasti vetelee ilmoja polttoainejärjestelmään, siksi sammuu. Muoviset polttoaineputket konetilassa yleisin syypää.
- EPC valo ei liity jarruihin vaan moottoriin. Vikatestiin...
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Lisää kysyttävää-
Kuinka tärkeää on tai mitä vaikuttaa, kun jäähdytysveden mittari ei nouse 80 asteeseen. Eli onko siitä haittaa?
Mikä pitää korjata?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos lämmöt ei nouse yli kaheksankympin niin termari vaihtoon. Kaikin puolin parempi moottorille kun on käyntilämmin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

OK- kiitos taas kerran. Niin minä ajattelinkin. Aikaisemmin mulla oli sellain en ystävä, joka osasi neuvoa kaikissa näissä tekniikka- asioissa. Olen muuttanut muualle ja luottokontaktit ovat vähissä.
Mutta on vielä Mese. :beerhug:
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

varaosia ostamassa

Viesti Kirjoittaja cupee »

mutta on tässä omat ongelmansa. Mä en ole vuosiin ostanut mitään varaosia itse, eli tilannut, vaan sen on hoitanut korjaamot. Nyt tilanne on toinen ja on tässä itse ruvettava asioita hoitamaan. Tossa tulisi kaveri korjaamaan, mutta mun on hankittava osat.
termostaattia.

Paperien mukaan auto on tyyppi 202 ja moottori OM 611960. 220 CDI moottorin tilavuus 2148 cm3, ja perässä lukee 220 CDI.
92 kw (125 hv?)
Olen etsimässä termostaattia, mutta KL Varaosat ei tarjoa valikosta tolle moottorille
MERTEIL tarjoaa termostaattia, mutta ei ole tarkemmin yksilöity, kuin C 220 CDI ja vuosiluku. Tämä auto on lähtenyt tehtaalta 06.vuonna 2000.
Lisäksi olen etsimässä sopivia ja oikeita hehkutulppia. En tiedä mikä sopii ja kenen vaslmistama tulisi olla.

Sitten moottoriöljy tulisi vaihtaa. Mitäs öljyä sinne kaataa siis ostaa?

Tässäpä taas tietämättömän kyselyjä.


:?: :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29085
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosilla osataan nyydä oikeat osat.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

KLvaraosiin on sitten soitettava - nii sittenhän selviää. :help:
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

KAPPAS - GOGLESTA KUN HAKEE KL-VARAOSAT NIIN RUUTUUN POMPSAHTAA , ELI KUN KLIKKAA SIIHEN NIIN TÄMMÖINEN
http://www.google.fi/aclk?sa=l&ai=C1_Go ... i/&cad=rja

Kyseessä on eestiläinen yhtiö, nimeltä Avaldi, ja hakusanana käyttävät KL-Varaosat :roll:

Onneksi tsekkaisn asiaa nyt tarkemmin - johtuen tietenkin juuri siitä, että konetyyppiä ei varaosille löytynyt.
huh
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cupee kirjoitti:KLvaraosiin on sitten soitettava - nii sittenhän selviää. :help:

Termostaatin mukana tulee uusi lämpöanturi
jos käy niin että jostain kumman syystä tulee vääräkoppa
tai sopivaa(tarpeeksi kuumaa) ei löydy niin termostaatin ja sen anturin voi vaihtaa siihen vanhaan koppaan,

niin ja kannatta vihtaa ne molemat termostaatit ;)

edelä mainitujen paikojen lisäksi osien hankintaan
merteil,
veho(yllättä josku esim 211 uusi mittari kl ~1400 veho ~700)
vihdin tarvike
"aguanor"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

CDI203 kirjoitti:
cupee kirjoitti:KLvaraosiin on sitten soitettava - nii sittenhän selviää. :help:

Termostaatin mukana tulee uusi lämpöanturi
jos käy niin että jostain kumman syystä tulee vääräkoppa
tai sopivaa(tarpeeksi kuumaa) ei löydy niin termostaatin ja sen anturin voi vaihtaa siihen vanhaan koppaan,

niin ja kannatta vihtaa ne molemat termostaatit ;)

edelä mainitujen paikojen lisäksi osien hankintaan
merteil,
veho(yllättä josku esim 211 uusi mittari kl ~1400 veho ~700)
vihdin tarvike
"aguanor"
Kiitos arvokkaasta tiedosta. Tästä se pikku hiljaa lähtee. :acavallo:
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.

No Niin - kiitos sitten vinkistä.
Nyt on vaihdettu hehkutulpat. Viimeinen - ohjaamon luona ei sitten ihan hevin irronnut. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarviittiin - ja sitten se nousi sieltä. Se olikin sitten se viallinen hehku. Nyt kun kaikki on vaihdetu -hehkutuksen merkkivalo sammuu käynnistyksen jälkeen, niin kuin pitikin.

Termostaatit on molemmat vaihdettu ja veden lämpötila nousee kuten pitääkin sinne 80 asteeseen. Vielä pitää odotella hieman viileempää keliä, niin saa selville, toimikko se Mesen lisälämmitin, kun se on päälle kytketty.

Nyt sitten moottoriöljynvaihtoon vielä , niin eiköhän Mersu rupea olemaan talvelle käyttökelpoinen.

Tuli nyt sitten se polttoaineletku turhaa ostettua - sitä nyt ei vaihdettu vielä.
Ai niin - pitää huomenna selvittää, käynnistyykö auto kylmänä asiallisesti, eli hehkutuksen jälkeen ja jääkö käyntiin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cupee kirjoitti:Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.

No Niin - kiitos sitten vinkistä.
Nyt on vaihdettu hehkutulpat. Viimeinen - ohjaamon luona ei sitten ihan hevin irronnut. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarviittiin - ja sitten se nousi sieltä. Se olikin sitten se viallinen hehku. Nyt kun kaikki on vaihdetu -hehkutuksen merkkivalo sammuu käynnistyksen jälkeen, niin kuin pitikin.

Termostaatit on molemmat vaihdettu ja veden lämpötila nousee kuten pitääkin sinne 80 asteeseen. Vielä pitää odotella hieman viileempää keliä, niin saa selville, toimikko se Mesen lisälämmitin, kun se on päälle kytketty.

Nyt sitten moottoriöljynvaihtoon vielä , niin eiköhän Mersu rupea olemaan talvelle käyttökelpoinen.

Tuli nyt sitten se polttoaineletku turhaa ostettua - sitä nyt ei vaihdettu vielä.
Ai niin - pitää huomenna selvittää, käynnistyykö auto kylmänä asiallisesti, eli hehkutuksen jälkeen ja jääkö käyntiin.
"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa[/quote]

Joo juuri näin. No nyt sitten kysymys:
Kun nyt olen ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle - tai mikä sen nimi on - niin missäs se letku sijaitsee tai se sammutin on? Tuossa kävin asentajalla, joka on enemmän näitten ameriikan ihmeitten kanssa tekemisisää, niin ei tunne tätä 202 sillei ilman ohjeita.
Mulla oli sellainen Alfamerin kirja tuossa käytössä, mutta 220 CDI:n koneen asennusohjeita ei siinä ole.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle -

No niin löysin sen KL-varaosat lähetteenkin. Eli polttoaineletku on tuotekoodi 24470 ja selitys on "Polttoaineputki *mat.painepumpulta-sammuttimelle , netto hinta 15,81 e
Siis missä se sammutin sijaitsee? Ja missä se mat-painepumppu?Kiittäen jo etukäteen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cupee kirjoitti: Joo juuri näin. No nyt sitten kysymys:
Kun nyt olen ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle - tai mikä sen nimi on - niin missäs se letku sijaitsee tai se sammutin on? Tuossa kävin asentajalla, joka on enemmän näitten ameriikan ihmeitten kanssa tekemisisää, niin ei tunne tätä 202 sillei ilman ohjeita.
Mulla oli sellainen Alfamerin kirja tuossa käytössä, mutta 220 CDI:n koneen asennusohjeita ei siinä ole.
Kannatta vallan unohtaa ne rapakon takaiset laiteet ja hakeutua jonekin missä mersuja korjataan...

no kuitenkin samutin ventiili on juuri ennen korkeapaine
(se on sylinterin kannen etu päässä laturin hihnan ylä puolela) pumppua,
siirto (matalapaine) pummpu on sylinterin kanne etupässä siihen mene putki suodatimelta ja toinen putki lähtee korkeapaine pumpulle"sammuttimelle"
usein se vutova liitos on suodatimelta siirtopumpulle menevässä putkessa

E:siinä kun on imu niin imeksii ilmaa niiten putken päiten välistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Kannatta vallan unohtaa ne rapakon takaiset laiteet ja hakeutua jonekin missä mersuja korjataan...

no kuitenkin samutin ventiili on juuri ennen korkeapaine
(se on sylinterin kannen etu päässä laturin hihnan ylä puolela) pumppua,
siirto (matalapaine) pummpu on sylinterin kanne etupässä siihen mene putki suodatimelta ja toinen putki lähtee korkeapaine pumpulle"sammuttimelle"
usein se vutova liitos on suodatimelta siirtopumpulle menevässä putkessa

No kiitos tästä. Eikun selostuksen kanssa konehuoneeseen. - Nii siitä pajasta - en siis tiennyt, että ei ole Mesen-asennuksista tietoinen, kun kävin ekan kerran nyt alkuviikosta.
Eihän se sinänsä moittinut, mutta kun ei tiennyt.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

no niin - nyt sitten on hehkutulpat vaihdettu, kummatkin termostaatit,moottoriöljy ja suodatin.
Moottorin lämpötila tai siis jäähdytysnesteen nousee sinne 80 asteeseen, hehkun merkkivalo ei jää enää palamaan, kun on käynnistynyt, ja no ei kait tuota tuortetta öljyä ajossa mitenkään huomaa - vaikka liukkaasti kulkikikn tänään.
No auto käynnistyi tänä aamuna ekalla ja jäi päälle, mutta pitä nyt seurata tilannetta vielä, kun ei sille ohivuodolle tai what ever ole tehty mitään.

Mites se nyt on ton vaihdelaatikon öljyn kanssa? Pitäiskös sitä ruveta vaihtamaan?
Onko se mahdollista tehdä ite ja saako sinne sitä Transmission fluidia menenemään - eli minne se kadetaan?
Tosta on nyt otettava selvää seuraavaksi.

Ai jäihän vielä toi pyyhkijän sulan vaihto. En vain kässää, miten se kiinnitetään - joten vanha on vielä paikalla. MERTEIL ista sin Boschin 600 sulan, mutta Quick-Clip ei vaan saavuta mun tajuntaa, että saisin sen varteen kiinni :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cupee kirjoitti:no niin - nyt sitten on hehkutulpat vaihdettu, kummatkin termostaatit,moottoriöljy ja suodatin.
Moottorin lämpötila tai siis jäähdytysnesteen nousee sinne 80 asteeseen, hehkun merkkivalo ei jää enää palamaan, kun on käynnistynyt, ja no ei kait tuota tuortetta öljyä ajossa mitenkään huomaa - vaikka liukkaasti kulkikikn tänään.
No auto käynnistyi tänä aamuna ekalla ja jäi päälle, mutta pitä nyt seurata tilannetta vielä, kun ei sille ohivuodolle tai what ever ole tehty mitään.

Mites se nyt on ton vaihdelaatikon öljyn kanssa? Pitäiskös sitä ruveta vaihtamaan?
Onko se mahdollista tehdä ite ja saako sinne sitä Transmission fluidia menenemään - eli minne se kadetaan?
Tosta on nyt otettava selvää seuraavaksi.

Ai jäihän vielä toi pyyhkijän sulan vaihto. En vain kässää, miten se kiinnitetään - joten vanha on vielä paikalla. MERTEIL ista sin Boschin 600 sulan, mutta Quick-Clip ei vaan saavuta mun tajuntaa, että saisin sen varteen kiinni :roll:
Suutimet
Jos ei ole mitään oireita niin ei tarvetta tehdä mitään
(vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää/toimivaa)

pyhkijän pääli puolelta oli visiin avatava semmoinen "luukku" klipsu

jos laatiko öljyistä ei ole varmutta että ovat ok niin vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Kiitos neuvoista.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

cupee kirjoitti:"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
VIKA EI KORJAANTUNUT POLTTOAINELETKUN VAIHDOLLA. Siis se joka menee sammuttimelle. Eli ei jää käyntiin ekan käynnistyksen jälkeen. Oire on vain aamulla tai ensimmäisellä käynnistyksellä , sen jälkeen moottori jää käyntiin ensistartista, kun siis on ajanut.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cupee kirjoitti:
cupee kirjoitti:"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
VIKA EI KORJAANTUNUT POLTTOAINELETKUN VAIHDOLLA. Siis se joka menee sammuttimelle. Eli ei jää käyntiin ekan käynnistyksen jälkeen. Oire on vain aamulla tai ensimmäisellä käynnistyksellä , sen jälkeen moottori jää käyntiin ensistartista, kun siis on ajanut.
Kuten tuossa aiemin mainitu niin useimiten ilma vuoto tekee kiusaa siinä
SIIRTOPUMPUN ja SUODATIMEN välillä muita yleisä Vuoto paikkoja suodatimen kansi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Kiitos Mesen Bill Gibbonsonille avusta - siellä kun oltiin vähän huitsin metässä.
No Epsooseen palattua seuraavana päivänä asiakaskäynnillä konehuone täyttyi dieselaineen suihkusta.
Sinä paikalla ei ennättänyt tarkistaa mistä moinen ongelma johtui. Tilattiin vain hinaaja ja pyydettiin hinaamaan osaavaan verstaaseen. Veivät sitten Hannuksepellolle MOTOMER korjaamoon. Mutta sieltäpä vastattiin, että ei ennen seuraavaa maanantaita -(siis nyt tulevaa) kukaan ehdi edes kurkata mikä autossa on vikana. Eikun ite sitten sinne bussilla (piti opiskella vähän HKL:ää ennen sitä) mistä sitä tietää mistä ne bussit menee ja miten.
No eikös ollut viime asennuksessa polttoainnenletku jäänyt ilmaan roikkumaan, että moniurahihna on hangannut letkun halki. Ihmekkös, että dieseliä roiskuu koko konehuoneeseen. Se tuli nyt korjattua. Samalla - koska KL-varaosan porukka Jyväskylästä huomasi sanoa, että ne letkut on sellaisilla klemmareilla kiinni vesipumpun alla, osasin tilata sellaiset. Nyt letkut on kiinni järjestyksessä (Ordnung muss sein).
Letkun irroitus ja takaisin laittaminen ehkä ei se vaikein osa ollut, mutta on siellä todella ahtaat paikat ja se moniurahihna jatkuvasti tiellä - sinne ei näe eikä sormet tahdo mahtua. Nyt pitäisi vielä vaihtaa ne kaksi muuta polttoaineletkua. Mutta kiitos kuitenkin avusta- kun pois sieltä päästiin. Oli tässä vähän onneakin matkassa, kun urahihna ei leikannut putkea jo aikaisemmin. Kesti se po-putki sen 1000 km hankausta!!! :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”