c180 -98 päästöistä (se tämäkin hylättiin)!
c180 -98 päästöistä (se tämäkin hylättiin)!
koitin tuossa käydä kaikki vanhat jutut läpi mutta ei oikeen vastauksia löytynyt...eikä kaikki oikeen kerro loppu tulosta mikä on auttanut,vai onko sitten purettu ja unohdettu meesi liiterin kulmalle...kuitenkin.
CO% 3,4 tyhjäk o,99 kierrok HYLSY
co2 13,1 14,5
HC 293 165 HYLSY
o2 0,04 0,24
lambda ,98
että näin...mistäs kantsis alkaa...?
öljyt+putsari alle 5000km tulpat n.2500km aikaa vaihdeltu..
CO% 3,4 tyhjäk o,99 kierrok HYLSY
co2 13,1 14,5
HC 293 165 HYLSY
o2 0,04 0,24
lambda ,98
että näin...mistäs kantsis alkaa...?
öljyt+putsari alle 5000km tulpat n.2500km aikaa vaihdeltu..
Oisko lambda rikki kun sen arvo on matala??
Mulla on ton w202 280 -94 ryskän kanssa samanlainen homma vielä vaiheessa.
Luultavasti katit paskana ,taaskin.
Päivitän sitten kun enempi tietoa.
Se on näitten päästöjen kanssa sellanen juttu ,että se vika voi olla ihan missä vaan.
Mulla on ton w202 280 -94 ryskän kanssa samanlainen homma vielä vaiheessa.
Luultavasti katit paskana ,taaskin.
Päivitän sitten kun enempi tietoa.
Se on näitten päästöjen kanssa sellanen juttu ,että se vika voi olla ihan missä vaan.
Viimeksi muokannut henrik107, 02.7.2015 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo,kaim mar pitää aloittaa siitä ku saa nosturille romun,että käy putkiston läpi ettei se valskaa mistään..ja sit se lambda vaihtaa..motonetin sivuilla oli maininta että kuluva osa,suositellaan bensa koneessa vaihtoa 160xxx välein!
kellään kokemusta minkä merkin/ketjun osaa kantsii laittaa?pitäis kuitenki joku vuosi tätä autoa koittaa pitää..
kellään kokemusta minkä merkin/ketjun osaa kantsii laittaa?pitäis kuitenki joku vuosi tätä autoa koittaa pitää..
Tuo päästölapuissa näkyvä lamda-arvo on täysin laskennallinen johon vaikutta mm. tuo jäännöshappi ja sulla ei todellakaan oo putkessa vuotoa kun on noin pienet arvot. Joten lambda ja katti syyniin... Lamda-anturia ei kannata ostaa muuta kuin originelli (Bosch), tarvikelambdat voi olla rikki kuukaudessa... Lambdan toiminta on helppo mitata ihan perus volttimittarillaki...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ei oo,menny,ku ei oo mitään vielä ees tehty
lomaa vaa n pidetty,ja toki 1500km lenkki lomareissua tuolla heitettiin...vähä tein havaintoa että välillä meinaa risteyksessä vetää kierrokset alas,meinaa sammua...ja automaattihan tämä on..
roope,kerro,ihmeessä kansantajuisesti miten se lambda mitataan??voi joku muukin tätä neuvoa kaivata...
tällä viikolla on pakko alkaa pajattaan...
lomaa vaa n pidetty,ja toki 1500km lenkki lomareissua tuolla heitettiin...vähä tein havaintoa että välillä meinaa risteyksessä vetää kierrokset alas,meinaa sammua...ja automaattihan tämä on..
roope,kerro,ihmeessä kansantajuisesti miten se lambda mitataan??voi joku muukin tätä neuvoa kaivata...
tällä viikolla on pakko alkaa pajattaan...
Etit sieltä lambdan signaalijohdon ja lyöt volttimittarin plupsa johon siihen vaikka nuppineulaa hyväksikäyttäen kii ja miinus johto maihin... Sit vaan ajelet menemään ja kattelet heitteleekö voltit 1-5voltin välillä... Jos pysyy vain samassa lukema tai vaihtelu erittäin hidasta, on lambda rikki...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
tänään jo oli pakko alkaa reeraan,vko enää korjausaikaa jälellä...
huomen aamu aloittaa hitsauksilla ja sitten jatkaa päästöjen tuskailua..
kattelin että neljä johtoa olis lambdan liittimessä
1 valk
2 valk
3 harm
4 musta
eli muistaako joku ny ulkoo mihin piuhaan mittari tökätään kii???
ja miten prkl?se pyöreä liitin irtoaa???kääntelin ja vääntelin,mut oli pakko luovuttaa ennen ku mitn hajoaa...
jos pitää kattia alkaa vaihtaa,onko näistä biltema yms.tarvike kateista kokemusta,kannattaako hitsailla väliin moista?
huomen aamu aloittaa hitsauksilla ja sitten jatkaa päästöjen tuskailua..
kattelin että neljä johtoa olis lambdan liittimessä
1 valk
2 valk
3 harm
4 musta
eli muistaako joku ny ulkoo mihin piuhaan mittari tökätään kii???
ja miten prkl?se pyöreä liitin irtoaa???kääntelin ja vääntelin,mut oli pakko luovuttaa ennen ku mitn hajoaa...
jos pitää kattia alkaa vaihtaa,onko näistä biltema yms.tarvike kateista kokemusta,kannattaako hitsailla väliin moista?
Mustaan muistaakseni jos ei siinä näytä niin harmaaseen.
Jos ei toimi niin näyttää pyöreesti 0,5 ,eikä reagoi kierroksiin.
Toimiessaan pyörii siinä 0,5-1,0 kierroksilla lähempänä 1,0.
Liitin lähtee kääntämällä irti vastakarvaan ihan käsin.
Mulla meni tolla bilteman katilla leimasta läpi tosin joutu polkee katin ensteksi kuumaksi.
Niin siis katalysaattorin
Jos ei toimi niin näyttää pyöreesti 0,5 ,eikä reagoi kierroksiin.
Toimiessaan pyörii siinä 0,5-1,0 kierroksilla lähempänä 1,0.
Liitin lähtee kääntämällä irti vastakarvaan ihan käsin.
Mulla meni tolla bilteman katilla leimasta läpi tosin joutu polkee katin ensteksi kuumaksi.
Niin siis katalysaattorin
mustasta johdosta sain ihan elävää tulosta...
0,43 käy alimmillan,ylimmillään 1,18
tyhjäkäynnillä 1,13-1,16v välissä.ja lukema reagoi kaasuun heti...
kylmänä lukema heitteli enemmän kun lämmetessä...
eli taitais olla ehjä...??? ei sitä muutenvaan vaihtaa viitteis.
kai se sit katalysaattoria vaihtaan seuraavks.
0,43 käy alimmillan,ylimmillään 1,18
tyhjäkäynnillä 1,13-1,16v välissä.ja lukema reagoi kaasuun heti...
kylmänä lukema heitteli enemmän kun lämmetessä...
eli taitais olla ehjä...??? ei sitä muutenvaan vaihtaa viitteis.
kai se sit katalysaattoria vaihtaan seuraavks.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Ei se katalysaattorin vaihdolla kuntoon tule.
(voit kyllä leiman saada, uudella katilla menee varmaa arvoihin kun kuumaksi polkee.)
Rikkaalla tuo käy ainakin noitten mitattujen arvojen perusteella. Itse putsaisin ilmamassamittarin, eikä millään CRC-aineella (ei sillä paska irtoa).
Tai jos lompakko antaa myöten vaihtaisin uuden.
(ei taaskaan halpaa kiinan kopiota ne toimii huonommin kun orggis bosch putsattuna, ainakin omien kokemusten perusteella)
(voit kyllä leiman saada, uudella katilla menee varmaa arvoihin kun kuumaksi polkee.)
Rikkaalla tuo käy ainakin noitten mitattujen arvojen perusteella. Itse putsaisin ilmamassamittarin, eikä millään CRC-aineella (ei sillä paska irtoa).
Tai jos lompakko antaa myöten vaihtaisin uuden.
(ei taaskaan halpaa kiinan kopiota ne toimii huonommin kun orggis bosch putsattuna, ainakin omien kokemusten perusteella)
LEIMASSA ON
aamulla putsasin imm.n ja vaihdoin vielä varuiks uuden (hengstin)ilmanputsarin.sitten 10km lenkki pakkovaihteella,varvit n4000...aika käry tuli.
siitä piuhat kii,ja tuli senverran vähän arvoja että lappu saatiin.
voi olla että vikaa on jossain,ja kyllä ne sitten eteen tulee,mutta hyvä ettei monen sadan euron osia tarvinnu kokeeks ostella!!!
että kiitos neuvoista nyt laivalle ottaan harjakaiset
aamulla putsasin imm.n ja vaihdoin vielä varuiks uuden (hengstin)ilmanputsarin.sitten 10km lenkki pakkovaihteella,varvit n4000...aika käry tuli.
siitä piuhat kii,ja tuli senverran vähän arvoja että lappu saatiin.
voi olla että vikaa on jossain,ja kyllä ne sitten eteen tulee,mutta hyvä ettei monen sadan euron osia tarvinnu kokeeks ostella!!!
että kiitos neuvoista nyt laivalle ottaan harjakaiset