C180 -94 iisuttelee vajaalämp...leimattu, taas

Katso myös W210
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

C180 -94 iisuttelee vajaalämp...leimattu, taas

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kylmänä toimii hyvin, ja kuumanakin vain tyhjäkäynti hajanaisesti pätkäsee. Mutta siis kylmästä lähtien n. kolmen kilsan jälkeen alkaa oireet:

-käy tosi huonosti
-ei tahdo sietää kaasua (tai mistä minä tiedän tahtooko, ei ainakaan siedä...)
-poksuu, en saanut selville että ylös vai alas
-eli siis nykii ja paukkuu

Sitten taas osapuilleen kun termostaatti aukeaa, oireetkin kokolailla poistuu. Paitsi se satunainen tyhjäkäynnin kakistelu.

Vika on pahentunut tässä kesän kuluessa, ja mutuna tuntuu että kostea keli pahentaa.

Niija moottorin lämpömittari pompottelee välillä missä sattuu, siis sillai mittari- tai anturivikaisesti, nopeilla liikkeillä.

Mainittakoon vielä, että ennen juhannusta leimalla oli vaikeuksia saada HC alle sallitun.

Tässähän ei ole immiä, mutta jos oireet sopii jonkun muistikuviin vastaavasta, ni kiitollisna otan tiedon murenat vastaan :D
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 13.6.2018 19:05. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinä lienee imusarjan painetunnistin kun ei ilmamassamittaria ole, ei taas muista :? Jos kyseistä komponenttia tutkailisi :D
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ok, lie pystyy mittaamaan moisen murkulan toiminnan?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Menneen kuivan ja lämpösen kauden toimi oireetta. Mutta eilen kun oli sadepäivä, palasi myös oireet.

Mainittakoon että jos ajelee pidemmän kautta kotoo kirkolle, eli kaasua ei juuri tarvi höllätä ennen termarin aukeemista, ei myöskään oireita esiinny...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Miten onko suuttimen johdot kunnossa? eikä siinä tulipellin nurkassa ecu:n kotelossa pohjalla paskaa, yks c280 alko pelaan kun ne kaukalot siin nurkis putsattiin lehdistä ja paskoista sekä auottiin teippaukset suuttimen johdoilta ja korjattiin eristeitä liittimen tyvestä kutistesukalla
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Suuttimien johdoissa on orastavaa kuivumista, ei pahasti. Ecun kotelokin kokolailla kuiva ja puhdas.

Miten on, uskaltaako eculta ottaa liittimen auki tarkistusta/puhdistusta varten?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ja nyt kun on pikku pakkasia ja kuivaa, auto taas toimii. Missä se tiilerin mainitsema paineantero on? Jos on?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Heeeeiiiii, olenko väärässä jos väitän että: Tyhjäkäynnillä kun nyppää lambda-anteron johdon irti, pitäisi käynnin selkeästi muuttua jos lambda on ehjä?

Ja sitte että siinä muovisessa imutötterössä möllöttävä antero on imuilman lämpöä mittaava? Kö?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vaihdoin lambdan. Ja läpömittarin anturin, vika kun on pikkuhiljaa pahentunu, eikä tosiaan lambdan liittimen irrotus vaikuttanu mihinkää. Jossei sitte rikkonu jotai... Aika näyttää, nyt on taas kuivaa ja pakkasta... Tai no, eise kojeajolla ainakaa huonompi ollu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Noniin, uusein pari viikkoa sitten tulpat ja johdot. Tulpat NGK, kunnei paikallisessa ollu parempaa tarjolla. Johdot Kooällästä "alkuperäisenä". Muuttu käynti ja toiminta täysin. Nyt ei oo ollu millään kelillä minkäänlaista nyppimistä, poksumista, kakomista tms. Tyhjäkäynti vaihde päällä on n.600rpm, ehkä vähän pieni, mutta olkoon...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Aarg...leimalla kävin... CO 0,6/0,4 ja HC 193/161. Kilometrejä on 300tkm, ja kun lambdakin on uusi, jäänee jäljelle katti...

Tekeekö motonetin tarvikekatilla mitään?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarvikekateissa on vähemmän niitä kalliita aineita joten ne eivät kestä kauaa toimintakykyisinä, 2-3 katsastusta pääsee läpi. Se on ihan hyvin, kun eihän noiden hinnat ole kuin kympeissä.
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Juu, alta satasen. Alkuperänen kooällässä 370€. 2-3 katsastusta on ihan hyvin, jos laskee kaksi tarvikekattia/5 vuotta, jää hinta vielä puoleen alkuperäsestä. Siis jos ei omasta ajasta velota mitään...

Vois vielä soitella paikalliselle purkaamolle, olisko mitään putkikokoon sopivaa vähän ajettua, halvalla...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nyt on auto katsastettu. Motonetin katin laitoin, ei ongelmia. Mainittakoon että viimeiset kolme katsastusta on ollu päästöjen kanssa hankaluuksia, eli katti lienee ollu vikuuntunu jo pidempään. Toki, toista vuotta päällä olleet käyntihäiriöt ei vanhaa kattia ainakaan parantanu... Vanhasta ei näkyny päivä läpi.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

No nyt se sahauttaa kuumana. Muutaman minuutin sietää kuumana olla sammuksissa, mutta jo kymmenen minuuttia sahauttaa kovinkin pitkään. Ruokaa se taitaa saada, siltä ainaki vaikuttaa. Käynnistyttyään toimii normaalisti.

Onkohan tämmösee jotaki tuttua oiretta?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Joo, kuumana kaasu pohjassa lähtee miltei heti.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

aaltojarvi kirjoitti:Joo, kuumana kaasu pohjassa lähtee miltei heti.
Kuumana saa liikaa bensaa, tyypillistä kaasutinkoneissa, kun bensa kuuman moottorin seisoessa höyrystyy itsekseen kaasarissa, mutta mikä lienee syy ruiskussa? Vuoto suuttimissa, en tiedä.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nii, omaan rauhalliseen tyyliini en ole tehny asian eteen mitään. Paitsi lisäsin öljyä ku Rouva aaltojarvelle tuli männäviikolla tarve piipahtaa päiväseltään Nivalassa.

Nivala-Lattomeri-Nivala retki teki sen että auto toimii taas...

Onhan siitä toki kohta vuosi kun viimeksi on Espoon väliä enempi ajettu, että vaikka Rouvan ajotyyli ei varsin taloudellinen olekkaan, mahtaa tuo silti vanha auto ajoittain tarvita pitkää kauraa...

Noh, nyt mennää sillä että "älä koske jos se toimii" 8) :twisted: :arrow:

Edit. Mahtaa tämä dialogi asian ja saman auton osalta tulla jo ainaki toista kertaa, ei jaksa muistaa :roll:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tavoistani poiketen tein huollon, öljyt, suodattimet, myös pa suodatin. Edelleen sahauttaa varsinkin lämpimänä pitkään, myös lohkolämmitettynä aamulla. Kylmänä käynnistyy paremmin. Kaasun painaminen ei sittenkään juuri vaikuta kuumana käynnistymiseen.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Nää on vähän surkeita nämä ensimmäisen polven elektroniikka-autot. Sopivasti kun alkaa olemaan välyksiä vähän siellä ja täällä, niin ohjelmissa ei ole minkäänlaista korjausta tai älyä joka huomioisi että jokin oleellisesti vaikuttava toimintaikkuna pitäisi laajentaa kun parametrit eivät vastaa aivan uutta tai vähän ajettua autoa.

Se että ei käynnisty kuumana helposti, on luettavissa foorumeilta ko. ikäluokan autoilla useasti. Todennäköisesti vaatisi täyden koneremontin tai ikiaikaisen softan puukottamista että saisi kuumakäynnistyksen taas toimimaan järkevästi.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

305 tkm. Mersulle ei paljon mutta pienelle bensakoneelle automaatilla jo sen verran että taitaa riittää vanhan statukseen. Aika näyttää mitä tapahtuu, auto on kuitenkin koriltaan hyvä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jakopää kun sen nuoremman moottorin kohdalla puhuttaa paljonkin, tuli mieleeni että onko tähän M111 moottoriin mitään suuntaa mimmosilla kilometreillä on jakopäitä vaihdeltu, jos ylipäänsä on? Kaukaa haettua ehkä, mutta jotakin täytyy ajatella...

Ja tulpat pitää uusia, ngk on saanu mun ajatuksissa huonon maineen.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On niistä joskus jakopää hajonnut, mutta hyvin harvinaista. Minulla oli vuoden verran väyrynen M111 koneella enkä uhrannut ajatustakaan jakopäälle vaikka ei ollut mitään tietoa korjaushistoriasta ja ajettu 300tkm+.

Näkisköhän tuosta mitä kaikkea mitta-arvoja Starilla ? Jos kuumana vaikka kierroslukutieto puuttuu, että olisi anturivikaa.
Tai sitten suuttimet vuotaa kuten sipi aiemmin ehdotteli.
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Starista en tiedä sanoo, possilla näkyy jotaki satunnaista, varmaankin staari antas enempi tietoo... Mahtaako näillä nurkilla olla staaria muutako autotalossa?

Eipä tuo jakopää äännäkkään, joskin äänettömyys ei silti estä ketjua olemasta venynyt. Eikä se jakopää tunnu muutenkaan enää vaihtoehdolta, se kun starttauttaa jo lohkolämppärin lämpimänäkin...

Täytyy tonkia niitä antureita ja niitten kaapeleita.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Löytyy se vika vissiin ajamallakin... Nyt nimittäin katoaa jäähdytinnestettä. Varsin reilusti. Onhan se sitä parin viime vuoden aikana puoli litraa ihan satunaisesti pyytänyt, mutta viime lisäys oli kolme päivää sitten 1,5 litraa ja taas valo vilkkuu. Ajoa n. 30km/pv.

Kuumana käynnistettäessä kestää hetken että kaikki sylinterit muistaa lähteä mukaan, siis kun ensin on jaksanut starttailla ne pari.....kolme ensin heräilevää toimeensa. Tyhjäkäyntikin on useammin alkanu soutelemaan ja muutenkin menny huonommaksi.

Oli se huonon käynnistyvyyden syy sitte kansiviassa tai missä muualla tahansa, pohdituttaa tuo kansirempan tekemisen järkevyys noin yleisesti. Metrejä on jo kohtalaisesti, toisaalta taas koriltaan hyvä ja laatikkokin rempattiin vajaa kolme vuotta takas. Että ei kait siinä muuta kon hattua pois...

Toisaalta, dieselille olis tavallaan kysyntää ja rouvakin sanoi ääneen "uudempi mersu"
Taloudelliset edellytykset auton vaihtoon on kyllä melko olemattomat.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kansi on helppo käyttää irti, sikäli kannattanee korjata joka tapauksessa jos varmistuu että kansitiivisteessä vikaa.
oulaistenliikenne.fi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Enempi vaivaakin laiskuus. Autokaan ei ehtis olla remontissa, mut jos se ei toimi niin...
Mainittakoon vielä että öljyt ja nesteet on puhtaat, eikä öljykorkissa, -tikussa tai syylärinkorkissa ole kuolaa. Sisällekin tulee lämmintä, eli ne muut perinteiset kansi/tiivistevian oireet puuttuu. Ulospäin vuotoa en ole löytäny ja lätäkköä ei jää.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tekeekö painetta jäähdyttimeen, onko letkut kovat?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Meissenkeri kirjoitti:Tekeekö painetta jäähdyttimeen, onko letkut kovat?
Tuotapa en tarkistellut, oli auto liki kylmä kun tutkein muuten.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nesteen vajentuminen on ilmojen lämmetessä ja lämmityskauden loputtua vähentynyt. Viikon päästä maanantaina vien auton paikalliseslle verstaalle hoitoon. Katotaan löytyykö käynnistyvyyteen mitään syytä. KL-serviisipartneri kumminki on.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”