200CDI käynti

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

200CDI käynti

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Tuli haettua tuollanen vikanen CDI raato lyhyenmatkan kulkineeksi. Oli niin halpa että oli pakko hakea vaikka moottori olisi kaput :lol:
Eli ongelmana on käy 3 ja hehkun valo palaa kokoajan.
Melko hiljanen meniä mutta 2500rpm jälkee lähtee ilosesti vetämään

Kone valitti nokka/kampi tunnistinta (Vaihdoin molemmat) mutta vikakoodi ei mene mihinkään oisko syytä tutkia itse moottoria?
Hehkunrelettä myös ja sekin vaihdettiin muttei häviä olisko mahollista että ECU sökö kaikenkaikkiaan?

Hetkut tutkittu, hehkunpiuhat mitattu ja rele vaihettu toimivaan mutta ei rupia toimimaan.

Suuttimia ihmetelty muttei vielä keretty sen tarkemmin ronklaamaan.
Arvot kahtelin ja ne näytti tuolta
Kuva

Eipä ole juuri nuita arvoja tullut koskaan ihmeteltyä niin ei niistä juuri vielä ymmärrä, eli olisiko paikalla joku joka tuosta osaisi kertoa jotain?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 200CDI käynti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Smeagol91 kirjoitti:Tuli haettua tuollanen vikanen CDI raato lyhyenmatkan kulkineeksi. Oli niin halpa että oli pakko hakea vaikka moottori olisi kaput :lol:
Eli ongelmana on käy 3 ja hehkun valo palaa kokoajan.
Melko hiljanen meniä mutta 2500rpm jälkee lähtee ilosesti vetämään

Kone valitti nokka/kampi tunnistinta (Vaihdoin molemmat) mutta vikakoodi ei mene mihinkään oisko syytä tutkia itse moottoria?
Hehkunrelettä myös ja sekin vaihdettiin muttei häviä olisko mahollista että ECU sökö kaikenkaikkiaan?

Hetkut tutkittu, hehkunpiuhat mitattu ja rele vaihettu toimivaan mutta ei rupia toimimaan.

Suuttimia ihmetelty muttei vielä keretty sen tarkemmin ronklaamaan.
Arvot kahtelin ja ne näytti tuolta
Kuva

Eipä ole juuri nuita arvoja tullut koskaan ihmeteltyä niin ei niistä juuri vielä ymmärrä, eli olisiko paikalla joku joka tuosta osaisi kertoa jotain?
ainkin 2syl on saavuttanut vikarajan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Näin minä asian itsekkin ajattelin mutta vaikuttaako se nuihin muihin sitten nuin radikaalisti, eli totennäkösesti se vaikuttaa tuohon 3 käyntiin?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Miten oot diagnosoinu että käy kolmella, ainakinhan se ruiskuttaa kaikilla neljällä...? Tee se puristupainemittaus niin näkee onko siellä mitään. Onko hehkut koitettu oikein tulille asti? Ei sillä että sen pitäis käyntiin vaikuttaa kun on pörisemään lähtenyt. Kulma-anturin virhe vois tehdä jos menee ajoitus pieleen/on pielessä, onko virhe synkronoinnista vai mistä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

T-käynti räpättää, kori tärisee ja liikkeelle ei lähetä ku kaasulla ja kytkimen luistatuksella. Muutenkin käyntiääni on kuin kolmella, tämä ääni on kuultu ennenkin ettei siihen tietokonetta tarvita :!:

Ei oo hehkuja ihan viimiseen testiin pantu mutta vaihoin ne melkein uusiin ajettu alta 5tkm joten en usko että boschit on nuin nopee ihtensä irti sanonu.

Kone ainakin sano ettei ole synkronoitu vian esiintymisen jälkeen mutten tuosta vielä mittään ymmäräkkään. synronoi, mitehän sekin sitten tapahtuu
Käyntiin tärähtää niin nätisti ja olihan tässä reippaasti yli 600tkm
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Puristuspainemittaus ja jos se on ok niin 2 reikään uusi / ehjä suutin ja kattoo sen jälkeen miltä näyttää.
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

No eipä oo tullu mittauksia ennen tehtyy vaikka muuten on tullu rassattua k-autoja oikein kunnolla yms joten niitten asiat on melkolailla tiedossa, eli miten se näin niinkun käytänössä menee?
En jaksanu ruveta enää ehtimään ohjeita koska tiedän että ne kyllä löytyy?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minä laittaisin kaikkiin sylintereihin uudet tai kunnostetut suuttimet, kun on noin levällään nuo arvot. Jää siinä sitten 1 tai 2 suutinta varalle.

Sen tiedän kokemuksesta että viallinen suutin saa koneen käymään sen kuuloisesti kuin yksi sylinteri on kokonaan pois pelistä, vaikka ei olisikaan.

Puristuspainemittaus on aiheellinen ennen muita remontteja.
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Eipä kehtoo vaihtaa kaikkia, tallista löytyy kyllä ns, ehjiä joten pitänee kokeilla niillä.
Tämä ei kostunu lompakosta paljoa joten koitetaan mennä sillä budjetilla että palvelis vain hituset paremmin.
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29073
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ykkösen ja kakkosen suuttimet on vaihtokunnossa ellei ole moottorissa mekaanista vikaa. Kakkosella ei käy ollenkaan.
Kolmosen ja nelosen arvot johtuu noiden kahden muun viallisuudesta, mutta arvojen ollessa "tapissa" todelliset lukemat näkee vasta sitten kun vialliset on vaihdettu.
oulaistenliikenne.fi
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Eipä ilmeisesti mekaaninen vika ollu, mutta 2 suutiimen vaiholla kävi kaikilla ja käynti ääni vielä pirun nätti :)

Ykkösen suuttimen kärkikin oli paskassa josta kyllä näki että ei oo ihan vähään aikaan palossa ollut

Mutta sitten tuo hehkun valo?

Kytkin pitää laittaa jossain vaiheessa, lastutettu niin auto saanu ilmeisesti kyytiä mutta saahan sen 630tkm paikkeilla kerran laittaa :lol:
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Yks huono suutin voi vetää muidenkin arvoja vinoon, tai sitten yhden korjauduttua toinenkin menee yli rajoista, hyvä että toimii.

Avaa se hehkurele ja kato ettei siellä joku kynttilä (vaikka näyttäis olevan kunnossa) polta relettä p*skaks, jos sulakesillat ok niin hehkua irrallisena testaamaan. Olihan liittimet kunnolla kiinni, se pikkuliitin jää helposti löysälle, pitää naksahtaa kunnolla paikoilleen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin, tuo korjausarvohan kertoo ilmeisesti ruiskutusaikaan(?) tarvittavan korjauksen/sylinteri, jotta kone kävisi tasaisesti.

Mutta miten moottorinohjaus päättelee, mitä suutinta pitää korjata, ja miten paljon :tuumaus:

Kertokaapas oi tietäjät :help:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29073
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kenties mittaa pyörintänopeutta, senhän näkee testerilläkin yksittäisten sylinterien kohdalle kun tekee puristuspainetestiä ?
oulaistenliikenne.fi
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

MHe kirjoitti:Yks huono suutin voi vetää muidenkin arvoja vinoon, tai sitten yhden korjauduttua toinenkin menee yli rajoista, hyvä että toimii.

Avaa se hehkurele ja kato ettei siellä joku kynttilä (vaikka näyttäis olevan kunnossa) polta relettä p*skaks, jos sulakesillat ok niin hehkua irrallisena testaamaan. Olihan liittimet kunnolla kiinni, se pikkuliitin jää helposti löysälle, pitää naksahtaa kunnolla paikoilleen.
Hehkunreleen vaihdoin toiseen ehjään, entisestä silta palanu ja juu se tiukka pikkuliitin on kunnolla.

Arvoja täytyy kahtoa taas ylihuomenna uuestaan. Vetää kyllä tollanen aika hyvin lastun kera.
Vielä pitää eka katti tyhjätä ja toinen poistaa kokonaan.

Hehkuille tulevat piuhat ok, hehkut kaikki 1.6ohm mutta pitää vielä kahtoa irrallaan.
Voihan se toki olla että tuo ns. ehjä boxi hajos heti kun sen paikalleen tökkäs nuitten vanhojen hehkujen selkään. 2kpl hekuista oli rungoltaan umpi ruosteisia, mutta liekkö tuolla väliä?
Täytyypä tutkiskella pikku hiljaa, saipahan ainakin käymään nätisti.
Lyhyen matkan autohan tuosta periaattessa tulee ja olihan se melkohalpa pienellä korjauksella että oikein naurattaa :lol:
Ja vajaalla vuojen leimallakin vielä.
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”