P1224 Fuel metering control

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

P1224 Fuel metering control

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Nonniin.

Lukas on kestänny mulla ollessa 143tkm (345-488km) ja nyt sitten kiukuttelee alle 15 asteen lämmössä jo.... Jos on vaikka 10-12 lämmintä aamulla niin vaatii uudemman starttauksen.

* huutelee P1224 Fuel metering control

Mitä nyt tosta kuukkeli löysi niin joko pa-suodattimet tukossa tai lukas uupumassa.

Talvella vaihettiin suodatin joten se ei liene huonona. Mutta kuulemma on pa-tankissa tai siitä lähtevässä linjassa joku minisuodatin...

Tosin tossa saattaa olla bensavehkeestä vaihettu tankki.... Liekkö siinä eroa.

Oirehhan on että ei lähde ekalla käymään tai jos lähtee niin sammuu heti. Välillä vain sammuu tyhjäkäyntikierroksilta välillä kiekaisee ylemmäs. Sit kun on joku paikka lämmennyt niin alkaa pelata paremmin ja pysyykin käynnissä ja voi ajaa vaikka auringonlaskuun...

Että onko turha katella mahdollista esisuodatinta?

Ois tohon pumppu hommattuna mutta se on tuolla toisella puolella suomea ja en oo muistanu katsoa onko samanmittaisilla johdoilla kun niitä on kahta eri mallia kuulemma.

Pumpun vaihto ei kyllä juuri innostaisi kun leimakin loppuu 3/17 ja paali kutsuu anyway.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: P1224 Fuel metering control

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mites toi polttoaineen esilämmittimen toiminta. Jos ei pelaa niin miten oirehtii?

Tämä vika kun tuntuu olevan lämpötilasta riippuvainen...

Missä se esilämmitys tehdään ja miten?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Esilämmitin on kannen sivussa musta möykky josta tulee muoviputki suodattimelle. Sen voi vaikka poistaa toiminnasta eikä aiheuta tuollaista ongelmaa.

Esisuodattimesta en tiedä, en muista että olisin 220Dhen koskaan vaihtanut.

Ettei tuo olisi vaan ilmaongelmaa, polttoaineputkien o-renkaista tai putkista ilmaa systeemiin ja siksi nuo murheet...
wiimax.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Esilämmitin on kannen sivussa musta möykky josta tulee muoviputki suodattimelle. Sen voi vaikka poistaa toiminnasta eikä aiheuta tuollaista ongelmaa.

Esisuodattimesta en tiedä, en muista että olisin 220Dhen koskaan vaihtanut.

Ettei tuo olisi vaan ilmaongelmaa, polttoaineputkien o-renkaista tai putkista ilmaa systeemiin ja siksi nuo murheet...
Itse epäilen toki myös että muoviputki tai o rengas kylmässä ei tiivistä ja ryystää ilmaa jonnekkin. Lämpimässä pelaa kohtuullisesti.

Mutta onko siellä tosiaan esisuodatin jossain? Kyllä 488tkm saattaa mennä tukkoon vaikka mikä kun tohon on vaihettu tankkikin ja sitä ei erityisesti putsattu. Ainakin pa mittarin anturit jumittelee.

Kokeilen sen esisuotimen vaihella jos on tankin ja lukaksen välissä semmoinen ja vaihtaa pa-putkia ja tiivisteitä ja sit jollakin siirtopumpulla tankin jälestä pakkopumppaan jos se lukaksessa kuulemma oleva oma siirtopumppu on huonossa hapessa. Pumppua ei jaksaisi vaihella.

Mites jos on jakoketju venynyt ja rattaat kulunu... tai eikös toi lukas pyöri omalla ketjullaan?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se ongelma ketjussa ole. Sama ketju pyörittää.
Jos on esisuodatin niin se on sihti tankissa, en ole koskaan tutkinut.
wiimax.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Ei se ongelma ketjussa ole. Sama ketju pyörittää.
Jos on esisuodatin niin se on sihti tankissa, en ole koskaan tutkinut.
Juu, kyselin tossa yheltä kaverilta joka tutkinut 202 tankkia ja siellä on joku sihti tai suodin tankin päässä mutta lienee enempi tankin sisällä... Eipä semmoista tarvi ruveta vaihtelemaan. Kuulemma joku mutteri siinä ja se ei irtoa ehjänä...

Kai tossa ekana pitää katella o renkaita ja niitä letkuja siihen konehuoneen puolelle. Tankin pään letkut on vaihdettu tankin vaihdon yhteydessä joten niitä ei ensimmäisenä kannattane syynäillä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Onks tässä se täältä lähtöisin oleva tankki ? Kyl se dieslelin oli
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pekkovee kirjoitti:Onks tässä se täältä lähtöisin oleva tankki ? Kyl se dieslelin oli
Jaa olikos se riisselistä. No, ei sitä muuten putsattu kun kaatelin sen mitä tuli pois kallistelemalla.

Tossa huomasin aamulla kun ei toi lähtenytkään että siksi ei näy ilmakuplaa kun se kuola on koko putken mittainen. Välistä vilahti starttauksen jälestä sentin pätkä dieseliä tai mitä lie paistorasvaa,


Oisko nuin suuri vuoto mahollista pelkistä kirkkaista putkista ja o renkaista...

Epäilen hieman mutta voishan nuo vaihella silti kun pääsis tohon kooällään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kävin kooällästä hakee ne kirkkaat putket. Katotaan onko vuoto siinä vai punpussa...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pidin omaa kivaa ja vaihdoin kirkkaat letkut. Työkaluiksi riitti 10mm hylsy ja ristikkoavain puolen tuuman lyhyellä jatkolla.

Starttas pari kertaa ja sammui mutta kolmannella lähti käymään ja ajon aikainen nykäisy sillointällöin hävis.

Jote tiilerin näkemys ilmavaivasta oli jälleen kerran oikein diaknosoitu.

Nyt viileitä öitä odottelemaan....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”