CDI 200 ei käynnisty ilman lämmitystä???

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

CDI 200 ei käynnisty ilman lämmitystä???

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Mystinen ongelma vaimon C:ssä. Vastaavaa vikaa en ole mielestäni tältä foorumilta löytänyt.

Autoa säilytetään pääasiassa lämpimässä tallissa (+ 5 astetta). Jos ajamisesta on kulunut yli 12 tuntia ei lähde käyntiin, ensimmäisellä kerralla hörähtää ja seuraavilla ei edes yritä, pyörittää normaalisti.
Lohkolämmityksen jälkeen lähtee ekalla, ei tarvii lämmittää kuin 20 min.
On kerran lähtenyt ekalla myös ilman lämmitystä ollessaan yön yli 15 asteen pakkasessa??
Jos ajojen välillä muutamia tunteja, toimii myös normaalisti

- polttoaineletkuissa ei ilmaa, uudet linjat ja o-renkaat.
- hehkuttaa normaalisti
- uusi akku

Mielestäni ei viittaa esim. Kampiakselin asentoanturiin, kait.

Mikähän on meseen tullu, suuttimissa häikkää, pumppu???

Mersulla ajettu rapiat 380 tkm.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CDI 200 ei käynnisty ilman lämmitystä???

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

makec220 kirjoitti:Mystinen ongelma vaimon C:ssä. Vastaavaa vikaa en ole mielestäni tältä foorumilta löytänyt.

Autoa säilytetään pääasiassa lämpimässä tallissa (+ 5 astetta). Jos ajamisesta on kulunut yli 12 tuntia ei lähde käyntiin, ensimmäisellä kerralla hörähtää ja seuraavilla ei edes yritä, pyörittää normaalisti.
Lohkolämmityksen jälkeen lähtee ekalla, ei tarvii lämmittää kuin 20 min.
On kerran lähtenyt ekalla myös ilman lämmitystä ollessaan yön yli 15 asteen pakkasessa??
Jos ajojen välillä muutamia tunteja, toimii myös normaalisti

- polttoaineletkuissa ei ilmaa, uudet linjat ja o-renkaat.
- hehkuttaa normaalisti
- uusi akku

Mielestäni ei viittaa esim. Kampiakselin asentoanturiin, kait.

Mikähän on meseen tullu, suuttimissa häikkää, pumppu???

Mersulla ajettu rapiat 380 tkm.
Suutimien paluu puolen vuoto
tarkistella(kuvaliset ohjet on palstalla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: CDI 200 ei käynnisty ilman lämmitystä???

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

CDI203 kirjoitti:
Suutimien paluu puolen vuoto
tarkistella(kuvaliset ohjet on palstalla)
Muuten hyvä mutta jos kyse on ongelmasta josta foorumilla ei ole ollut juttua niin eihän se sitten tämä voi olla. :wink:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CDI 200 ei käynnisty ilman lämmitystä???

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Suutimien paluu puolen vuoto
tarkistella(kuvaliset ohjet on palstalla)
Muuten hyvä mutta jos kyse on ongelmasta josta foorumilla ei ole ollut juttua niin eihän se sitten tämä voi olla. :wink:
Niinpä :D kuvaiilu vaan on mutten lukisia kertoja ollut foorumilla
vaikka onkelmaa ei ollutkaan :roll:

E: onhan niitä jokunen muukin yleinen vika mihin tuo sopii
mutta tarkistela ensin tuo yleisin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Kuten kirjoitin epäilin suuttimien vikaa, mutta tarkalleen vastaavaa vikakuvausta foorumilta löytäny,
eli suuttimen/suuttimien ohivuoto voi aiheuttaa tommosta käytöstä,

Kiitoksia vastauksista.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Mikä taika on, että jos CDI ei tahdo kylmällä startata, niin vähän kun antaa lämpöä korkeapainepumpulle esim kuumailmapuhaltimella, niin jo kohta hörähtää käymään? Nafta toki on talvilaatua.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ltm kirjoitti:Mikä taika on, että jos CDI ei tahdo kylmällä startata, niin vähän kun antaa lämpöä korkeapainepumpulle esim kuumailmapuhaltimella, niin jo kohta hörähtää käymään? Nafta toki on talvilaatua.
Lämpö vaikuttaa vuotaviin pumpun tiivisteisiin samanlailla kuin vuotaviin suuttimiin. Lämpö auttaa pumppuun ja suuttimiin johonkin pisteeseen asti
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

laineracing kirjoitti:
ltm kirjoitti:Mikä taika on, että jos CDI ei tahdo kylmällä startata, niin vähän kun antaa lämpöä korkeapainepumpulle esim kuumailmapuhaltimella, niin jo kohta hörähtää käymään? Nafta toki on talvilaatua.
Lämpö vaikuttaa vuotaviin pumpun tiivisteisiin samanlailla kuin vuotaviin suuttimiin. Lämpö auttaa pumppuun ja suuttimiin johonkin pisteeseen asti
kuten jo mainittu niin ihan perus fysikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

No, sitä minäkin epäilin eli väljä mikä väljä.
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

Ongelma jatkuu

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Suuttimet käytetty huollossa ja hehkut vaihdettu, vika pysyy.
Ilmeisesti ilmavuotoa jossain linjassa vaikka O-renkaat vasta vaihdettu.

Nyt epäilys kohdistuu polttoainesuodattimen kanteen, pitääkö siinä käyttää suodattimen mukana tullutta tiivistettä? En ole sitä laittanut koska eka kerran kun suodattimen aikoinaan vaihdoin sitä ei ollut ja ongelmia ei ollut.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tä ? Ei ole ollenkaan tiivistettä suodattimen kannelle = ei kyllä pelaa yhtään mitenkään. Tiiviste on alaosassa keskellä urassa.
oulaistenliikenne.fi
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Kyllä sitä on ollu puusilimä . :oops: vanha tiiviste ollu paikoillaan kaheksan vuotta. Ei voi kun ihmetellä miten en ole tuota huomannu. Joka kerta kun suodattimen vaihtanu oon ollu ko hoo moilanen että mihin v...uun tiiviste menee ja lopulta jättäny laittamatta kun on pelannu, paitsi viime suodattimen vaihon jälkeen.
No nyt uus tiiviste paikoillaan, katotaan katosko ongelma.
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Ongelma ratkesi, vika oli siis polttoainesuodattimen tiivisteessä.
makec220
Viestit: 23
Liittynyt: 26.8.2006 9:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makec220 »

Vika uusiutui taas muutaman päivän päästä eli polttoainesuodattimen kannen tiiviste oli sittenkin ok.
Kuumailmapuhaltimen avulla paikallistin vian nokka-akselin asentoanturiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”