Kytkin reistailee
Kytkin reistailee
Terve ! Mulla ois tällanen ongelma että w202 c 180 espirit mersussa kytkin reistailee. Tuntuu että kytkimessä ei ole "tuntoa" ja luistatusmatka on äärimmäisen pieni. Jos kytkimen kanssa ei ole todella tarkka liikkeelle lähdettäessä auto nykii ikävästi. Jos verrataan asiaa näin että tavallisessa kytkimessä luistatusmatka on noin 3-4cm? Ja tässä tapauksessa ehkä noin 1 sentti. Tutkiessa autoa työsylinteri näytti olevan kunnossa ja se puhdistettiin ja ilmattiin. Saattaisiko vika olla kytkimen pääsylinterissä vai voiko olla että sylinteri tai letku vuotaa ja järjestelmään pääsee ilmaa sekaan jolloin kytkin ei toimi kunnolla?
Pääsylinteri
Mulla on limeisesti ruvennut vuskaamaan tuo yläsylinteri.
Muutaman kerran on jäänyt poljin alas eikä nouse kun
nostamalla.Pienen odottelun jälkeen kytkin taas toimii.Kytkin ei tosiaan irrota.Millaisella avaimella sen sylinterin saa sieltä irti.Normaali 10:mm
lenkki ei käy.Pitäiskö olla isompi mutka siinä lenkissä.
Sitten kun saa sen irti niin eikös sieltä ylhäältä valu nesteet silmille....
Kertokaa ihmeessä jos kuka on vaihtanut tuota sylinteriä.
Näyttää olevan ahtaat paikat siellä polkimen yläpuolella.
Muutaman kerran on jäänyt poljin alas eikä nouse kun
nostamalla.Pienen odottelun jälkeen kytkin taas toimii.Kytkin ei tosiaan irrota.Millaisella avaimella sen sylinterin saa sieltä irti.Normaali 10:mm
lenkki ei käy.Pitäiskö olla isompi mutka siinä lenkissä.
Sitten kun saa sen irti niin eikös sieltä ylhäältä valu nesteet silmille....
Kertokaa ihmeessä jos kuka on vaihtanut tuota sylinteriä.
Näyttää olevan ahtaat paikat siellä polkimen yläpuolella.
Nyt on sitten yläsylinteri vaihdettu.Oli todella v......ainen vaihdettava.
Keulan puoleinen mutteri aukesi suosiolla mutta se toinen...Ei sitten millään,
oli todella tiukassa ja vaatisi ilmeisesti erikoisavaimen.Hylsyä (10mm)
lyhentämällä sitten onnistui.Sitten uuden laittaminen oli taas temppu.
Ne mutterit oli tosi hankalat laittaa.Jarrunestesäiliön imin ruutalla tyhjäksi ja
sit kytkinsylinteriin menevä letku irti ja vedin sen sylinterin mukana auton sisälle.Sitä on vaikea saada kiinni uuteen sylinteriin jos ei ole irti.
Sitten vaan nesteet säiliöön ja tunnustelemaan poljinta.Muutamien pumppaustyen jälkeen poljin tuntui ihan normaalilta mutta en vielä kokeillut
moottorin käydessä.
Purin vanhan ja se oli täynnä jotakin töhnää,vähän niinkun olis ollu steariinia
joka paikassa.Vuotoja ei ollut eikä myöskään alapäässä.
Todella hankala homma ja vaatii akrobatiaa sepittäjältä.Jos on tuo
selkärangan etupuoli päässyt suurenemaan niin ei juuri kannata yrittää.
Keulan puoleinen mutteri aukesi suosiolla mutta se toinen...Ei sitten millään,
oli todella tiukassa ja vaatisi ilmeisesti erikoisavaimen.Hylsyä (10mm)
lyhentämällä sitten onnistui.Sitten uuden laittaminen oli taas temppu.
Ne mutterit oli tosi hankalat laittaa.Jarrunestesäiliön imin ruutalla tyhjäksi ja
sit kytkinsylinteriin menevä letku irti ja vedin sen sylinterin mukana auton sisälle.Sitä on vaikea saada kiinni uuteen sylinteriin jos ei ole irti.
Sitten vaan nesteet säiliöön ja tunnustelemaan poljinta.Muutamien pumppaustyen jälkeen poljin tuntui ihan normaalilta mutta en vielä kokeillut
moottorin käydessä.
Purin vanhan ja se oli täynnä jotakin töhnää,vähän niinkun olis ollu steariinia
joka paikassa.Vuotoja ei ollut eikä myöskään alapäässä.
Todella hankala homma ja vaatii akrobatiaa sepittäjältä.Jos on tuo
selkärangan etupuoli päässyt suurenemaan niin ei juuri kannata yrittää.