W202 perä ääntää
W202 perä ääntää
W202 2.0 Kompressor-97 perä ulisee veto päällä ja moottorijarrutuksessa.
Kannattako perä korjata vai hommata ehjä tilalle? Mistä tietää välitykse?
Kannattako perä korjata vai hommata ehjä tilalle? Mistä tietää välitykse?
Löytyy perän rungosta, takakannen syrjästä.
Tossa oikeassa alareunassa missä nyt parhaiten ruoste näkyy. Saattanee olla toisessakin alanurkassa. Perää ei kannattane yrittää korjailla, paitsi jos nyt ihan harrastemielessä, tulee todennäkösesti jopa kalliimmaksi.
Hätäpäissään voipi kokeilla perään redline 75w90, itsellä hyviä kokemuksia siitä perän hiljentämisessä, mutta en voi yleistää.
Tossa oikeassa alareunassa missä nyt parhaiten ruoste näkyy. Saattanee olla toisessakin alanurkassa. Perää ei kannattane yrittää korjailla, paitsi jos nyt ihan harrastemielessä, tulee todennäkösesti jopa kalliimmaksi.
Hätäpäissään voipi kokeilla perään redline 75w90, itsellä hyviä kokemuksia siitä perän hiljentämisessä, mutta en voi yleistää.
Sanoisin että ei kannata öljyillä tai lisäaineilla vaimentaa jos selkeästi jo ulisee.
Aikanaan kun entinen Cee söi periä kuin perunasalaattia niin kokeilin kaikki mahdolliset öljyt ja vielä jonkun mersun virallisen lisäaineenkin päälle, eikä mitään vaikutusta.
Selkeintä laittaa ehjä käytetty perä niin lakkaa uikuttamasta.
Aikanaan kun entinen Cee söi periä kuin perunasalaattia niin kokeilin kaikki mahdolliset öljyt ja vielä jonkun mersun virallisen lisäaineenkin päälle, eikä mitään vaikutusta.
Selkeintä laittaa ehjä käytetty perä niin lakkaa uikuttamasta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Re: W202 perä ääntää
Onko varmaan perä eikä kardaanin laakeri?Yki kirjoitti:W202 2.0 Kompressor-97 perä ulisee veto päällä ja moottorijarrutuksessa.
Kannattako perä korjata vai hommata ehjä tilalle? Mistä tietää välitykse?
Se kun ois halvempi paikka... Itsellä kyseinen laakeri äänsi niin että luulin välillä peräksi välillä laatikoksi...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Uudet laakerit, stefat ja öljyt, jos ei oo pitkään hermoa sorvannu.
Joka ikinen ratas, shimmi, lukkorengas ja muut roippeet takas samoille sijoille ja päin. Poskilaakerin lukot voi samalla kääntää ympäri, muttei vaihtaa keskenään* Jos krymppiä ei uusi, niin tuurnan päällä kevyt oikasu. Pinjonin mutterille, eli krympille tulee saada roima kakskytkiloa ennen kun laakerivälys menee nollaan, sitten välys nollaan, vielä kevyt käyntivastus ja loput nippuun.
Tarkastaa tahnalla ja kellolla välityksen ja on the road.
* Parikymmentä paksuutta viien satikan välein. Näillä se säädetään.
Joka ikinen ratas, shimmi, lukkorengas ja muut roippeet takas samoille sijoille ja päin. Poskilaakerin lukot voi samalla kääntää ympäri, muttei vaihtaa keskenään* Jos krymppiä ei uusi, niin tuurnan päällä kevyt oikasu. Pinjonin mutterille, eli krympille tulee saada roima kakskytkiloa ennen kun laakerivälys menee nollaan, sitten välys nollaan, vielä kevyt käyntivastus ja loput nippuun.
Tarkastaa tahnalla ja kellolla välityksen ja on the road.
* Parikymmentä paksuutta viien satikan välein. Näillä se säädetään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.