Automaatin keppi ei mee pakkovaihteille

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Automaatin keppi ei mee pakkovaihteille

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Juu eli auto on c250turbodiesel vm-97 automaatti ja keppi ei mene pakkovaihteille. onko niis joku tyyppivika? vai mistä lähtisin ongelmaa selvittään?
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
havaro
Viestit: 5
Liittynyt: 06.12.2011 14:41

Viesti Kirjoittaja havaro »

Sama vika. Auto -98 C 220 cdi automaatti. Koskisen korjaamolta Seinäjoella olivat arvelleet että liittyy kepin mekanismiin eli ei laatikon sisäinen ongelma. Onko joku availlu keskikonsolin ja löytyyköhän siitä mekanismista joku tyyppiongelma?
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Itse äsken vähän avasin sitä keskikonsolia mutta en siitä nyt äkkiseltään mitään ihmeitä löytäny. eikö kukaan tosiaan ole moiseen ongelmaan törmännyt?tai lähinnä selvittänyt sitä
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Veikkaisin että vika on kepin juuressa jossain. Voi olla joku muovinpala tai muu kanittamas siellä. Sitten on se pölysuoja joka liukuu edes takas kepin mukana...

Se keppihän menee muistaakseni laatikon vasenta kylkeä pitkin sellaisella työntötangolla. Kannattaa kurkata auton alta onko siellä mitään ylimääräistä tiellä.
® Mesen V8 Klubi
Naamis
Viestit: 471
Liittynyt: 18.10.2010 16:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Naamis »

itsellä oli manuaalin kanssa ongelma etten saanut pakkia silmään. Syyksi paljastui 10sentin kolikko joka esti kepin liikkumisen. :twisted:

oli just sopivasti sinne kiilautunu.
bmw-kun oma ei riitä
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eldollahan oli kanssa sporttimersussa tällaista, olikohan vikana sinne väliin kiilautunut meikäläisen timanttikirjailtu mansettinappi :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Tiikeritapaus kirjoitti:Itse äsken vähän avasin sitä keskikonsolia mutta en siitä nyt äkkiseltään mitään ihmeitä löytäny. eikö kukaan tosiaan ole moiseen ongelmaan törmännyt?tai lähinnä selvittänyt sitä
Sama ongelma on minullakin ja naapurifoorumillakin olen nähnyt vastaavia ihmettelyitä, ratkaisuja sensijaan ei ole näkynyt...
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
650000tuttavuus
Viestit: 2128
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Auttaiskohan sama konsti kuin manuaalin pakkasjäykkyyteen poikittaisliikkeen suhteen.
Siis vaikka sitä Beretan nopeasti kuivuvata aseöljyä keppiä pitkin valuttelemalla. Kylläpä notkistuu pakille siirtokin !
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Ei auttanut minulla ainakaan. Senverta se vastustaa että siellä tuntuu joku pistävän hanttiin ihan oikeasti eikä siten uskalla vääntää.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

älkää missään tapauksessa suihkutelko kepin juureen mitään varokaa myös autoa putsatessa ettei vesi tai pesuaine/silikoni pääse sinne myöskään ei kannata kaataa lantrinkeja sinne
W/S kytkimen alla on vaihteen siirto moduli 1 sentin päässä tuhoutuu herkästi

yläpuoli tuhoutunut moduli
Kuva
alapuoli
Kuva
W/S kytkimen reunoista näkyy päivä läpi myös juomat kulkee siitä
Kuva
kaikki purettuna
Kuva
havaro
Viestit: 5
Liittynyt: 06.12.2011 14:41

Viesti Kirjoittaja havaro »

Hyviä kuvia! Ja tuhoutunut moduuli aiheutti w/s toiminnon toimimattomuutta vaiko myös kepin jumiutumista?
650000tuttavuus
Viestit: 2128
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:shock: OHOH ! :o

Siellähän on ihan toisennäköistä (elektroniikkaa) kuin 25 vuotiaan manuaali satalankun kepin juuressa.

Sorry :cry:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
havaro
Viestit: 5
Liittynyt: 06.12.2011 14:41

Viesti Kirjoittaja havaro »

>Tiikeri tapaus

Joko olet alkanut keppiä purkamaan?
havaro
Viestit: 5
Liittynyt: 06.12.2011 14:41

Viesti Kirjoittaja havaro »

täältä löytyi ohjeita:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pi#p398794

ja itselläni oli sama vika eli kepin akseli jumissa
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

en ole vielä purkanut mutta sain uuden inspiraation noista ohjeista. voisi hyvin olla tuo vika kyseessä. :D kiitos näistä.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”