MB c280

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Pali ST
Viestit: 24
Liittynyt: 07.8.2006 17:31

MB c280

Viesti Kirjoittaja Pali ST »

tervehdys kuntit ja tytsit.nyt se tul meidänkin talouteen hankittua tähtinokka.ja kysymyksiä riittää.ookkei auto C-280 mallia-94.Eibach:n alusta sarjalla ja Continentalin 225/45-17 renkailla.miten tota alustaa sais yksinkertaisemmin(halvimmalla/hyvin)hieman nostettua.peruuttaessa (samalla tietysti käännetäessä)ja lievissä notkahduksissa (samoin ku äsken=käännettäessä)taitaa hinkata johonkin pyöräkotelossa.antaako kapeampi rengastus esim 205 leveänä sen verran tillaa tonne ettei hiero pyörä mihkään. tänks etukätteen
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jousenaluskumeja voi vaihtaa paksummiksi ellei paikallaan ole jo paksuimmat kumit.
Pali ST
Viestit: 24
Liittynyt: 07.8.2006 17:31

Viesti Kirjoittaja Pali ST »

isokin homma?mites pyöräkulmat?joutuuko säätelemään tuon jälkeen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joka jousen joutuu käyttämään irti, takajousien kanssa helppoa vaikka itse, etujousille pitäisi olla "MB-puristin".

Ainahan ne kulmat pitäisi tarkistaa kun korkeus muuttuu ... vaan jos sentin verran nousee niin tuskin vaikuttaa kulmiin mainittavasti.
Pali ST
Viestit: 24
Liittynyt: 07.8.2006 17:31

Viesti Kirjoittaja Pali ST »

huollossa eivät oikein suositelleet noita kumia.mutta kohan nyt pähkäillään.mitkäköhän jouset tossa on alunperin?sen jo oon oppinu mersuista että mikkään ei ole ihan yksinkertasta.jotenkin koko auto pisteytetään ja sitten määrätty jousi valitaan.jokin kumihan sieltä löytyy jokatapauksessa.1-4.kiinnostaiskohan ketä nuo eibachin jouset jos tullee vaihdettua orikinaaleihin.tulleekohan mersusta maastoauto operaattion jälkeen,mikä ei kyllä innosta sekkään.tollasen tuuman nousu ei olisi pahasta itäsuomen huonoilla ja lumisilla teillä .
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Huolto on nyt ollut vähän hukassa :shock: Kuten mainitsitkin niin mersussa säädetään korkeus nimenomaan eri vahvuudella olevilla jousenaluskumeilla. Toisaalta jos vaihdat uudet jouset joka kulmaan ja taakse vaununvetojouset niin kyllä tuosta melko rattorin saa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Pali ST
Viestit: 24
Liittynyt: 07.8.2006 17:31

Viesti Kirjoittaja Pali ST »

tännään kävi c huollossa.vaihettiin perrään ja laatikkoon uutta öljyä.samalla tutkailtiin noi jouset ja aluskummit.edessä näky olleen kolmosenkumit ja takana ykköset.eli nuilla kumienvaihdolla ei pääse kyllä sopuratkaisuun.jotenka orkkis jousta vaihtoon. kts.myydään osat palsta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tosta olis kiva nähdä kuva, koska noilla renkailla ainakaan alle 60 mm madalluksella ei pitäis ottaa mihinkään, jollei vanteet ole jotain, luokkaa leveys ja offset mahoton :D

tjaa, ellei muoviset sisälokarit sitten ole hieman huonosti kiinni :roll:
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

juu ei ainakaan kaverin c280 sportis ottanu tuollaasella rengastuksella mihinkää.
Pali ST
Viestit: 24
Liittynyt: 07.8.2006 17:31

Viesti Kirjoittaja Pali ST »

edit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”