W202 etupään pyöräkulmat ja ohjausgeometria

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jolle kirjoitti:Tuossa on lappu. Camperit ja casterit ovat minusta ihan ok mutta tuota takapään aurausta vaan mietein että onko siellä vähän turhankin paljon?

Vai miten nuita lukuja kuuluu tulkita?


Kuva
Huomenna taas uusi suuntaus tai ainakin yritys.


Uusi paikka minulle niin vasta paikan päällä näkee että puhuuko kone milleistä vai asteista

Takapään aurausta jos vähentäisi, 0.33 astetta plus miinus 0.06 taisi olla tehtaan suositus, tuolla 0.39 aurauksella renkaat kuluivat ulkoreunasta ja kulutus nousi melkein puoli litraa tavanomaisessa ajossa.

Meinasin koittaa jollain 0.25 auraksella takana.

Edessä ohjearvo oli 0.25, ei ole oikein kokemusta että mihin suuntaan siitä pitäisi lähteä, reilummalla etupään aurauksella autolla on mukavampi ajaa mutkaista tietä kun kääntyy paremmin mutkiin.
slant
Viestit: 17
Liittynyt: 17.7.2014 22:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja slant »

Käytin tänään pyöränsuuntauksessa w202 esprit vm 2000. Yritykseksi jäi, säätäjä totesi että ohjaussimpukassa on välystä kun pyörät on käännettyinä, ei kannata säätää. Pyörät suorassa välystä ei ole. Nivelet kaikki ok kuten apusimpukkakin. Pitäisikö simpukkaa säätää vai saako siinä olla välystä kun pyöriä käännetty?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin :shock: tuossa systeemissä on aina välystä pyörät käännettyinä, ja aika paljon. Ehkä johonkin toiseen paikkaan suunnattavaksi...
oulaistenliikenne.fi
slant
Viestit: 17
Liittynyt: 17.7.2014 22:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja slant »

Tällainen hämärä muistikuva oli mutta enpä alkanut väittelemään. Saa suositella hyvää järkevän hintaista paikkaa pk-seudulla, tämä Vianor ei sitten työhön kyennyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”