jousien laikkaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

jousien laikkaus

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Etupään laskeminen olisi seuraavana hommana niin onko kellään takaraivossa tarkkaa tietoa paljon yhden kierroksen poisotto laskee keulaa?

keulaa pitää laskea n. 4cm niin menis suht kohtuuella koko operaatio jos tietäisi että paljon otetaan suunnilleen pois että ei tarvi jumpata kovin monesti pois ja takas :idea:

ja jousikumithan meni 5mm välein niin oliko niissä se että laskee tuplasti sen vai juuri tuon 5mm?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jousikumeilla korkeus muuttuu suurinpiirtein paksuuden verran kertaa 2.

Omasta farkusta laikkailin jousia. Mulla oli normaali classiccia korkeampi alusta ja nappasin edestä ja takaa kierroksen. Edestä tuli ihan sopiva korko ( sport alustan vakio korko about?) takaa ei laskenut tarpeeksi niin nappasin puolen kierrosta lisää niin tuli hyvä.
Liikaa ei kannata napsia pois kun sitten ne on pilalla :(
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

jolle kirjoitti:Jousikumeilla korkeus muuttuu suurinpiirtein paksuuden verran kertaa 2.
Näinhän se periaatteessa pitäisi olla, mutta käytännössä nuo on mulla ainakin laskenut lähemmäs sen kumin paksuuden. Mitään 4cm madalluksia on turha kuvitella saavansa pelkillä kumeilla :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kertokaas miten madallusta tapahtuu enemmän kuin kumien välinen ero ??

eli jos on 5 mm matalampi kumi niin miks putoaa enempi :roll:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jousen pää on puolessa välissä tukivartta.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

dealer kirjoitti:Jousen pää on puolessa välissä tukivartta.

:oops:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ladasta napattiin puolikas kierroksesta, tuli hyvä.



Puolet pois per jousi ja neljän vieterin kierros ympäri auton. :D Kumeilla makas. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Re: jousien laikkaus

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Shatter kirjoitti:Etupään laskeminen olisi seuraavana hommana niin onko kellään takaraivossa tarkkaa tietoa paljon yhden kierroksen poisotto laskee keulaa?

keulaa pitää laskea n. 4cm niin menis suht kohtuuella koko operaatio jos tietäisi että paljon otetaan suunnilleen pois että ei tarvi jumpata kovin monesti pois ja takas :idea:

ja jousikumithan meni 5mm välein niin oliko niissä se että laskee tuplasti sen vai juuri tuon 5mm?
kierroksen ku ottaa pois, niin tippuu 3-4cm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”