Heipä hei.
Eli potilaana -94 C180 sedani. Ja nyt on sitten alkanut ongelmia ilmaantumaan keskuslukon muodossa. Eli, autoon on asennettu kaukosäätöinen keskuslukko ja varashälytin jälkiasennuksena edellisen omistajan toimesta. Se toimikin aluksi hyvin, mutta pakkasilla se ei aina saanut avattua ovia, jolloin jouduin avaimella fyysisesti avaaman ovet. Josta taas varashälytin tykkäsi kyttyrää, ja alkoi soidatilutella.
No päätin sitten olla koskematta kaukokäynnistykseen ja avata ja lukita oveta vastaedes ihan fyysisesti avaimella. Noo pikkuhiljaa sekin alkoi temppuilemaan niin, että kuskin ovi ei enää auennutkaan, vaan jäi alas. Eli täytyi aina mennä hanttarinpuolelta sisään ja avata ovi sisältäpäin. Mutta sitten eilen kaupan pihassa sattui se kauan odotettu tapaus, eli nyt ovet eivät mene enää ollenkaan avaimesta kääntämällä lukkoon. Eli kun avaimesta kääntää, tuntuu kuin tyhjää löisi jossain. Joka lukossa sama. Onneksi kaukosäätö toimii nyt jotenkuten. Eli avaa ja lukitsee ovet pienen tappelun jälkeen.
Mutta mikäs nyt sitten neuvoksi? Viikonloppuna olis aikaa aloittaa korjailu, joten vihjeitä/neuvoja/vinkkejä vaan tulemaan.
Ja jos joku voisi vielä kertoa miten saa lämmönsäädinrullien ja kojelaudan sivummaisten puhaltiminen säätimien valot vaihdettua ja millaiset polttimot kuuluu, niin olisin kiitollinen. Voisi nekin samassa rytäkässä sitten vaihtaa.
Keskuslukko kettuilee
Mekkaan voisi tarkentaa, että valkoinen lepare on myös w202:ssa, Pihdit voi kankaan sijasta suojata esim. vulkanointi nauhalla (kumi pitää nupissa paremmin) ja että kannattaa tehdä tuo homma lämpimässä, nimittäin se akselin nokassa oleva hentoinen kynsi katkeaa herkästi ja sittempä on nappulan osto edessä
Psst Se on wikikanta, joten sinne voi päivittää kuka hyvänsä jutut kohdalleenKuvaja kirjoitti:Mekkaan voisi tarkentaa, että valkoinen lepare on myös w202:ssa, Pihdit voi kankaan sijasta suojata esim. vulkanointi nauhalla (kumi pitää nupissa paremmin) ja että kannattaa tehdä tuo homma lämpimässä, nimittäin se akselin nokassa oleva hentoinen kynsi katkeaa herkästi ja sittempä on nappulan osto edessä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
öh, joo kyllä tämä paksupää just sen hiffasi Hep no nyt on mekkaakin tullut sitten päivitettyäjovihava kirjoitti:Psst Se on wikikanta, joten sinne voi päivittää kuka hyvänsä jutut kohdalleenKuvaja kirjoitti:Mekkaan voisi tarkentaa, että valkoinen lepare on myös w202:ssa, Pihdit voi kankaan sijasta suojata esim. vulkanointi nauhalla (kumi pitää nupissa paremmin) ja että kannattaa tehdä tuo homma lämpimässä, nimittäin se akselin nokassa oleva hentoinen kynsi katkeaa herkästi ja sittempä on nappulan osto edessä