ABS-tunnistimien mittaus

Vastaa Viestiin
lahra
Viestit: 6
Liittynyt: 06.2.2008 21:26

ABS-tunnistimien mittaus

Viesti Kirjoittaja lahra »

Auto on 200CDI -00 ja mittailin etupään abs-tunnistimia. Vastusmittari
näytti abt. 800 ohm, mutta toisinpäin mitattuna ääretöntä? Vaikuttaisi
olevan diodi sarjassa kelan kanssa? Mittaus toisen puolen pyörästä ja
sama juttu. Autossa on uudemman mallin anturit, jotka tulleet tuotan-
toon 6/99 eteenpäin, oikean anturin varaosa no: 170 540 0917.
Onkos kenelläkään kokemusta tällaisesta tapauksesta? Vehon testeri
näytti vikakoodia oikean puoleiselle anturille, josta ei tullut myöskään
nopeussignaalia pyörästä pyöräyttämällä. Mittaustulokset kuitenkin
molemmilla puolilla samanlaiset.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Oiskos pyöränlaakeri löysällä tai kaput :?: Tai sitten on se hammaskehä niin likainen, että ei saa pulssia. Siis jos ohmisesti kela on OK, niin kyllä sieltä yleensä pitäisi pulssia tulla, mutta nyt on joko ilmarako liian suuri tai sitten kehä likainen. :arrow: Napa auki ja puhdistus, eiköhän se siitä :wink:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

tai johto poikki ja nyt mitattaessa se on semmosessa asennossa että saa kontaktin, mutta paikalla ollessaan ei. Heiluttele johtoa samalla kun mittaat ja katso muuttuuko lukema.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

ahonen v kirjoitti:tai johto poikki ja nyt mitattaessa se on semmosessa asennossa että saa kontaktin, mutta paikalla ollessaan ei. Heiluttele johtoa samalla kun mittaat ja katso muuttuuko lukema.
Mikä mahtaa olla etuantureiden oikea lukema? Taka-antureissa se on 420kohmia.
Minulla näyttää etuanturit 6 mohmia ja jotenkin tuntuu, että lukema on pahasti pielessä.
Näissä uudemman mallin antureissa on ilmeisesti "HALL" anturi sisällä, joten ohmeja voi näyttää, mutta ei toimi.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

mjo33400 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:tai johto poikki ja nyt mitattaessa se on semmosessa asennossa että saa kontaktin, mutta paikalla ollessaan ei. Heiluttele johtoa samalla kun mittaat ja katso muuttuuko lukema.
Mikä mahtaa olla etuantureiden oikea lukema? Taka-antureissa se on 420kohmia.
Minulla näyttää etuanturit 6 mohmia ja jotenkin tuntuu, että lukema on pahasti pielessä.
Näissä uudemman mallin antureissa on ilmeisesti "HALL" anturi sisällä, joten ohmeja voi näyttää, mutta ei toimi.
Tähän korjaus, lukema on oikea. Toisinpain mittarin johdot se näyttää 420kohmia ja toisinpäin 6 Mohmia. Anturit toimii oikein. Kysymys on siis antureista jotka on autoissa -6/99 - 2/2001. Tosin minulla on tieto, että mallisarjan w202 viimeinen vuosi toi eri auton markkinoille ja sellainen minulla on eli 2001 helmikuu. Tässä on ilmeisesti vin tiedoissa ongelmia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”