Avaimen koodaus

Vastaa Viestiin
krtek
Viestit: 24
Liittynyt: 18.4.2011 21:38

Avaimen koodaus

Viesti Kirjoittaja krtek »

Minulla on kaksi infrapuna avainta tuohon W202 -97:n. Toinen toimii hienosti ja moitteetta mutta toinen ei toimi mitenkään. Punainen valo kyllä vilahtaa avaimessa kun painaa napista tai toisesta. Miten tuollaisen avaimen saa koodattua uusiksi tai ainakin kokeilla sitä ennen kuin menee ostamaan uutta?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Avaimen koodaus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

krtek kirjoitti:Minulla on kaksi infrapuna avainta tuohon W202 -97:n. Toinen toimii hienosti ja moitteetta mutta toinen ei toimi mitenkään. Punainen valo kyllä vilahtaa avaimessa kun painaa napista tai toisesta. Miten tuollaisen avaimen saa koodattua uusiksi tai ainakin kokeilla sitä ennen kuin menee ostamaan uutta?
Ohje pitäis löytyä foorumilta.

Menee suunnilleen näin: Paina sitä ainoota avaimen nappia pari kertaa nopeesti samalla kun osoitat taustapeilin liikennevaloihin. Sit avain virtalukkoon. Käynnistä auto. Saattoi olla ettei tarvinnu kun kääntää virrat päälle niin hyväksyy avaimen.
krtek
Viestit: 24
Liittynyt: 18.4.2011 21:38

Viesti Kirjoittaja krtek »

Jotain tämän kuuloista ohjetta olen ennenkin nähnyt. Mutta kun mulla onpi sellainen avain missä on kaksi nappia (ovet auki - ovet lukkoon) eikä pelissä ole liikennevaloja.

Taitaa sitten olla tekemätön paikka omin konstein.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä se toinen avain taitaa vaan olla rikki.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

krtek kirjoitti:Jotain tämän kuuloista ohjetta olen ennenkin nähnyt. Mutta kun mulla onpi sellainen avain missä on kaksi nappia (ovet auki - ovet lukkoon) eikä pelissä ole liikennevaloja.

Taitaa sitten olla tekemätön paikka omin konstein.
Sorry, en huomannu että oli -97 kun puhuit infrapunasta ja koodauksesta. Tässähän on rf ja infrapuna samassa avaimessa molemmat.

Avain auki ja tarkistelee juotokset ja vaihtaa ehkä takaluukun kytkimen avausnapin paikalle. Kelan tyvestä kuulema tuppaa juotokset pettämään.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

mulla tuli tuommonen onkelma vastaan appi ukon autossa että toinen avain toimii ku pitääki,mutta toinen taas ei.
eli toisella avaimella aukee ja vilkuttaa sitä vihreetä valoa ja taas kiinni niin vilikuttaa punasta ja lähtee käyntiin ihan normaalisti.
toinen avain toimii kyllä mutta ku avaa niin vilikuttaa molempia valoja varmaan sen 20 sekkaa ja taas ku laittaa lukkoon niin sama homma molemmat valot vilikkuu yhtä pitkään.
koitin näillä ohjeilla sitää skoodailla ku vaihettiin patteri molempiin(tai appiukko vaihto)
niin ja se auto on c180 -96 ja stiletti avain yhellä napilla.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mustang 66 kirjoitti:mulla tuli tuommonen onkelma vastaan appi ukon autossa että toinen avain toimii ku pitääki,mutta toinen taas ei.
eli toisella avaimella aukee ja vilkuttaa sitä vihreetä valoa ja taas kiinni niin vilikuttaa punasta ja lähtee käyntiin ihan normaalisti.
toinen avain toimii kyllä mutta ku avaa niin vilikuttaa molempia valoja varmaan sen 20 sekkaa ja taas ku laittaa lukkoon niin sama homma molemmat valot vilikkuu yhtä pitkään.
koitin näillä ohjeilla sitää skoodailla ku vaihettiin patteri molempiin(tai appiukko vaihto)
niin ja se auto on c180 -96 ja stiletti avain yhellä napilla.
Olikos tässä kaksnappisessa linkkuavvaimessa se musta transponderi siellä avaimen sisässä? Jos on niin ostat toisen samanlaisen avaimen ja vaihdat sen nappulan sinne. Tais olla että sitä ei edes juoteta tässä mallissa. Se vaan on siellä kuoren sisässä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:
mustang 66 kirjoitti:mulla tuli tuommonen onkelma vastaan appi ukon autossa että toinen avain toimii ku pitääki,mutta toinen taas ei.
eli toisella avaimella aukee ja vilkuttaa sitä vihreetä valoa ja taas kiinni niin vilikuttaa punasta ja lähtee käyntiin ihan normaalisti.
toinen avain toimii kyllä mutta ku avaa niin vilikuttaa molempia valoja varmaan sen 20 sekkaa ja taas ku laittaa lukkoon niin sama homma molemmat valot vilikkuu yhtä pitkään.
koitin näillä ohjeilla sitää skoodailla ku vaihettiin patteri molempiin(tai appiukko vaihto)
niin ja se auto on c180 -96 ja stiletti avain yhellä napilla.
Olikos tässä kaksnappisessa linkkuavvaimessa se musta transponderi siellä avaimen sisässä? Jos on niin ostat toisen samanlaisen avaimen ja vaihdat sen nappulan sinne. Tais olla että sitä ei edes juoteta tässä mallissa. Se vaan on siellä kuoren sisässä.
Hiukasen rippuu sen tirikan iästä muutta usein noin
ja lisänä vielä jos se on siirtynyt paikaltaan niin toimii ei toimi ei toimi...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”