Ei starttaa? Ja muuta ongelmaa. Selvisi!!!

Vastaa Viestiin
Nortti12
Viestit: 6
Liittynyt: 06.3.2012 9:58

Ei starttaa? Ja muuta ongelmaa. Selvisi!!!

Viesti Kirjoittaja Nortti12 »

Vm98 sähköinen virtalukolla oleva 230 pensa.Oli ajamatta 4viikkoa ja nyt ei starttaa?Akku täynnä virrat tulee normaalisti ja ovet aukeaa.Virta avain naksahtaa ja kiertyy startti asentoon ja kuulluu vaimea naksahdus.Voiko joku ajon esto olla päällä tai onko avaimesta (molemmista) tiedot voineet kadota.Tai vain yksinkertaisesti startti moottori jumittunut?
Viimeksi muokannut Nortti12, 17.7.2014 0:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tarkista nyt kuitenkin se akun jännite. Pitäisi olla akun navoilta yli 12 volttia.

Oven aukaisut ynnä muut toimii tyhjemmälläkin akulla, mutta starttaukselle on joku jänniteraja, jonka alapuolella startti vain naksuu, mutta ei lähde starttaamaan.
Nortti12
Viestit: 6
Liittynyt: 06.3.2012 9:58

Viesti Kirjoittaja Nortti12 »

Startti oli jumittunut ja startille tuleva +kaapeli hapettui sököksi jo 3,5vuodessa!Nyt uusittu ja toimii,mutta alkoi ahdin kompura temppuilla.Alkaa yrittää ahtaa jo alakierroksilla "ulinan"saattelemana ja kierroksilla ei lainkaan mukana joten on 230K:sta tullut perus 200:nen tehoiltaan.Onkohan se kanssa jumittunut ja "magneetti kykin"ulisee kun yrittää päälle kun ei ainakkaan remmi vaikuta luitstavan.Mutta miksi alkaa yrittää jo alakierroksilla eikä 2200 jälkeen kuin normaalisti?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jos ahtaa alakierroksilla, niin ei tarvihe huuattaa...

ei vaan jotain vikaanhan siinä pitää olla..

oletko käynyt st*rin perässä sillä?
® Mesen linttaklubi
Nortti12
Viestit: 6
Liittynyt: 06.3.2012 9:58

Viesti Kirjoittaja Nortti12 »

Ongelma selvis!!! Illalla saunasta tultuani muistin kauhukseni että samalla kun iltapäivällä sain mesen kuntoon vaihdoin ilmansuodattimen ja tukin imukärsän rätillä puhallettuani paineilmalla roskat kotelon pohjalta.No suodattimelta lähtevä putki auki JA SIELLÄ RÄTTI PILKOTTI AHTIMEEN MENEVÄSSÄ MUTKASSA!Sain pitkällä terästangolla ongittua takasin ja nyt tehot palasivat.Taitaa siellä olla joku ritilä edessä kun ei ollut ahtimen ruuviin asti itseään ängennyt.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helppo nauraa tälle kommellukselle kun ei tullut vahinkoa ja selvisi noin nopeasti :lol: :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Helppo nauraa tälle kommellukselle kun ei tullut vahinkoa ja selvisi noin nopeasti :lol: :lol:
Nuita on sattunut muillekkin turbojen kanssa :D


Itselle ei auton moottorin kanssa, mutta rynkyn kaasuporttiin sulloin kerran sillaa ja lorautin anticorrolia ja annoin "hautua" jotta muka lähtisi karstat paremmin. Sinne unohtui ja radalla seuraavalla kerralla ihmettelin kun lippaassa oli 5 patia mutta lukko jäi taakse eka laukauksen jälkeen.

Oli sillatuppo lentänyt kaasumännän ohitse suojaputkeen ja luistin lähtiessä takaisin eteenpäin jäi sillatupon riekaleet kaasumännän ja putken väliin ja siihen jumiin niin lujaa ettei jousen voima riittänyt palauttamaan liikkuvia eteen.


Ensin sekunnin verran kiroilua että mistä ketusta tuo on tänne tullut, sitten muistinkin. Vähänkö nauratti että itseppä laitoin ton tupon tuonne:D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”