W203 200CDI nykii
W203 200CDI nykii
Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200CDI nykii
Turbin ja muut osat siis uusia?muro902 kirjoitti:Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
Mitäs kaikkea toi ym pitää sisällän?
YV vastailtu

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W203 200CDI nykii
Siis täysi loota remppa tehty 2008 (390 tkm)CDI203 kirjoitti:Turbin ja muut osat siis uusia?muro902 kirjoitti:Mulla on 2003 vuoden C malli 543tkm ajettu, ja nykii kylmänä ja lämpimänäkin vähän. Missä voisi olla vikaa? Turbiini ym laatikosta uusittu 390tkm eli 150tkm sitten. On tehnyt tätä jo vuoden.
Mitäs kaikkea toi ym pitää sisällän?
YV vastailtu
Joo, eli kylmänä tekee nykii koko ajan, lämpimänäkin nykii muttei niin paljoa. Joskus ei nyi ollenkaan. 09-11 auto seisoi koska oli veroja perässä. Pari suutintakin olen vaihtanut hiljattain.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: W203 200CDI nykii
Tuohan se ei paljon tätä foorumia jalosta mihinkään, mutta ilmeisesti vastaukset ovat niin arvokkaita että niitä ei voi tänne laittaa.CDI203 kirjoitti: YV vastailtu
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200CDI nykii
Ja tämäkös sitten jalosti...Meissenkeri kirjoitti:Tuohan se ei paljon tätä foorumia jalosta mihinkään, mutta ilmeisesti vastaukset ovat niin arvokkaita että niitä ei voi tänne laittaa.CDI203 kirjoitti: YV vastailtu

Mutta kyllä se nyt on niin että jos joku lähettää yksityis viestin kysyy siinä jotan yksityisesti niin se on ja pysyy yksityisenä eikä muille kuulu
syy viestille YV vastailtu on se että vois varmistua viestin perille menosta
joskus kun roikuvvat tuolla lähtevissä pitkään vaikka pikaista vastausta on ilmeisesti tarvis/toivottu
(tämähän menee kohta samanlaiseksi pask*** jauhanaksi kuin tuolla toisella foorumilla missä ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja ja missä ei nykyisn enään paljon muuhun saa vastauksia kuin 124 ja vanhmpiin...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
dealer kirjoitti:Ylläpito lupaa ettei sille linjalle lähdetä Mesellä(tämähän menee kohta samanlaiseksi pask*** jauhanaksi kuin tuolla toisella foorumilla missä ylläpito poistaa kokonaisia ketjuja ja missä ei nykyisn enään paljon muuhun saa vastauksia kuin 124 ja vanhmpiin...)
Erinomaisen hienoa. Taisi tulla foorumiloikkarilta eka viesti...

.
Dieselissähän ei tulpanjohdot mene helposti ristiin, kun ne on niin jäykät.
Ja katkojan kärkiäkään en ole keneenkään kuullut vaihtavan.
Jos syy taas olisi polttoaineen ruiskutuksessa, niin silloin kaikissa sähköohjatuissa heti ilmaantuisi se "EPC" herja näkyviin.
Jäljelle jää siis oikeastaan voimansiirron vaivat vaan.
Jos vaiva on sähköinen, niin siitä voisi jäädä jossain tilanteessa vikamuistiinkin jotain vihjettä.
Vaihteistonohajinboxista voisi vaikka muutaman desin nyt ensin öljyä vähentää, eikä se pistokkeen uusiminenkan varmaan huono idea ole.
Staarilla voi jotain koettaa jotain laatikosta testatakkin.
Jos vaiva on mekaaninen, ei se taida poistua, kun ottamalla se laatikko/turbiini paketti uudelleen pöydälle ja vaihtamalla rikkonaiset osat.
Dieselissähän ei tulpanjohdot mene helposti ristiin, kun ne on niin jäykät.
Ja katkojan kärkiäkään en ole keneenkään kuullut vaihtavan.
Jos syy taas olisi polttoaineen ruiskutuksessa, niin silloin kaikissa sähköohjatuissa heti ilmaantuisi se "EPC" herja näkyviin.
Jäljelle jää siis oikeastaan voimansiirron vaivat vaan.
Jos vaiva on sähköinen, niin siitä voisi jäädä jossain tilanteessa vikamuistiinkin jotain vihjettä.
Vaihteistonohajinboxista voisi vaikka muutaman desin nyt ensin öljyä vähentää, eikä se pistokkeen uusiminenkan varmaan huono idea ole.
Staarilla voi jotain koettaa jotain laatikosta testatakkin.
Jos vaiva on mekaaninen, ei se taida poistua, kun ottamalla se laatikko/turbiini paketti uudelleen pöydälle ja vaihtamalla rikkonaiset osat.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Kiitos vastauksestasi!tuikku kirjoitti:.
Dieselissähän ei tulpanjohdot mene helposti ristiin, kun ne on niin jäykät.
Ja katkojan kärkiäkään en ole keneenkään kuullut vaihtavan.
Jos syy taas olisi polttoaineen ruiskutuksessa, niin silloin kaikissa sähköohjatuissa heti ilmaantuisi se "EPC" herja näkyviin.
Jäljelle jää siis oikeastaan voimansiirron vaivat vaan.
Jos vaiva on sähköinen, niin siitä voisi jäädä jossain tilanteessa vikamuistiinkin jotain vihjettä.
Vaihteistonohajinboxista voisi vaikka muutaman desin nyt ensin öljyä vähentää, eikä se pistokkeen uusiminenkan varmaan huono idea ole.
Staarilla voi jotain koettaa jotain laatikosta testatakkin.
Jos vaiva on mekaaninen, ei se taida poistua, kun ottamalla se laatikko/turbiini paketti uudelleen pöydälle ja vaihtamalla rikkonaiset osat.
Mitä pistoketta tarkoitat?
Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hantin puolen lattia matonallaMultiviri kirjoitti:Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Selvä homma. Tuollaisen saa mistä? KL-varaosat? Motonet?CDI203 kirjoitti:Hantin puolen lattia matonallaMultiviri kirjoitti:Vaihteistoon menevän johtonipun laatikon puoleisessa päässä on sähköpistoke joka kannattaa vaihtaa. Se alkaa ilmeisesti ajan myötä falskaamaan öljyä lävitse joka nousee kapillaarisesti vaihdelaatikon älylaatikkoon joka sijaitsee ilmeisesti tässäkin mallissa konehuoneessa vänkärin puolella.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?
Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Itse asiasaMeissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?
Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
jos töpseli (pistoke) siellä laatikon päässä on öljyinen niin sen vuotavan töpselin reijään (läpivienti holkin) vaihto ja töpselin (pistokeen)
putsaus auttaa monesti näihin vaivoihin vaikka öljy ei vielä olis noussut ohjain boxsiin
boxsin öljyisyyden huomaa kyllä kun ottaa siitä johdot irti
jos niissä näkyy öljyä kannatta boxsi tarkistaa että onko sinne mennyt myös öljyä
töpselin läpi vienti holkki ei maksa paljon edes vehossa vielä halvempi se taisi olla kl-varaosassa
ohjain boksi on harvemmin rikki niin että se pitäisi vaihtaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyb venttiili ja pistoke ja 6l öljyä töineen 300e ja auto toimii kuin uusi . Vika korjattuCDI203 kirjoitti:Itse asiasaMeissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?
Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.
jos töpseli (pistoke) siellä laatikon päässä on öljyinen niin sen vuotavan töpselin reijään (läpivienti holkin) vaihto ja töpselin (pistokeen)
putsaus auttaa monesti näihin vaivoihin vaikka öljy ei vielä olis noussut ohjain boxsiin
boxsin öljyisyyden huomaa kyllä kun ottaa siitä johdot irti
jos niissä näkyy öljyä kannatta boxsi tarkistaa että onko sinne mennyt myös öljyä
töpselin läpi vienti holkki ei maksa paljon edes vehossa vielä halvempi se taisi olla kl-varaosassa
ohjain boksi on harvemmin rikki niin että se pitäisi vaihtaa
Ceessä ei öljy pääse poksiin asti, kun purkki on "katollaan" hanttarin jalkotilassa.Meissenkeri kirjoitti:Kumpaa tässä nyt oltiin hankkimassa. Boksia vai vaihteiston sähköpistoketta?
Sähköpistokkeen saa esim. KL-varaosista, mutta se boksi kannattaa aukaista ja katsoa että onko siellä öljyä. Jos ei ole, niin pistokkeen vaihtaminen tässä vaiheessa ei auta vikaan ja jos on niin boksi pitää putsata tai uusia ja pistoke myös.

Tähdellisen parantola
W211 220cdi - 07, moottori 646821. 480tkm nyki, muttei nyi enää. - - - - Vikakoodeja ei löytynyt.
- Laatikko huuhdeltu ja kybventtiili vaihdettu. Ei apua.
- Nykiminen pintakaasulla, ei kuitenkaan nyi yhtään kun ilman lämpötila on alle 10c. Moottorin lämpötila ei vaikuta.
- Ahtimen siivikon säätö tanko seilasi nykimisen tahdissa.
- Lopulta nyppäsin egr venttiilin pistokkeen irti ja nykiminen loppui. Ei ajon aikaista vikailmoitusta ja auto toimii moitteetta. Lainasin vielä kokeeksi kaverin egr venttiiliä, jolla auto toimii myös moitteetta.
- Lopputuloksena peloteltu kallis laatikko/turbiini remontti vaihtui muutaman sadan simppeliin egr vaihtoon.
- Laatikko huuhdeltu ja kybventtiili vaihdettu. Ei apua.
- Nykiminen pintakaasulla, ei kuitenkaan nyi yhtään kun ilman lämpötila on alle 10c. Moottorin lämpötila ei vaikuta.
- Ahtimen siivikon säätö tanko seilasi nykimisen tahdissa.
- Lopulta nyppäsin egr venttiilin pistokkeen irti ja nykiminen loppui. Ei ajon aikaista vikailmoitusta ja auto toimii moitteetta. Lainasin vielä kokeeksi kaverin egr venttiiliä, jolla auto toimii myös moitteetta.
- Lopputuloksena peloteltu kallis laatikko/turbiini remontti vaihtui muutaman sadan simppeliin egr vaihtoon.