Moro!
Eka postaus foorumille, oon kyllä lukenu jo vuosia Pitkä selitys seuraa, kun MISTÄÄN ei tunnu löytyvän tietoa viasta ja mersuhuollotkin ihmeissään.
Eli w203 compressor (2.0) autom 2001 farmari
Vika: Hyytyy heti lähdettyään ensin käyntiin/kun nytkäyttää liikkeelle. Sen jälkeen startti pyörii nätisti, mutta jakotukille ei tule painetta. Bensapumppu ei hurise. Siinä se, simppeli vika..
Mutta jotta olisi pähkinää purtavaksi.. Ei tee aina tota, silloin tällöin, viikon/kahden/parin päivän välein. Muuten käynnistyy ja kulkee normaalisti, myös kulutukset on normaaleja. Vian ilmetessä sen pystyy kiertämään pistämällä bensapumpun releen navat oikoseen, jolloin pumppu hurahtaa iloisesti täysillä ja kone käynnistyy, nii ja kulutukset pomppaa pari litraa.
Starin ohjelmisto ei löydä mitään vikaa, arvot on normaalit. Ja on tutkittu jokusen kerran..
Tehtyä:
Rele vaihdettu useampaan otteeseen
Suodatin vaihdettu pari kertaa ja tankki tyhjätty ja polttoainelinjat puhallettu ja tarkastettu vuotojen osalta
Bensapumppu vaihdettu
Taka-SAM on kokeiltu toista
Ilmamassa vaihdettu
Alkaa ideat olemaan vähissä!
Eli hukkaa ne linjaan jääneet esipaineet jotenkin? Joo mut miten? Ja miten ei pumppu lähde aina käyntiin, mikä sitä mahdollisesti käskyttää tms..
Tässä vikaa ja oon todella lukenu varmaan kymmeniä tunteja nettiä ja mersun huoltomieskin (ei tosin VEHO..) hemmetin monta kertaa ihmetellyt. Missään, edes ulkomailla, ei tunnu olevan vastaavaa ongelmaa. Heitelkääs ideoita ilmaan niin mää kerron onko niitä jo testailtu. Rupee vaan vituttaan tää hakuammunta osien kanssa, rahaahan tossa palaa. Löytys vaan vika, että sais kuntoon.
Jos LAMBDAa ehdotat niin perustele hyvin, on mietitty sitäkin ihan pari kertaa..
Kiitti etukäteen!
w203 hyytyy startin jälkeen
ecu ohjaa relettä maadoittamalla kun se olettaa moottorin pyörivän
veikkaisin vika vois olla pyörintä anturissa
se kun ei aina näy välttämättä vikakoodina live datasta tutkia vian päällä ollessa kummankin pyörintä anturin tietoa startattaessa
kulutus ei pitäisi nousta vaikka releen ohittaakin sekun pyörii normaalistikin samaa nopeutta
noussu kulutus viittaa pikemmikin anturivikaan
lamdoilla ei ole mitään tekemistä tuon vian kanssa
veikkaisin vika vois olla pyörintä anturissa
se kun ei aina näy välttämättä vikakoodina live datasta tutkia vian päällä ollessa kummankin pyörintä anturin tietoa startattaessa
kulutus ei pitäisi nousta vaikka releen ohittaakin sekun pyörii normaalistikin samaa nopeutta
noussu kulutus viittaa pikemmikin anturivikaan
lamdoilla ei ole mitään tekemistä tuon vian kanssa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w203 hyytyy startin jälkeen
Arvot *:rila katsotuna kun vika on päällä eikä lähde käyntiin vai mitenbadday82 kirjoitti:Moro!
Eka postaus foorumille, oon kyllä lukenu jo vuosia Pitkä selitys seuraa, kun MISTÄÄN ei tunnu löytyvän tietoa viasta ja mersuhuollotkin ihmeissään.
Eli w203 compressor (2.0) autom 2001 farmari
Vika: Hyytyy heti lähdettyään ensin käyntiin/kun nytkäyttää liikkeelle. Sen jälkeen startti pyörii nätisti, mutta jakotukille ei tule painetta. Bensapumppu ei hurise. Siinä se, simppeli vika..
Mutta jotta olisi pähkinää purtavaksi.. Ei tee aina tota, silloin tällöin, viikon/kahden/parin päivän välein. Muuten käynnistyy ja kulkee normaalisti, myös kulutukset on normaaleja. Vian ilmetessä sen pystyy kiertämään pistämällä bensapumpun releen navat oikoseen, jolloin pumppu hurahtaa iloisesti täysillä ja kone käynnistyy, nii ja kulutukset pomppaa pari litraa.
Starin ohjelmisto ei löydä mitään vikaa, arvot on normaalit. Ja on tutkittu jokusen kerran..
Tehtyä:
Rele vaihdettu useampaan otteeseen
Suodatin vaihdettu pari kertaa ja tankki tyhjätty ja polttoainelinjat puhallettu ja tarkastettu vuotojen osalta
Bensapumppu vaihdettu
Taka-SAM on kokeiltu toista
Ilmamassa vaihdettu
Alkaa ideat olemaan vähissä!
Eli hukkaa ne linjaan jääneet esipaineet jotenkin? Joo mut miten? Ja miten ei pumppu lähde aina käyntiin, mikä sitä mahdollisesti käskyttää tms..
Tässä vikaa ja oon todella lukenu varmaan kymmeniä tunteja nettiä ja mersun huoltomieskin (ei tosin VEHO..) hemmetin monta kertaa ihmetellyt. Missään, edes ulkomailla, ei tunnu olevan vastaavaa ongelmaa. Heitelkääs ideoita ilmaan niin mää kerron onko niitä jo testailtu. Rupee vaan vituttaan tää hakuammunta osien kanssa, rahaahan tossa palaa. Löytys vaan vika, että sais kuntoon.
Jos LAMBDAa ehdotat niin perustele hyvin, on mietitty sitäkin ihan pari kertaa..
Kiitti etukäteen!
(vika veikauksia kampiakselin asenon tunistin, ECU)
vaikka kyllähän nuo tietysti ovat tarkistaneet siellä mersuhuollossa
ne kun on ihan normali tarkistus kohteita tuon tapaisissa vioissa
lienee sama juuttu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158422
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä