skerpeleen S203

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Saksasta tuo on tuotu, eli ei pitäisi olla mitään vero-/tehorajoja...

Suuttimien kunnon Tapsa taisi tarkistaa, eikä ne vissiinkään ihan parhaimmassa iskussa enää ole... Tapsa muistanee paremmin...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eldorado kirjoitti:Tehossa ja varsinkin väännössähän nuo häviää tietysti, mutta kyseessä olikin se kuinka nopeasti moottori/takapyörät reagoivat kaasun painallukseen. Eli siitä viiveestä. Edelleenkin väitän että se viive tuossa omassa on niin suuri että nuo kompurat ehtii jo pitkälle ennenkuin oma kosla on kunnolla liikkeessä.
Luovutan :lippu:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kyllä siinä jotain vikaa sitten on, kyllä tuon pitäisi herätä ihan joutuin jo 1500rpm jälkeen. Vai onko kyse siitä ettei 1/3 kaasulla herää? Silloinhan tuo on normaalia, tarvii vaan käyttää se loppu 2/3 polkimen liikevarasta. ;)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

dealer kirjoitti:Luovutan :lippu:
Juu, heh :lol: , ei taideta vääntää enää tästä asiasta.

Kyllähän tuolla pääsee ihan hyvin tarvittavat matkat ajelemaan ei sillä... :)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vito on vähän samantyylinen. Jos nyt yhtään älysin.. Siinä ei paineet nouse kunnolla alle 2500 kierroksen ja kiihtyvyys on kuin 200D:ssä jos ei laita tarpeeksi pientä vaihdetta. Huomasi paremmin vasta kun laitettiin uutta ohjelmaa, vähän niinkuin joku 2 tahtinen kun alhaalla ei tapahdu mitään ja saa sitten "teho"piikin :lol: Toisaalta ei se sitten ihmeemmin mieti jos kierrokset valmiiksi korkealla. Mites se Eldon 203, vastaako kaasuun paremmin jos pitää kierrokset korkeammalla ennen Yaristen kanssa kisailua?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AM kirjoitti:Vito on vähän samantyylinen. Jos nyt yhtään älysin.. Siinä ei paineet nouse kunnolla alle 2500 kierroksen ja kiihtyvyys on kuin 200D:ssä jos ei laita tarpeeksi pientä vaihdetta. Huomasi paremmin vasta kun laitettiin uutta ohjelmaa, vähän niinkuin joku 2 tahtinen kun alhaalla ei tapahdu mitään ja saa sitten "teho"piikin :lol: Toisaalta ei se sitten ihmeemmin mieti jos kierrokset valmiiksi korkealla. Mites se Eldon 203, vastaako kaasuun paremmin jos pitää kierrokset korkeammalla ennen Yaristen kanssa kisailua?
Jos on CDI vito niin sen heräämiseen kokeile samaa lääketä(siis jos auto on kunnossa) eli pieni ohjelman muutos
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

CDI Vito. Mutta veikkaisin että Vitossa on jotain ihan oikeaa vikaa. En tosin ole keksinyt mitä :lol: Mutta ei niin paljon kiinnostakaan että jaksaisin alkaa enempää tutkimaan(perusjutut katsottu, mm. ahtovuodot ja hukkaportin toiminta).
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Eilen tuli käytyä reissu Ranualla, neljä henkeä autossa, keskinopeus hieman vajaat 90 km/h ja keskikulutus näytössä 5,8. Totuus lienee jossain hieman kuuden litran yläpuolella.

Juhanit ja Hotari olivat kyydissä lauantaina kun ajeltiin hieman Herukan ympäristössä. Niinpäs vain siinä todettiin porukalla ettei kulku ihan pirteintä mahdollista ole. Jokin siinä nyt hiugan ahistaa, tietäis vaan että mikä... vois ehkä aloittaa katin tyhjennyksellä, ja sitten katsotaan jatkotoimenpiteitä jos edelleen nuhaisuus jatkuu. :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Eldorado kirjoitti:Niinpäs vain siinä todettiin porukalla ettei kulku ihan pirteintä mahdollista ole. Jokin siinä nyt hiugan ahistaa, tietäis vaan että mikä... vois ehkä aloittaa katin tyhjennyksellä, ja sitten katsotaan jatkotoimenpiteitä jos edelleen nuhaisuus jatkuu. :roll:
Eikö sun ajo ollut lähinnä lyhyttä pätkää kylmällä koneella? Ettei se olisi vaan ihan tukossa karstasta :oops:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

On sitä karstanpolttoakin aina vähän väliä yritetty harrastaa... mutta voihan tuossa olla perää, itsehän en ole ajanut tällä vasta kuin muutaman tonnin mutta miten lie edellinen omistaja käyttänyt. :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Nyt näyttäisi olevan tuolla myyntipalstalla Eldoradolle semmoinen auto, että ei pitäisi liikennevaloissa jäädä jalkoihin, eikä ole pahan hintainenkaan --> viewtopic.php?t=38008
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jaa ei mulla oo tuommosiin varaa. Puolet tuosta sylinterimäärästä riittää, no ehkä kasikin vielä käy mutta tusina on ehottomasti liikaa. C140 on lisäksi korimalli josta en erityisemmin pidä, taatusti laatuauto ja hyvin tehty mutta muotoilu ei vaan toimi omaan silmään. Ne liikennevalolähdöt toki tuollaisella onnistuisi (kesäkelillä) varsin mukavasti.

Eipä tässä muutenkaan auta unelmoida vielä mistään ennenkuin tämä nykyinen lähtee kiertoon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.

Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

* HUOH *

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ari66 kirjoitti:* HUOH *
Jaaettämitä?

Ei kiinnosta lukea juttuja vai? :shock: Ehkä ei ole sitten pakko lukea tätä topikkia jos noin huokailuttaa. :? Tai ehkä minun ei pitäisi enää kirjoitellakaan mitään jos se näin paljon porukkaa ahdistaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eldorado kirjoitti:Jaaettämitä?
Ei kun vedin virtuaalisesti henkeä välissä :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ari lukee varmuuden välttämiseksi ääneen kaikki tekstit, tiä vaikka nauhottaisikin... :shock:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Tottakai Eldo kirjoitat jatkossakin kaiken todellisen ja kuvitellun vaivan ja surun ulos ja ylös. Ite murehin kanssa autojen suhteen vähän kaikesta, mutta kun käyttökoslana on tällä hetkellä karvalakki-Ave vuosimallia 11, niin kaikista muiden autojen (7 kpl) päänvaivoista pääsee hetkellisesti yli ajelemalla korjuuajan takuunalaisella kulkuneuvolla.

Menestystä!
2103, 99, 4 x Talbot
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eldorado kirjoitti:Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.

Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
Hypää pari vuotta yli(ajele sen aikaa vanhalla)
ja ota joku selainen minkä jatkona on
722.9## vaihtaa vielä paremmin kuin kunnossa oleva 722.6##
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

wuokila kirjoitti:Tottakai Eldo kirjoitat jatkossakin kaiken todellisen ja kuvitellun vaivan ja surun ulos ja ylös...
Juu mulla on sellainen paha(?) tapa että kerron tänne kaikki huolet ja murheet ja se ilmeisesti laittaa osan porukasta huokailemaan. :lol: Mutta ehkä sellaiset voisivat suosiolla skipata tämän topikin seuraamisen. Kaiketi pitää itsekin vähentää kaiken ääneen ajatellun kirjaamista tänne ja pitää murheita omana tietona...

Tuntuisi myös joitain rassaavan se että olen taas haaveilemasta uudesta kulkupelistä vaikka tämä nykyinen on ollut käytössä vasta muutamia kuukausia. Mutta miksi ihmeessä sen asian pitäisi muita ärsyttää vaikka vaihtaisin autoa joka viikko? Minä ainakin olen tyytyväinen kun foorumilaiset ostelee uusia mielenkiintoisia kulkupelejä ja voi seurata niiden vaiheita. :)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Osta säkin sitte kerranki se mielenkiintoinen kulkupeli minkä vaiheita voi seurata eikä näitä malleja mitä ei tarvi ku tankata! Puol milliä ajettu V8 ässä kaikilla mahdollisilla herkuilla (mm. airmaticilla) nii alkaa juttua tulemaa 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sonikki kirjoitti:Osta säkin sitte kerranki se mielenkiintoinen kulkupeli minkä vaiheita voi seurata eikä näitä malleja mitä ei tarvi ku tankata! Puol milliä ajettu V8 ässä kaikilla mahdollisilla herkuilla (mm. airmaticilla) nii alkaa juttua tulemaa 8)
Näytäppä sinä esimerkkiä niin saatanpa seurata perässä... ;)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sonikki kirjoitti:Osta säkin... V8...
Ei se V8 ole ollenkaan liian kaukaa haettua, jokin aika sitten olin aika kuumana esimerkiksi tähän. Tuohan kävis jopa ihan ympärivuotiseksi ajopeliksi kun pitää vaan tuon hardtopin päällä koko ajan. Pelkkää kesäautoa erikseen en pysty laittamaan. Tosin tuokin yksilö on hiukan liian kallis, ei ainakaan toistaiseksi pysty venymään viiteentoista tonttuun... mutta ehkä vielä joskus.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kerran oon muutaman tunnin ajellu tollasella 500 R129:llä ja ei ole muuta valittamista ku keli mikä ei ollu suotuisa ilman kattoa ajeluun :)
Kyllä tuollaisella päästelee varmasti helposti vuoden ympäri ja taitaisi ajankohtakin olla hyvä tuollaisen hankkimiselle ku tuskin tulee enää ainakaan hirveästi hinnat laskemaan? Huomattavasti vähemmän tuollaisella tulis ainaki suihkua ku 10-15k€ jokamisluokan-Mersuilla jos tila tai sen puute ei ole ongelma.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eldorado kirjoitti:Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.

Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
Tänään tuli testattua kyseistä laitetta ensimmäistä kertaa,on kyllä kunnossa ollessaan makea peli.
Alkaa olla käsillä se aika kun tuo on "viimeinen oikea mersu" ja 613 on kuningasmoottori.
Hemmetti kun Porvoonväylällä oli paljon poliiseja liikenteessä,aika mukavasti tuommonen lähtee vetämään 120 vauhdista,ei vaan uskaltanut koittaa missä kohdassa alkaa hyytymään..
722.6 loota toimi kuin unelma,itellä ei mitään moittimista.Ennemmin tuo kuin se 7G.
Melkein tuntuu että hyvän tuommosen (tai 270) kun löytää niin ei voi olla ostamatta.
Ajaessa vallitsee hiljaisuus,molemmat CLKt olleet meluisampia kuin 210.
No tässä kuului hieman Hankookien aiheuttamaa rengasmelua takaa,mutta se saattoi johtua kun takakyynärnoja alhaalla ja tässä mallissa aukko suksien kuljetusta varten siinä.
Tuommoinen Saksantaxin beigenä ja Tuikun käsittelemänä olis kyllä aika susi lampaan vaatteissa :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kesälomareissailua tullut ajeltua sinne sun tänne ja cee pelittää nöyrästi ja ilman huolia. Huomenna taas menoksi ja suunta vaihteeksi etelään. Kulutus on auton näytössä ollut aika lailla 5,7...5,8 luokassa mutta ajonopeudet on olleet maltillisia. Yllättävän hyvähän tuo on ollut ajella kitkarenkaat alla...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kitkarengas kesällä nappaa sitten muutaman desin enemmän kesäkelillä per sata kilsaa.
Jos on "saksankitkat", niin niistä en tiedä.

Ns. "ecorenkailla" taas saa desin-parin säästön, perinteisiin kesärenkaisiin verrattuna.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu lähinnä tässä on arvelluttanut että miten nuo kitkat toimii ääriolosuhteissa ja nimenomaan rajussa vesikelissä. Kuivalla asfaltilla nyt on melkeinpä sama minkälaisilla rinkuloilla ajaa kunhan kulutuspintaa on riittävästi.

Kulutukseenkin varmaan on pieni vaikutus mutta tuskinpa kovin ratkaiseva. Ajotyyli vaikuttanee enemmän. Tasainen ajo alle 100 keskinopeudella niin pysyy alle kuuden ajotietokoneella.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Eldorado kirjoitti:Juu lähinnä tässä on arvelluttanut että miten nuo kitkat toimii ääriolosuhteissa ja nimenomaan rajussa vesikelissä. Kuivalla asfaltilla nyt on melkeinpä sama minkälaisilla rinkuloilla ajaa kunhan kulutuspintaa on riittävästi.

Kulutukseenkin varmaan on pieni vaikutus mutta tuskinpa kovin ratkaiseva. Ajotyyli vaikuttanee enemmän. Tasainen ajo alle 100 keskinopeudella niin pysyy alle kuuden ajotietokoneella.
Testien mukaan hitusen huonommat kun kesäset mutt ei normaalissa ajossa tule ongelmia. Enemmänkin mietityttää kuumalla kelillä kitkan toiminta, blizzakit oli ainakin saabin alla helteillä kuivalla tiellä yllättävän liukkaat tosin käytös rauhallista ja hallittavaa
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ainakaa nokialaisilla kitkoilla ei tee mitään vesikelillä ku eihän noissa ole edes minkäänlaisia vesiuria. Tuo huono pito on tullut todettua useamman sarjan kanssa (miehekäs tunne kun jopa 200CDI:ssä vilkku kolmio kesäkelillä :D) joten tulevaisuudessa jätän suosiolla kitkat vaan niille stadilaisille :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”