w203 sähköinen lisälämmitin. johdot irti?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
w203 sähköinen lisälämmitin. johdot irti?
Terve,
Tänään se sitten tapahtui. akku tyhjenee hetkessä. Auto toimii apuvirralla käynistettyä normaalisti. ajotietokone ei anna herjoja ja mikään vikavalo ei pala. akun navan kun irrottaa tai kiinnittää, niin salamointi alkaa.
Eli nyt haluaisin neuvoa, että mistä saisin purettua tuon sähköisen lisälämppärin piuhan irti?
Kyseessä on -06 facelift w203.
Settings valikosta "ajotietokone" tuota ei löydy. En tiedä tunnistaako järjestelmä enään koko lämpäriä oikosulun takia.
haluaisin tietää tuon lämpärin fyysisen liittimen, että saan nypättyä sen pois.
En halua katkaista johtoa.
oisko kellään ohjetta.
Tänään se sitten tapahtui. akku tyhjenee hetkessä. Auto toimii apuvirralla käynistettyä normaalisti. ajotietokone ei anna herjoja ja mikään vikavalo ei pala. akun navan kun irrottaa tai kiinnittää, niin salamointi alkaa.
Eli nyt haluaisin neuvoa, että mistä saisin purettua tuon sähköisen lisälämppärin piuhan irti?
Kyseessä on -06 facelift w203.
Settings valikosta "ajotietokone" tuota ei löydy. En tiedä tunnistaako järjestelmä enään koko lämpäriä oikosulun takia.
haluaisin tietää tuon lämpärin fyysisen liittimen, että saan nypättyä sen pois.
En halua katkaista johtoa.
oisko kellään ohjetta.
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tapauksissa missä se ei ole koko ajan oikosulussa on auttanut,dealer kirjoitti:Pura startti irti niin löydät sen yläpuolelta lämmittimen, johto on ruuviliitoksella siinä kiinni.
Rattinapeista saa kyllä lämmittimen pois päältä mutta se ei auta oikosulkuun yhtään mitään.
nappuloista/*:rila siinä vaihessa niin että ei mene koskaan päälle,
(parista on se onnistun noin, kummalakin ajeltu viikon päivät enne sitä niin että akun maajohto aina irti siksi aikka kun auto seisoo yli 15min)
mutta muuten tosiaan sen piuhan irrotus(ensin startti pois)tai
katkaisu sieltä startin läheltä(ilman startin irrotamista)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Katoppas. Taas opin uutta.Tapauksissa missä se ei ole koko ajan oikosulussa on auttanut,
nappuloista/*:rila siinä vaihessa niin että ei mene koskaan päälle,
(parista on se onnistun noin, kummalakin ajeltu viikon päivät enne sitä niin että akun maajohto aina irti siksi aikka kun auto seisoo yli 15min)
Meillä nuo on pääsääntöisesti olleet akku tyhjänä pihassa ja pihtimittarilla virrankulutus luokkaa 30 A.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Näin ne on ollet myös täälä tossa kuusen alla ja kulutus ollut tosiaan tota 25-30A luokka, noi pari mistä toi huomio tuli tehtyä oli tapauksia lähi piirstä mitkä pitii pitää ajoosa tolla akun -kaapeli konstilla siihen asti että ehtii sitä lämppärin piuhaa irti kaivamaan, siinä sitten tuli aina samalla mitattua että paljonko kulutusta ja molemissa kävi noin viikon kikkailun jälkeen että ei kulutusta mittarin mukaan, saman tien asetuksia muttamaan,dealer kirjoitti:Katoppas. Taas opin uutta.Tapauksissa missä se ei ole koko ajan oikosulussa on auttanut,
nappuloista/*:rila siinä vaihessa niin että ei mene koskaan päälle,
(parista on se onnistun noin, kummalakin ajeltu viikon päivät enne sitä niin että akun maajohto aina irti siksi aikka kun auto seisoo yli 15min)
Meillä nuo on pääsääntöisesti olleet akku tyhjänä pihassa ja pihtimittarilla virrankulutus luokkaa 30 A.
toisella sen jälkeen ajettu ~1v pelkästään tolla tavalla "korjattuna"
toisella ~2kk ja sitten piuha pois startti remontin yhteydessä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Sanokaas yks juttu vielä suoraan. Kannattaako tuo vaan nyppästä irti vai kannattaako automaattisesti hommata uusi lämppärivastus tilalle?
Onko se sen rahan arvosta? Mietin vain niitä 20 asteen pakkasia.. mulla on nykyään työmatka noin 3.5km, ajattelin vaan että lämpiääkö mokoma ilman tuota vastusta laisinkaan.
Onko se sen rahan arvosta? Mietin vain niitä 20 asteen pakkasia.. mulla on nykyään työmatka noin 3.5km, ajattelin vaan että lämpiääkö mokoma ilman tuota vastusta laisinkaan.
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Se on hiukan maku asia(kaikissa ei tota ole)kryptonite kirjoitti:Sanokaas yks juttu vielä suoraan. Kannattaako tuo vaan nyppästä irti vai kannattaako automaattisesti hommata uusi lämppärivastus tilalle?
Onko se sen rahan arvosta? Mietin vain niitä 20 asteen pakkasia.. mulla on nykyään työmatka noin 3.5km, ajattelin vaan että lämpiääkö mokoma ilman tuota vastusta laisinkaan.
mutta tosiaan sen puuttumine hidastaa kyllä lämpenemistä,
noin lyhyttä pätkää(tosi voihan se silti kestää pitkään) jos ajelee niin akkua kannata
ladata välillä laturilla,
hinnan(mistä sattuu saaman)kannalta kannatta myös tuumia,
jos maksamaan joutuu luokaa ~400€
niin pari sataa lisää ja webasto paikaan,
lämmittä auton mennen tullen ja voi huoletta käyttä jos
jommassa kummassa paikassa saa akkua lisä ladattua
(se sähkö lämppäri on kuitenkin aika mopo webastoon verratuna)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
ymmärrän tuonkin näkökannan ja varmasti asentaisikin eeberin autoon, jos auto olisi sellainen jonka tietäisin että pidän pidempään. Mutta kun tilanne on jo valmiiksi se että tarvisi saada vaihtumaan isompaan perheautoon, niin nuo asennukset taitaa jäädä tekemättä, koska sitä hintaa jälleen kerran ei saa takaisin autokaupoissa..CDI203 kirjoitti:Se on hiukan maku asia(kaikissa ei tota ole)kryptonite kirjoitti:Sanokaas yks juttu vielä suoraan. Kannattaako tuo vaan nyppästä irti vai kannattaako automaattisesti hommata uusi lämppärivastus tilalle?
Onko se sen rahan arvosta? Mietin vain niitä 20 asteen pakkasia.. mulla on nykyään työmatka noin 3.5km, ajattelin vaan että lämpiääkö mokoma ilman tuota vastusta laisinkaan.
mutta tosiaan sen puuttumine hidastaa kyllä lämpenemistä,
noin lyhyttä pätkää(tosi voihan se silti kestää pitkään) jos ajelee niin akkua kannata
ladata välillä laturilla,
hinnan(mistä sattuu saaman)kannalta kannatta myös tuumia,
jos maksamaan joutuu luokaa ~400€
niin pari sataa lisää ja webasto paikaan,
lämmittä auton mennen tullen ja voi huoletta käyttä jos
jommassa kummassa paikassa saa akkua lisä ladattua
(se sähkö lämppäri on kuitenkin aika mopo webastoon verratuna)
Nyt ensiksi täytyy saada varmistumaan 100% että kyseessä on tuo lisälämmitin mikä aiheuttaa murhettä tällä hetkellä. Mutta epäilen syvästi että kyseessä on juurikin tämä ongelma.
Tosin täytyy sanoa että minun autossani ei näy tuolla ajotietokoneen settings valikossa tuota HEATER valikkoa mistä saa kytkettyä pois.
Siellä löytyy ainoastaan Maili kilometrimääritykset.
Kellon asetukset
saattovalojen asetukset jne. Mutta tuota lisälämmitintä ei löydy.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tänään varmistetiin CDI203:n kanssa tuo asia, että varmasti kyseessä on tuo lisälämppäri vika.
tosin löytyi myös jotain muuta. Eli kiertovesipumppu on kaput.
En olisi kyllä uskonut. Auto ainakin lämpiää myös sisätiloista todella hyvin.
kaikkea sitä oppii. Ainoa mikä nyt ei ainakaan toimi, on REST toiminto.
Sehän ei toimi ilman kiertovesipumppua. Eipä ole sitä tullut edes käytettyä.
Eli jos jollain on nurkissa edullinen ehjä kiertovesipumppu, niin voipi tarjoilla.
Eipä tuo uutenakaan paljoa maksa, mutta jos on ehjä edullisesti tarjolla, niin toki tarjota saa.
Nyt löytyy myös autostani kyseinen Heater valikko. CDI203:nen sen sinne lisäili. Tosin tällä Heater off toiminnolla ei ole tässä kohtaa vaikutusta, kun vastus on jo oikosulussa.
Nyt on tilanne seuraava. Soittelin Kl-varaosaan ja ilmoittivat että peräti löytyy hyllystä kyseinen lisälämmitin. Tosin hintaan 500€, kuulemma ovh on 545€, mutta 500€ myy. Itse en ole kiinnostunut tuon hintaista vastusta ostamaan. Kun on autoa hukkaamassa eteenpäin isomman auton toivossa.
Eli tuleepi vain poikkastua vastus.
Nyt kysyisin vielä että löytyykö keneltäkään mitään kuvaa aiheesta. Läppäristä.
Koska talvi on parhaillaan ja minulla ei ole paikkaa auton alle lähtee ruhnaan näin talvikelillä, kesämekaanikko kun olen, jos auton alle tarvii päästä, joten ajattelin tämän homman delekoida vaimokkeen sedän tehtäväksi. Hän on eläkkeelle jäänyt automekaanikko joka puuhastelee silloin tällöin omalla tallillaan.
Tosin hän epäroitti, että osaako hän leikata oiken johdon poikki.
Niin ajattelin että olisko jollain jotain kuvaa aiheesta, jonka voisin hänelle
antaa?
Itselläkin vaikeampi lähteä selittämään tai kuvailemaan, koska enpä ole koskaan kurkannut tai tutkinut henkilökohtaisesti tuota vastusta ja sen sijaintia.
Tosin hyvät ohjeet saa myös kuvailla jottei tulisi epäselvyyksiä.
toinen on tietysti että täytyy itse lähteä myös sinne talille. Niin eiköhän sen nopeasti hoksaa.
ps onko kenelläkään lisäksi hajua että saisiko noita vastuksia jostain päin saksaa halvemmalla? Itse koitin eilen ebaystä katsella tuloksetta.
tosin löytyi myös jotain muuta. Eli kiertovesipumppu on kaput.
En olisi kyllä uskonut. Auto ainakin lämpiää myös sisätiloista todella hyvin.
kaikkea sitä oppii. Ainoa mikä nyt ei ainakaan toimi, on REST toiminto.
Sehän ei toimi ilman kiertovesipumppua. Eipä ole sitä tullut edes käytettyä.
Eli jos jollain on nurkissa edullinen ehjä kiertovesipumppu, niin voipi tarjoilla.
Eipä tuo uutenakaan paljoa maksa, mutta jos on ehjä edullisesti tarjolla, niin toki tarjota saa.
Nyt löytyy myös autostani kyseinen Heater valikko. CDI203:nen sen sinne lisäili. Tosin tällä Heater off toiminnolla ei ole tässä kohtaa vaikutusta, kun vastus on jo oikosulussa.
Nyt on tilanne seuraava. Soittelin Kl-varaosaan ja ilmoittivat että peräti löytyy hyllystä kyseinen lisälämmitin. Tosin hintaan 500€, kuulemma ovh on 545€, mutta 500€ myy. Itse en ole kiinnostunut tuon hintaista vastusta ostamaan. Kun on autoa hukkaamassa eteenpäin isomman auton toivossa.
Eli tuleepi vain poikkastua vastus.
Nyt kysyisin vielä että löytyykö keneltäkään mitään kuvaa aiheesta. Läppäristä.
Koska talvi on parhaillaan ja minulla ei ole paikkaa auton alle lähtee ruhnaan näin talvikelillä, kesämekaanikko kun olen, jos auton alle tarvii päästä, joten ajattelin tämän homman delekoida vaimokkeen sedän tehtäväksi. Hän on eläkkeelle jäänyt automekaanikko joka puuhastelee silloin tällöin omalla tallillaan.
Tosin hän epäroitti, että osaako hän leikata oiken johdon poikki.
Niin ajattelin että olisko jollain jotain kuvaa aiheesta, jonka voisin hänelle
antaa?
Itselläkin vaikeampi lähteä selittämään tai kuvailemaan, koska enpä ole koskaan kurkannut tai tutkinut henkilökohtaisesti tuota vastusta ja sen sijaintia.
Tosin hyvät ohjeet saa myös kuvailla jottei tulisi epäselvyyksiä.
toinen on tietysti että täytyy itse lähteä myös sinne talille. Niin eiköhän sen nopeasti hoksaa.
ps onko kenelläkään lisäksi hajua että saisiko noita vastuksia jostain päin saksaa halvemmalla? Itse koitin eilen ebaystä katsella tuloksetta.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
tuo kiertovesipumpun vaihto taphtuu 5-10min, sehän lähtee helposti irti ja todella mieluisassa paikassa heti siinä paisarin kyljessä.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 232/114/18
täytyy käydä hakemassa uus
Mutta hei edelleen ohjeista vailla tuon sähköisen lisälämppärin suhteen.
Tuo perkl w203 korjausoppaani ei kerro mitään tuosta lisälämppäristä. Ei löydy edes sähkökytkennöistä mitään tietoa. Perkl mikä kirja.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 232/114/18
täytyy käydä hakemassa uus
Mutta hei edelleen ohjeista vailla tuon sähköisen lisälämppärin suhteen.
Tuo perkl w203 korjausoppaani ei kerro mitään tuosta lisälämppäristä. Ei löydy edes sähkökytkennöistä mitään tietoa. Perkl mikä kirja.
220.128 Black devil
[quote="
Mutta hei edelleen ohjeista vailla tuon sähköisen lisälämppärin suhteen.
[/quote]
No jos nyt ei kuvia löydy niin ainakin voin kertoa että lisälämppäri on semmoinen n. 7 x 7 cm ja 2 cm paksu alumiini (?)laatikko suoraan starttimoottorin yläpuolella (imusarjan alla) koneen kyljessä ja siihen menee ne piuhat.
Ei siitä voi erehtyä kun startin on irroittanut, ehkä se senverran pilkottaa että saa oikeat piuhat revittyä irti vaikka startti olisi paikoillaankin... en oikein muista kun ei ole aikoihin tullut siihen suuntaan kurkattua.
Niin, ja startin irroitushan vaatii pitkiä ja kapeita jatkoja + nivel ja sopiva torx.
Mutta hei edelleen ohjeista vailla tuon sähköisen lisälämppärin suhteen.
[/quote]
No jos nyt ei kuvia löydy niin ainakin voin kertoa että lisälämppäri on semmoinen n. 7 x 7 cm ja 2 cm paksu alumiini (?)laatikko suoraan starttimoottorin yläpuolella (imusarjan alla) koneen kyljessä ja siihen menee ne piuhat.
Ei siitä voi erehtyä kun startin on irroittanut, ehkä se senverran pilkottaa että saa oikeat piuhat revittyä irti vaikka startti olisi paikoillaankin... en oikein muista kun ei ole aikoihin tullut siihen suuntaan kurkattua.
Niin, ja startin irroitushan vaatii pitkiä ja kapeita jatkoja + nivel ja sopiva torx.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No jos nyt ei kuvia löydy niin ainakin voin kertoa että lisälämppäri on semmoinen n. 7 x 7 cm ja 2 cm paksu alumiini (?)laatikko suoraan starttimoottorin yläpuolella (imusarjan alla) koneen kyljessä ja siihen menee ne piuhat.hanse kirjoitti:[quote="
Mutta hei edelleen ohjeista vailla tuon sähköisen lisälämppärin suhteen.
Ei siitä voi erehtyä kun startin on irroittanut, ehkä se senverran pilkottaa että saa oikeat piuhat revittyä irti vaikka startti olisi paikoillaankin... en oikein muista kun ei ole aikoihin tullut siihen suuntaan kurkattua.
Niin, ja startin irroitushan vaatii pitkiä ja kapeita jatkoja + nivel ja sopiva torx.[/quote]
onko se yhtään tämän näköinen boxi?
http://www.kfz-tech.de/Engl/Zusatzheizung2.htm
http://www.motor-talk.de/forum/zuheizer-t1108104.html
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
entä tämä? A2031500154 saksan hinta osalle EUR 439,20dealer kirjoitti:Ei ole yhtään tuon näköinen mikä eka linkissä on.
[/url]
Viimeksi muokannut kryptonite, 04.12.2010 12:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuvassa näyttää olevan se sähköinen lisä lämppäri,kryptonite kirjoitti:kyseessähän on siis sama osa kaikissa kuvissa. A2031500154hanse kirjoitti:Toi ihan alimmainen kuva voisi olla se oikea, näkyvissä se moottoria vasten tuleva puoli... mutta en ole ihan varma..
Ainoa mitä olen netistä löytänyt. Onko tämä se osa? joku joka tietää. Dealer?
se päävirta kaapeli tulee siihen ylä kulmassa olevaan "nappan"
ja siinä ala kulmassa oleva llitin on se ohjaus liitin"rele"
osa numeron ja runko numeron perusteela saisi vielä varmistettua
autoon sopivuuden 100% mutta ei noita ole kyllä muun laisia tullut vastaan
sitten vähemmän mukavaa asiaa...
tuli mieleen että kun jos "vettä" tiputelee alle,
niin voi olla sillä tapaa rikki
että se tulee tosta lämppäristä läpi tai sen tiivisteestä...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
joo mulla kävi ihan sama mielessä, mutta sitä ei näe vasta kun nostaa auton ylös ja ottaa pohjapanssarit pois.CDI203 kirjoitti:Kuvassa näyttää olevan se sähköinen lisä lämppäri,kryptonite kirjoitti:kyseessähän on siis sama osa kaikissa kuvissa. A2031500154hanse kirjoitti:Toi ihan alimmainen kuva voisi olla se oikea, näkyvissä se moottoria vasten tuleva puoli... mutta en ole ihan varma..
Ainoa mitä olen netistä löytänyt. Onko tämä se osa? joku joka tietää. Dealer?
se päävirta kaapeli tulee siihen ylä kulmassa olevaan "nappan"
ja siinä ala kulmassa oleva llitin on se ohjaus liitin"rele"
osa numeron ja runko numeron perusteela saisi vielä varmistettua
autoon sopivuuden 100% mutta ei noita ole kyllä muun laisia tullut vastaan
sitten vähemmän mukavaa asiaa...
tuli mieleen että kun jos "vettä" tiputelee alle,
niin voi olla sillä tapaa rikki
että se tulee tosta lämppäristä läpi tai sen tiivisteestä...
Toivotaan parasta ettei ole näin.
Toisenlaista osaa ei pitäisi olla kuin tämä saatavilla. Osanumeron perusteella kun saksan sivuilta katselin. Ja lisäksi osa maksaa ilmeisesti saksan veholla muutaman sentin alle 440€ ja kl-varaosassa sen 500€.
Että sen puolesta lukkoon lyöty, ettei uutta osaa tulee paikalleen.
Ebaystä löytyi muutama käytetty malli alle 200€, mutta käytetty on aina käytetty. Voi olla jo ensiviikolla paskana myös.
Olen varma että tuon saisi korjattua, mutta vittumainen homma sinäänsä
kun sitä ei voi ottaa vain irti ja ajella sillä välin kun tutkii laitetta.
Vaan pitää olla joku boxi lyödä tilalle, ettei nesteet tule pihalle.
Olen satavarma että tuonkin pystyy korjamaan jos sopivia varaosia löytyy.
Pitäisi saada tuollainen rikkinäinen jostain työnalle ja tutkia vähän.
elektroniikka-alan ihmisenä periaatteessa pitäisi jotain ymmärtää, tai sit ei.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ajattelin sen verta kertoa, että faceliftiin on muuten sitten Kyseinen osa A 000 159 19 04
Jos kiinnostaa. Maksaa uusi sitten yli 600€ veholla.
Jos jollain on kyseinen boxi joka on rikki, muttei ole saanut kosteusvaurioo, niin olisin kiinnostunut tutkimaan harrastusmielessä. Kyseinen boxi sisältää vähän enemmän elektroniikkaa kuin vastukset ja releen. tiedoksi vain. Minulta on ainakin kutakuinkin koko ohjainkortti palanut.
Omaa vanhaa boxia en näe järkeväksi, sillä kyseessä on kosteusvaurio koko helvetin boxi uinut jäähdytysnesteessä. varaosiks menisi tämä purkki.
Syy oli boxin rikkoutumiseen vesipumppu, joka vuosi. Että näin.
Jos kiinnostaa. Maksaa uusi sitten yli 600€ veholla.
Jos jollain on kyseinen boxi joka on rikki, muttei ole saanut kosteusvaurioo, niin olisin kiinnostunut tutkimaan harrastusmielessä. Kyseinen boxi sisältää vähän enemmän elektroniikkaa kuin vastukset ja releen. tiedoksi vain. Minulta on ainakin kutakuinkin koko ohjainkortti palanut.
Omaa vanhaa boxia en näe järkeväksi, sillä kyseessä on kosteusvaurio koko helvetin boxi uinut jäähdytysnesteessä. varaosiks menisi tämä purkki.
Syy oli boxin rikkoutumiseen vesipumppu, joka vuosi. Että näin.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Usein se antaa vikakoodi justiinsa sen ohjainlaiteesta(mitkä sisälttä yleensä jotain älyä "pelkässä releesä ei sitä juurikaan ole)kryptonite kirjoitti:Ajattelin sen verta kertoa, että faceliftiin on muuten sitten Kyseinen osa A 000 159 19 04
Jos kiinnostaa. Maksaa uusi sitten yli 600€ veholla.
Jos jollain on kyseinen boxi joka on rikki, muttei ole saanut kosteusvaurioo, niin olisin kiinnostunut tutkimaan harrastusmielessä. Kyseinen boxi sisältää vähän enemmän elektroniikkaa kuin vastukset ja releen. tiedoksi vain. Minulta on ainakin kutakuinkin koko ohjainkortti palanut.
Omaa vanhaa boxia en näe järkeväksi, sillä kyseessä on kosteusvaurio koko helvetin boxi uinut jäähdytysnesteessä. varaosiks menisi tämä purkki.
Syy oli boxin rikkoutumiseen vesipumppu, joka vuosi. Että näin.
Huh kallis on melkken webaston hintanen, olikos. Vehon hinta vai mistä?
(täytty koittaa kysyä mitä maksaa kuormaa sielttä paku lähdössä
hakemaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
juu, mutta noita kyllä muuten korjaisi, mutta kun kyseessä on kosteusvaurio, niin noita ei korjaile kuin tuurilla. yleensä noilla voi heittää vesilintua.
Tästähän on palanut kokonaan poikki piirilevyltä johdin silta. mikä ilmenee yhdessä kuvassa, mutta yleensä aivan turhaa työtä jos on kastunut. pirrilevyltä voi olla vaikka mitä komponettejä tällöin palanut. Jos kyseessä on tavallinen rikkoutuminen. Esim transistorin palaminen tai jokin muu, niin
korjaus on melko varma.
Tuo boxihan on 4-vastuksellinen lämmitin, josta tässä kuvassa selviää, että yksi vastuksista on mennyt oikosulkuun: Transistorin välistä silta on mennyt poikki.
Voisin tästä päätellä että yleisin vika tuon boxin suhteen on juurikin transistorien hajoaminen myös normaali tapauksissa. Veikkaisin. Eipä näytä muita komponenttejä olevan mitkä olisivat kovin alttiita rasitukselle.
Kuten esim vahvistimissa, ainahan niistä pääteasteet etupäässä palaa.
Tästähän on palanut kokonaan poikki piirilevyltä johdin silta. mikä ilmenee yhdessä kuvassa, mutta yleensä aivan turhaa työtä jos on kastunut. pirrilevyltä voi olla vaikka mitä komponettejä tällöin palanut. Jos kyseessä on tavallinen rikkoutuminen. Esim transistorin palaminen tai jokin muu, niin
korjaus on melko varma.
Tuo boxihan on 4-vastuksellinen lämmitin, josta tässä kuvassa selviää, että yksi vastuksista on mennyt oikosulkuun: Transistorin välistä silta on mennyt poikki.
Voisin tästä päätellä että yleisin vika tuon boxin suhteen on juurikin transistorien hajoaminen myös normaali tapauksissa. Veikkaisin. Eipä näytä muita komponenttejä olevan mitkä olisivat kovin alttiita rasitukselle.
Kuten esim vahvistimissa, ainahan niistä pääteasteet etupäässä palaa.
220.128 Black devil
Minulle vaihdettiin sama osa tässä juuri ja vanhan purettuani huomasin että vauriot olivat samat mutta paljon pahempi. Piirilevy oli palanut hiilelle. Omasta mielestä komponentti joka palaa on nuo pyöreät osat johon menee punamustat johdot.kryptonite kirjoitti:Ajattelin sen verta kertoa, että faceliftiin on muuten sitten Kyseinen osa A 000 159 19 04
Jos kiinnostaa. Maksaa uusi sitten yli 600€ veholla.
Jos jollain on kyseinen boxi joka on rikki, muttei ole saanut kosteusvaurioo, niin olisin kiinnostunut tutkimaan harrastusmielessä. Kyseinen boxi sisältää vähän enemmän elektroniikkaa kuin vastukset ja releen. tiedoksi vain. Minulta on ainakin kutakuinkin koko ohjainkortti palanut.
Omaa vanhaa boxia en näe järkeväksi, sillä kyseessä on kosteusvaurio koko helvetin boxi uinut jäähdytysnesteessä. varaosiks menisi tämä purkki.
Syy oli boxin rikkoutumiseen vesipumppu, joka vuosi. Että näin.