Moottorin merkki valo

Vastaa Viestiin
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Moottorin merkki valo

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

Niin onko jollain muullakin kyseinen valo syttynyt. ja jos on miten saitte sammutetuksi? w203 200cdi 2003vm
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Taitaa olla helpointa käyttää huollossa, töpseli kiinni autoon niin selviää viat.
I drive an Opel. What's your excuse?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Milloin suodatin vaihdettu ?

Miksi syttyi ?

Sammuu itsekseenkin, kunhan riittävän monta ongelmatonta käynnistystä on takana.
Millä tahansa diaknoosiohjelmalla voi kuitata pois.
Poiskuittaaminenhan ei tietenkään korjaa mitään, jos on vikaa.
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

sepä se kun ei tiedä miksi syttyi suodatin vaihdettu n 120km sitten. ja se vikamuistikin on tyhjätty ja syttyi uudelleen
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testeri kertoo suuntia valon syttymisen syistä. :roll:
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

ilmoitti vaan että "tuntematon syy"
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vaihdetaanpas lähestymistapaa kauemmas "käytä hakua/ Googlea"-moodista. :idea:

Aiemmat vastaajat ymmärtävät asiasta huomattavasti paljon enemmän kuin minä, tekevät tätä työkseen, mutta minä taas osaan ehkä kuulustella paremmin. :lol:

Osaatko yhdistää valon syttymistä johonkin tilanteeseen? Valo palaa nyt toista kertaa? Toimiiko auto siltikin normaalisti? Onko tehty muuta remonttia kuin vaihdettu se suodatin?

Kerrohan ihan reippaasti ja omin sanoin miltä tuntuu, ja miltä auto tuntuu. Se helpottaa näitten nerojen hommaa. :wink:
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

no se vaan sytty kerran ajossa. joskus ei nosta kieroksia yli 3000. se suodatin ja ilmanputsari vaihdettu siinä on remontit. autolla ajettu 65t. ei nyt oikeen osaa muuta kertoa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Veikkaako joku ilmamassamittaria? :idea:
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

mikäs sen homma on moottorissa ja onko kauheen kallis
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokos tuossa on uuempi OM646 kone ?

En muista sytyttikö ilmamassamittarivika siinä valoa ... pakokaasukierrätyksessä olevan sähkömurikan (en muista oikeaa nimeä :lol: ) hajoaminen kyllä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lokinsiipi kirjoitti:mikäs sen homma on moottorissa ja onko kauheen kallis
No nämä ammattilaiset varmaan kertoo sen tarkoituksen, ja ei se mahottomia kustanna. Maksasko tuo joku 200€? Mutta yleinen vika kuitenkin.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

lokinsiipi kirjoitti:no se vaan sytty kerran ajossa. joskus ei nosta kieroksia yli 3000. se suodatin ja ilmanputsari vaihdettu siinä on remontit. autolla ajettu 65t. ei nyt oikeen osaa muuta kertoa
Näillä tiedoilla oireista ei vielä pitkälle pötkitä.

Ilmamassamittari ei sytytä merkkivaloa.
Sen voi testata vaikkapa ajelemalla vähän aikaa johdot irti.

Kierrätyksen estyminen, tai estäminen ei myöskään.
Yhden kiihdytyksen kestää tehdä, sitten menee vikatilaan.


Ilmeneekö kylmällä, vai lämpimällä moottorilla.
Millainen ajotilanne, kiihdytys, moottorijarrutus...
Millä testerllä on ko. "tulos" saatu.
Mesen Starilla pitäisi kyllä näkyä, mikä sen valon sytyttää.
Onko joku tarkastanut imusarjan läppätilanteen.
Häviääkö tehot.
Palautuuko tehot ilman uudelleenkäynnistymistä.
Käynnistyykö hyvin.
Savuttaako.
Onko moottoria pesty painepesurilla.
Haiseeko auto diiseliile paikallaan seistessä.
Laita joku starttaamaan kylmää moottoria ja kurki itse konehuoneessa, suihkauttaako jostain polttoainetta.
Eihän suodattimen ympärillä olevat polttoaineletkut ole lytyssä., yksi tulee rail- putken takapäästä, paluuletku.
Ilmestyikö häiriö suodattimen vaihdon jälkeen.
Onhan letkut oikeissa paikoissaan suodattimessa, ja varmasti ehjiä.
Tarkasta kaikki sähköliittimet, siis käytä irti ja laita uudelleen paikoilleen.
Onko johdot ehjiä.
Onko tankissa polttoainetta.
Onko moottorissa öljyä.

Onko autossa vielä takuu voimassa
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

No, eikö ala vastauksia Tuikun kysymyksiin löytymään. Itse olen samaa mieltä että jos netistä yrittää auto-ongelmaan tai mihin tahansa ongelmaan hakea helpotusta niin pitää antaa myös riittävät tiedot että asiaa voidaan alkaa arvuutella.

Paitsi että vaikka kyseessä ei olisikaan netti niin silti riittää tyyppejä jotka kysyvät että:"Tää paska ei taaskaan toimi, paljo maksaa korjaus?"
lokinsiipi
Viestit: 18
Liittynyt: 07.6.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja lokinsiipi »

sammui itsekseen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”