W203 polttoaineen kulutus

Vastaa Viestiin
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

W203 polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja mcee »

Paljonko muiden ajotietokoneiden mukaan on kulutus ja mikä moottori kyseessä jos vastaat?..voiko tuohon tietokoneeseen luottaa kuinkakin tarkasti :?:

Itse olen pähkäillyt noita kulutuslukemia ja olisi kiva jos olisi vähän käytännön vertailua :arrow:

Meillä C320 keskikulutus päivittäisessä ajossa ja erityisen rauhallisella ajotyylillä on 13.9 litraa (joskus jopa enemmän) ja tietokoneen mukaan tällöin keskinopeus 29 km/h, tämä ei ole pelkästään "kaupunkiajoa" vaan aika paljolti myös 60 km/h nopeudella päivittäin.

Tyhjäkäyntiä kun käyttelin tässä akkuja lataillessa puolisen tuntia niin mittari näyttää kulutuslukemaa 40 litraa puolen tunnin ajalta. Täytyyhän näiden lukemien olla normaalia kun auto on kunnossa mutta tuntuu vain jotenkin hurjalta kun on tottunut mitä nuo pienemmät koneet vie ja kuluttaa.
Mersuja
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

1460 km keskinopeudella 42 km/h kulutus 10,4 litraa/100km tälleen näytti ajotietokone. 320 myöskin.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

5806 km keskinoupeus 52 km/h kulutus 5,8 näyttää 2 dl liian vähän toteutuneesen verrattuna. 200 cdi
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tänään after reset: ajettu 20 km. ajoaika 1.12h. keskinopeus 17km/h 15.0 litraa kulutus satasella, erittäin taloudellisella ajotavalla ajettu, ei mene V6 pienellä, eikä ollut ihan varsinaista kaupunkiajoa kumminkaan, koska tähän sisältyy 15 km ajoa 60 km/h alueella. Toihan hörppää melkein kun jenkki :shock: 8)

Lisää vertailuja jos jollakin on laittaa niin olis mielenkiintoista vertailla :idea:
Mersuja
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

yksi syy miksi ostin tehokkaan diisselin.
tehoo ja vääntöö saman verran ellei enemmän ja kulutus maltillisempi kuin pensakoneeseen verrattuna.

mulla menee kaupunki ajossa noin kympin ehkä yli, mutta maanteillä pääsee noin 6,5 lukemiin.oletko kysnyt "eerolalta" kulutusta, hänellähän oli pitkään 320 jenkkituontipeli.

Kulkupuolella 320 saa katsoa perävaloja
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Håkke kirjoitti:yksi syy miksi ostin tehokkaan diisselin.
tehoo ja vääntöö saman verran ellei enemmän ja kulutus maltillisempi kuin pensakoneeseen verrattuna.

mulla menee kaupunki ajossa noin kympin ehkä yli, mutta maanteillä pääsee noin 6,5 lukemiin.oletko kysnyt "eerolalta" kulutusta, hänellähän oli pitkään 320 jenkkituontipeli.

Kulkupuolella 320 saa katsoa perävaloja

Ihmetellyt olen tuota suurta kulutusta alusta asti, sen takia sitä olen kysellytkin, mutta näyttä olevan tuo kulutus aika pitkälti keskituntinopeuden ansiota, mitä matalampi se on niin kulutus kasvaa huimasti. Tuokin on siinä mielessä minulle pienoinen ihme, eli ymmärtäisin tuon oman kulutuksen ja keskinopeuden jos asuisin ja ajelisin helsingin kaltaisissa kaupungeissa, mutta en.

Joka tapauksessa tyytyväinen olen autoon vaikka suhteellisen kallis pitää onkin :idea: On se vastapainoksi sitten mukavan kuulosta korvalle kun V6 käy ja kukkuu vaikka nyt vähän enempi kuluttaakin, jostainhan se on tingittävä, ei bensakoneessa taida saada tehoa, suurta moottoritilavuutta ja pientä kulutusta oikein balanssiin. Saahan sillä Amg malliin verrattuna takavaloja katsella mutta muutenhan tuokin on jo vallan ripeä. Todellinen huippuunopeus muualla kuin ohjekirjassa yksilöstä riippuen siellä 250-258 km/h (C320) 203.064 :wink:
Mersuja
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

onhan tuo 320 ripeä ja kulkee kovaa.
mulla virallinen huippi on 245, mutta ei ole rajoitinta.
Olen an der autobahn tuupannut 265, olis ehkä mennyt vielä mutta tuli muita eteen.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ootko Håkke katsonut gps:llä mittarivirhettä 265:n nopeudessa?
Omassa E:ssä heitti 200:n vauhdissa 5km/h (vähän ylikorkeilla renkailla).
2200 km.n Saksanreissu,ja 270 cdi keskim.kulutus 7,8 litraa,laskettu-ei siis ajotietokoneen näyttämä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”