moottorin ohjainlaitteen päivitys?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
moottorin ohjainlaitteen päivitys?
Onkos kukaan käyttäny mersuaan veholla "päivityksessä" ku on ny semmonen auto, joka on saksan maalla ohjelmoitu jollain "force" ohjelmalla ku savuaa ja kulkee riittävästi, mutta vakkarilla ei taho pystyä ajamaan ku meinaa humpata ja samoin pintakaasulla mäkeen ajettaessa.. itse epäilen bugia ohjelmassa, ja olisi saatava org. ohjelma takaisin...
auto siis 320cdi ja 7-g -06
kokemuksia?
auto siis 320cdi ja 7-g -06
kokemuksia?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
mistä päättelet että turbiini sökö? oireilu ainakin tuntuu pers tuntumalla että se kaasuttelee omin päin(näkee myös kiekka mittarista) ja nykii samaan tahtiin... vähän kun lisää kaasua tai löysää ja painaa uudestaan niin meno rauhottuu. sitä ei huomaa kuin 6 ja 7 vaihteella kierros luvun ollessa noin:1500-1800. laatikkoon vaihdoin öljyt ja ei ollu glykolia eikä edes kovin rumat öljyt... pitää vielä käyttää laatikon mukautuksen nollauksessa, liekko sitten siitä mitään hyötyä...
onko ollut jollain vastaavaa ongelmaa? tms?
onko ollut jollain vastaavaa ongelmaa? tms?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
vika todennäköisesti löytyi puoli vahingossa paskottuneesta ilmamäärämittarista!
huomasin egr:ä putsatessa että toisen ilmanputsarin alapuolelta on imuputki huonosti paikoillaan. purin sitten ilmamäärä mittarit irti siitä putki hässäkästä ja toinen anturi oli paskottunu kohtalaisen mustaksi. jarru cleanerilla hetki suhuttelua ja vika poissa!
ainahan ilmamäärämittari vika ei anna koodeja, mutta luulis että jos niitä on kaksi nii auto älyäis vertaillla niiden tuloksia ja herjata jos toinen on mykkä mutta ei niin ei... no enpä kyllä älynny itekkää

huomasin egr:ä putsatessa että toisen ilmanputsarin alapuolelta on imuputki huonosti paikoillaan. purin sitten ilmamäärä mittarit irti siitä putki hässäkästä ja toinen anturi oli paskottunu kohtalaisen mustaksi. jarru cleanerilla hetki suhuttelua ja vika poissa!
ainahan ilmamäärämittari vika ei anna koodeja, mutta luulis että jos niitä on kaksi nii auto älyäis vertaillla niiden tuloksia ja herjata jos toinen on mykkä mutta ei niin ei... no enpä kyllä älynny itekkää

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos sieltä tulee yhtään mitään tolkulist singnalia niinlintta-rönttä kirjoitti:vika todennäköisesti löytyi puoli vahingossa paskottuneesta ilmamäärämittarista!
huomasin egr:ä putsatessa että toisen ilmanputsarin alapuolelta on imuputki huonosti paikoillaan. purin sitten ilmamäärä mittarit irti siitä putki hässäkästä ja toinen anturi oli paskottunu kohtalaisen mustaksi. jarru cleanerilla hetki suhuttelua ja vika poissa!
ainahan ilmamäärämittari vika ei anna koodeja, mutta luulis että jos niitä on kaksi nii auto älyäis vertaillla niiden tuloksia ja herjata jos toinen on mykkä mutta ei niin ei... no enpä kyllä älynny itekkää
vika koodia ei tule,
ja niitä kun on kaksi niin sitä varten että jomasta kummasta putkesta satta tulla ilmaa eri tavalla, siksi ei vertaile niitä keskennän muutenhan se tulisi toimeen yhdellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
sama kone 318 Sprinterissä ja vain yksi mutta tehoakin vakiona vähemmänlintta-rönttä kirjoitti:muutensakki oudosti tehty 320cdi:sä ilmanotto, ku olis varmasti pärjänny yhdelläki anturilla... olis vähemmän särkyviä antureita ja paskottuvia putsareita. mut kai sen kans on vaan elettävä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
iloitseminen oli ennen aikaista...
ilmamäärä mittarin vaihto kyllä paransi vaihteiston toimintaa selväsi ja kulutus pienieni yli litran sadalle. nykiminenkin poistui tasamaalla, mutta auta armias ku ajaa 80 pintakaasulla loivaan mäkeen niin menee koko auto aivan sekasin. ei kuitenkaan aina vaan ehkä joka viides mäki nostaa vitutus käyrän kattoo
onneksi pohjanmaalla ei oo niitä mäkiä...
mikähän tota vaivaa? testeri ei herjaa mitään ja ainakaan kts ei saa kerrottua että tapahtus ajon aikana mitään kummallista..
oiretta tuli eilen tutkittua ku ajelin eilen yli 900km lenkin. kun se heijaamis hepuli tulee niin se vaan menee hullummaksi kun lisää kaasua ja jos lyö lämän lattiaan niin ei ota kunnolla kierroksia. ainut tapa on löysätä kaasu ja painaa uudelleen niin auto toimii kuin ei mitään olisi ollutkaan. toimii myös niin että ennen mäkeä lysää kaasun niin ei oireile sitten mäessäkään...
pitääkö tässä laitta * tilaukseen ku meinaa usko jo loppua...


ilmamäärä mittarin vaihto kyllä paransi vaihteiston toimintaa selväsi ja kulutus pienieni yli litran sadalle. nykiminenkin poistui tasamaalla, mutta auta armias ku ajaa 80 pintakaasulla loivaan mäkeen niin menee koko auto aivan sekasin. ei kuitenkaan aina vaan ehkä joka viides mäki nostaa vitutus käyrän kattoo

mikähän tota vaivaa? testeri ei herjaa mitään ja ainakaan kts ei saa kerrottua että tapahtus ajon aikana mitään kummallista..
oiretta tuli eilen tutkittua ku ajelin eilen yli 900km lenkin. kun se heijaamis hepuli tulee niin se vaan menee hullummaksi kun lisää kaasua ja jos lyö lämän lattiaan niin ei ota kunnolla kierroksia. ainut tapa on löysätä kaasu ja painaa uudelleen niin auto toimii kuin ei mitään olisi ollutkaan. toimii myös niin että ennen mäkeä lysää kaasun niin ei oireile sitten mäessäkään...
pitääkö tässä laitta * tilaukseen ku meinaa usko jo loppua...

Onkos auto varustettu dpf:llä? Näkeekö sillä sun testerillä pakopaineet ajaessa, pakopaineet kun nousevat tietyn rajan yli rupeaa ohjelma leikkamaan tehoja pois, vois johtua siitä tuo nykiminen.
Tämä "force" ohjelma voi olla tehty väärin ei tuommoinen auto saa savuttaa vaik olis kuinka voima ohjelma sisällä.. siitä syystä nuo pakopaineet voi nousta ylös ja kulutus kasvaa samalla.
Onnistutko saamaan ohjelman ulos siitä autosta? Eiköhän joku täällä foorumilla voi katsoa onko softa kunnossa
Tämä "force" ohjelma voi olla tehty väärin ei tuommoinen auto saa savuttaa vaik olis kuinka voima ohjelma sisällä.. siitä syystä nuo pakopaineet voi nousta ylös ja kulutus kasvaa samalla.
Onnistutko saamaan ohjelman ulos siitä autosta? Eiköhän joku täällä foorumilla voi katsoa onko softa kunnossa
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
on siinä dpf, ja sen kunto kts:n mukaan ok. näyttää puhtaalta myös takaa tiiraltuna. tosin voihan olla yhtä aikaa anturi vika ja silmissä paskaa...
epäilen nyt eniten sitä egr:n lämmonvaihtimen paine-ero anturia. se on outoa että se ei aina tee taikojaan, tosin eihän egr aina olekkaan auki.
jos olettas että dpf on tukossa ja putken paine anturi sökö niin sillon voi kaikki temput olla mahdollisia, tiedä vaikka pääsee kohta pakosarja kauppaan...
oon vähän niinku itekki jonkunlainen asentaja
mutta ei oo staria tullu hankittua, ku ei sitä töissäkään tartte... karalan ohjelma on tässä lähi aikoina tulossa, mutta olis kiva selvittä tää ongelma ensin pois että ei tulis grande katasrooffe. toisaalta jos se on joku egr anturi, tai pdf vika niin se vois korjaantua siinä samalla...
sillä "force" ohjelmalla tarkotin että on joku nahkahuosu sakemanni on saatanu kajota ohjelmaa... siitäkään ei täyttä varmuutta ole, mutta auton myyjä kovasti niin väitti.
mulla ei oo laitteita ohjelman kopiointiin, mutta viikon loppuna oli tarkotus kaydä tutulla pajalla luetuttamassa ohjelma... harmi vaan ku sielläkään ei oo sitä * kojetta.
epäilen nyt eniten sitä egr:n lämmonvaihtimen paine-ero anturia. se on outoa että se ei aina tee taikojaan, tosin eihän egr aina olekkaan auki.
jos olettas että dpf on tukossa ja putken paine anturi sökö niin sillon voi kaikki temput olla mahdollisia, tiedä vaikka pääsee kohta pakosarja kauppaan...
oon vähän niinku itekki jonkunlainen asentaja

sillä "force" ohjelmalla tarkotin että on joku nahkahuosu sakemanni on saatanu kajota ohjelmaa... siitäkään ei täyttä varmuutta ole, mutta auton myyjä kovasti niin väitti.
mulla ei oo laitteita ohjelman kopiointiin, mutta viikon loppuna oli tarkotus kaydä tutulla pajalla luetuttamassa ohjelma... harmi vaan ku sielläkään ei oo sitä * kojetta.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
vörsämäki=kärsämäki
joo ja ei oo meidän kylällä staria, ku ei oo paljon muutakaan.. on kyllä pitästäny tosissan miettiin että pitääkö kohta tilata kiinan kopio, näyttä että mitä uudemmaksi on mersut vaihtunu niin sitä enemmän on harmata hiuksia tullu... onko niistä paine ero antureista paljonkaan kokemusta että mikä niistä vois aiheuttaa vastaavaa? en vaan tosiaan vihtis ostaa sinne kalliita antureita, ku ne on siellä kohta vaan näön vuoksi...

joo ja ei oo meidän kylällä staria, ku ei oo paljon muutakaan.. on kyllä pitästäny tosissan miettiin että pitääkö kohta tilata kiinan kopio, näyttä että mitä uudemmaksi on mersut vaihtunu niin sitä enemmän on harmata hiuksia tullu... onko niistä paine ero antureista paljonkaan kokemusta että mikä niistä vois aiheuttaa vastaavaa? en vaan tosiaan vihtis ostaa sinne kalliita antureita, ku ne on siellä kohta vaan näön vuoksi...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
~100km/1h ajelun sisällä taittaa olla montakin *:rialintta-rönttä kirjoitti:vörsämäki=kärsämäki![]()
joo ja ei oo meidän kylällä staria, ku ei oo paljon muutakaan.. on kyllä pitästäny tosissan miettiin että pitääkö kohta tilata kiinan kopio, näyttä että mitä uudemmaksi on mersut vaihtunu niin sitä enemmän on harmata hiuksia tullu... onko niistä paine ero antureista paljonkaan kokemusta että mikä niistä vois aiheuttaa vastaavaa? en vaan tosiaan vihtis ostaa sinne kalliita antureita, ku ne on siellä kohta vaan näön vuoksi...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
sen verran väliaika tietoja että, ohjelma on nyt luettu.
olihan se nahka housu jo kerenny ohjelmaan kajota.
dpf oli otettu pois pelistä, edellinen polttto oli tapahtunu 84tkm sitte!
ite loukku on kuitenkin edelleen paikoillaa. siitä on johtunu se pöläyttely, kunnolla kengittäessä. mitään vikatiloja ei ole missään vaiheessa ollut eikä etes obd testi kertonyt vikaa... pakopaineetkin pysyi ainakin testailun aikana suht järkevänä kokoajan..
toivotaan nyt että temput jää taakse ku ammattilainen tekee uuden ohjelman...
ps: ei kellään oo c320cdi vakio karttoja? olis mukava vertailla gyntterin tekemään?
olihan se nahka housu jo kerenny ohjelmaan kajota.
dpf oli otettu pois pelistä, edellinen polttto oli tapahtunu 84tkm sitte!

ite loukku on kuitenkin edelleen paikoillaa. siitä on johtunu se pöläyttely, kunnolla kengittäessä. mitään vikatiloja ei ole missään vaiheessa ollut eikä etes obd testi kertonyt vikaa... pakopaineetkin pysyi ainakin testailun aikana suht järkevänä kokoajan..
toivotaan nyt että temput jää taakse ku ammattilainen tekee uuden ohjelman...
ps: ei kellään oo c320cdi vakio karttoja? olis mukava vertailla gyntterin tekemään?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Saatetu tehädä niin että vikatilaa ei tule(edes sillon kun pitäisi)lintta-rönttä kirjoitti:sen verran väliaika tietoja että, ohjelma on nyt luettu.
olihan se nahka housu jo kerenny ohjelmaan kajota.
dpf oli otettu pois pelistä, edellinen polttto oli tapahtunu 84tkm sitte!
ite loukku on kuitenkin edelleen paikoillaa. siitä on johtunu se pöläyttely, kunnolla kengittäessä. mitään vikatiloja ei ole missään vaiheessa ollut eikä etes obd testi kertonyt vikaa... pakopaineetkin pysyi ainakin testailun aikana suht järkevänä kokoajan..
toivotaan nyt että temput jää taakse ku ammattilainen tekee uuden ohjelman...
ps: ei kellään oo c320cdi vakio karttoja? olis mukava vertailla gyntterin tekemään?
Kai ohjelman tekevällä ammatilaisella on vakio ohjelma ?
Jos ei ole niin tosa konella on parikin mitkä voin tarpeen mukaan laitella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis jos 84tkm oikeesti polttamatta ollut pönikkä missä sisä kalut vielä paikassan selintta-rönttä kirjoitti:no ei se nyt varmaan kokonaan olis hyytyny, mutta epäilen että 84000km polttamatta ollut dpf on suht tukossa, ja vika tilaa siitä...
semmon outous kans löyty että pakokaasun lämpötila hyppii moottori jarrutuksessa pakkasen puolelle.. tasakaasulla ja kiihdyttässä kuitenkin pyörii ~150-350c välissä
on jo niin tukossa että vaika olisi mikä ohjelma ei auto ennän käy tai jos kä sammutta heti

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
niinhän tuo auto ainakin väittää...
ja näkyypä tuo käyvän, ja ei etes mahottomat pakopaineet ole...
sen tuhkan keräjän täytyy vaan sit ohivirrata kohtuudella vaikka on taskut täynnä. en sitten vielä tiedä että onko se etu puolelta ehjä, ku eipä sinne nää. ennen ku halkasee pöntön. yleensä se murenee ymmärtääkseni taakse päin...
kyllähän se vähän pöläyttää ku on pitempää ajeltu nätisti ja sit ku polkasee. semmonen jatkuva savutus rajummassa kiihdytyksessä jäi pois jo ilmamäärämittarin vaihdolla.
epäilen että se pönttö on saksassa jo tullut tiensä päähän, ja osin siksi on pantu ohjelma ettei herjaa..
Tossa iltapuhteina tyhjennin sen downpipen katin, pitää lähtee järjestyksessä kolisteleen putkea tyhjäksi, aina ku vaan aikaa irtoaa sen verran.
ja näkyypä tuo käyvän, ja ei etes mahottomat pakopaineet ole...

sen tuhkan keräjän täytyy vaan sit ohivirrata kohtuudella vaikka on taskut täynnä. en sitten vielä tiedä että onko se etu puolelta ehjä, ku eipä sinne nää. ennen ku halkasee pöntön. yleensä se murenee ymmärtääkseni taakse päin...
kyllähän se vähän pöläyttää ku on pitempää ajeltu nätisti ja sit ku polkasee. semmonen jatkuva savutus rajummassa kiihdytyksessä jäi pois jo ilmamäärämittarin vaihdolla.
epäilen että se pönttö on saksassa jo tullut tiensä päähän, ja osin siksi on pantu ohjelma ettei herjaa..
Tossa iltapuhteina tyhjennin sen downpipen katin, pitää lähtee järjestyksessä kolisteleen putkea tyhjäksi, aina ku vaan aikaa irtoaa sen verran.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tostalintta-rönttä kirjoitti: kyllähän se vähän pöläyttää ku on pitempää ajeltu nätisti ja sit ku polkasee. semmonen jatkuva savutus rajummassa kiihdytyksessä jäi pois jo ilmamäärämittarin vaihdolla.
vois päätellä että pöntöstä puttuu sisäkalut ainakin osittain
(meinaan jos on kokonainen pönttö ei ulos tule mitään savua...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45
Tässä taitaa olla kyse siitä ,että joku sakemanni tehnyt tuning ohjelman ja samalla poistanut siitä dpf:n.
Kaiken kukkuraksi laittanut lukusuojauksen ohjelmaa.
Esim. jollakkin hex editorilla saa helposti poistettua tuosta softasta sen suojauksen.
Siksi ohjelma on luettu nastoilta silloin ei lukusuojaukset auta..
Ainoa tapa saada kunnollinen softa autoon on saada alkuperäinen softa ja siihen tekee tarvittavat muutokset (dpf poisto, kunnollinen ohjelma).
Kun ei tiedä mitä kaikkea se sakemanni sinne on muuttanut.
Itsellekkin tullut noita muutamia vastaan aikojen saatossa...
Kaiken kukkuraksi laittanut lukusuojauksen ohjelmaa.
Esim. jollakkin hex editorilla saa helposti poistettua tuosta softasta sen suojauksen.
Siksi ohjelma on luettu nastoilta silloin ei lukusuojaukset auta..
Ainoa tapa saada kunnollinen softa autoon on saada alkuperäinen softa ja siihen tekee tarvittavat muutokset (dpf poisto, kunnollinen ohjelma).
Kun ei tiedä mitä kaikkea se sakemanni sinne on muuttanut.
Itsellekkin tullut noita muutamia vastaan aikojen saatossa...
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 26.5.2008 22:45