Ilmamassa

Vastaa Viestiin
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Ilmamassa

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Onks tolle anturille jotain mittaus/vastus arvoja ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Testerillä niitä on perinteisesti taidettu tutkia, niitä arvoja siis. :roll:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Hyvin voi mittailla yleismittarilla onko mitään elämää. Oskilloskoopilla pystyy mittaamaan vähintään yhtä tarkasti kuin testerillä, jos vain tietää kalobrointiarvot. Ilman arvojakin pystyy signaalista aika hyvin päättelemään toimintaa.

Tämä pätee muihinkin antureihin. Melko paljon saa antureista irti muutaman euron yleismittarilla.

Tietysti testerillä on helpompi mitata, mutta olisi hyvä ymmärtää myös mitattavan kohteen sisäinen toiminta.

Aluksi voisi mitata vaihteleeko signaalijännite ollenkaan. Tarkkoja arvoja en tiedä.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

En äkkiseltään keksinyt, miten tuolla naapurifoorumilla linkataan tiettyyn viestiin, mutta tässä ketjussa nimim. "juha" tekee selkoa asiasta.
® Mesen Porkkana-klubi
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Ilmamassa-anturi

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Kiitoksia , löysinkin ton sivuston jossa valmistajan ohjeet anturin testaukseen arvoineen. Valitettavasti oma uusikaan anturi ei pelitä
oikein. Täytyy koittaa huijata antamalla "apuvirtaa" ja kattoo mitä
tapahtuu.

www.ms-motor-servise.com
SI 0079 huoltoohje 0079
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4367
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

270 cdi ja ilmamassamittarissa kahdenlaista vikaa.Signaalijännite liian korkea ja uskottavuus.
Mittari näyttää 5.5V kun pitäisi olla 4.6-5.1V.Mikähän tuota tekee?
Ja testeri näyttää että ilmaa menisi liian vähän läpi ,ilmeisesti vuotaa jostain. .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

kilander kirjoitti:270 cdi ja ilmamassamittarissa kahdenlaista vikaa.Signaalijännite liian korkea ja uskottavuus.
Mittari näyttää 5.5V kun pitäisi olla 4.6-5.1V.Mikähän tuota tekee?
Ja testeri näyttää että ilmaa menisi liian vähän läpi ,ilmeisesti vuotaa jostain. .
Latausjännite on mikä?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4367
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jolle kirjoitti:
kilander kirjoitti:270 cdi ja ilmamassamittarissa kahdenlaista vikaa.Signaalijännite liian korkea ja uskottavuus.
Mittari näyttää 5.5V kun pitäisi olla 4.6-5.1V.Mikähän tuota tekee?
Ja testeri näyttää että ilmaa menisi liian vähän läpi ,ilmeisesti vuotaa jostain. .
Latausjännite on mikä?
Kun mittasin ,moottori ei käynyt mutta akkulaturi kiinni ja 13,8V taisi olla jännite sillähetkellä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudellakin / ehjällä osalla tuollaiset arvot ?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4367
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:Uudellakin / ehjällä osalla tuollaiset arvot ?
En ole kokeillut, voisi vaikka kl-osista tilata uuden.Mutta mikä selittää ECUlta tulevan jännitteen ,kun liitin irti ilmamassamittarista mitattaessa ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4367
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”