battery/alternator visit workshop. mikä vika?? auta!!

Vastaa Viestiin
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

battery/alternator visit workshop. mikä vika?? auta!!

Viesti Kirjoittaja blaaha »

eli homma meni näin. moniurahihnan kiristäjä petti. hihna pois paikaltaan ja matka tyssäsi. tottakai laturin puuttuessa auto ilmoittaa häiriön. auto korjattiin, eli uusi kiristäjä +joku muu rulla vielä. vikakoodit nollattiin ja kaikki pelaa.
battery vikavalo syttyy silti aina palamaan, vaikka kaikki näyttää toimivan. laturi lataa ja akku ehjä. kuulemma se jännitesäädin on myös ehjä. korjaamolla eivät ehtineet selvittämään vikaa. olisiko täällä viisaampia.

lisäys vielä. vaikka valo siis palaa kokoajan, se ei anna vikaakoodia. eli tietokoneen mukaan kaikki on ok.

auto siis w203 180 c kompressor vm.2002
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Lataappa akku oikeen verkkovirralla. Voip olla että akkukin on sökö
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Meillä on ollut lähes samoilla spekseillä startin ja laturinvälillä päävirtapiuha poikki mitatkaa tuleeko laturin päävirtaan kipinää laturin päähän
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ekana akku vaihtoon, jos ei auta laturi/säädin
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

Viesti Kirjoittaja blaaha »

selevä. pitääpä mittailla. tosiaan joku johdinvika se voisi olla, kun ilmeni vasta tämän hihnan irtoamisen jälkeen. että jos siinä hätäkässä remmi on hakannut johonkin. kiitos vinkeistä..lähdetään testaamaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos on mallia missä on laturissa vapaa kytkin niin se tarkistella,
Laturin herätevirta piuha myös
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

Viesti Kirjoittaja blaaha »

mikäs tämä vapaakytkin on ja miten tarkistetaan? eivät ole ihan niin tuttuja vekkaita nämä apulaitteet.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Laturin hihna pyyörässä
Toiseen suuntaan pyörii tyhjää
ja toiseen pyöritää laturin akeselia,
Monesti alkaa luistamaan tai jumituu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

rupes pelittämään!!

Viesti Kirjoittaja blaaha »

eräs asentajakaveri antoi vinkin. akun kenkä yöksi irti. pitäisi resetoitua mittarit ja kaikki systeemit. Niinhän siinä kävi. häiriö poistui.

tässä vaan vinkkinä niille jotka painivat saman ongelman kanssa. ei toinna ruveta näppejä paskaamaan sen enempää =)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Lukase tuo ennenko alkaat nyppimään akunkenkiä irti :wink:
viewtopic.php?t=48615&highlight=
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

Viesti Kirjoittaja blaaha »

no kieltämättä vähän jännältä kuullostaa kyl. Itellä onneks pelaa kaikki vielä ihan normaalisti. ehkä tuossa on vaarana, jos sitä kipinöintiä paljon saa aikaan siinä akun kengässä että jotai oikeasti kosahtaa.
pitääpä laittaa korvan taakse. =)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: rupes pelittämään!!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

blaaha kirjoitti:eräs asentajakaveri antoi vinkin. akun kenkä yöksi irti. pitäisi resetoitua mittarit ja kaikki systeemit. Niinhän siinä kävi. häiriö poistui.

tässä vaan vinkkinä niille jotka painivat saman ongelman kanssa. ei toinna ruveta näppejä paskaamaan sen enempää =)

Voihan vit*** mikä vinkki oli varmaan työt vähissä ja lisä hommien toivosa oli tuon antanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

Viesti Kirjoittaja blaaha »

no siitä en tiedä. ei olisi huvittanut maksaa satoja euroja korjaamolle, jotta he olisivat ehkä selvittäneet vian jollain muulla tavalla. todellakin oli riskin arvoinen kokeilu. taitaa olla poikkeus että jotai oikeasti hajoaa kun akun kengän irrottaa.
veikkaan että prosentuaalinen osuus niistä autoista joista jotain särkyy on sen verran pieni että persaukisten niinkun meikäläisen kannattaa riski ottaa.

sama asia tuo, että elkää vain missään nimessä ottako sitä apuvirtaa, jos jäätte aamulla -25 pakkasella parkkiruutuun. no aivan varmasti kaksi kolmesta ottaa sen apuvirran kalliin hinurin sijaan.

kolmas juttu. tottakai nämä kokeilut kannattaa suhteuttaa auton arvoon. tuollainen -02 kompuramese on noin 7000-9000 tonnin laite. ehkä en itsekkään koskisi akun kenkiin jos alla olisi vaikka tuliterä vastaava.
mut ei siitä sen enempää. harkitkoon jotainen itse näitä kikkoja.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

blaaha kirjoitti:no siitä en tiedä. ei olisi huvittanut maksaa satoja euroja korjaamolle, jotta he olisivat ehkä selvittäneet vian jollain muulla tavalla. todellakin oli riskin arvoinen kokeilu. taitaa olla poikkeus että jotai oikeasti hajoaa kun akun kengän irrottaa.
veikkaan että prosentuaalinen osuus niistä autoista joista jotain särkyy on sen verran pieni että persaukisten niinkun meikäläisen kannattaa riski ottaa.

sama asia tuo, että elkää vain missään nimessä ottako sitä apuvirtaa, jos jäätte aamulla -25 pakkasella parkkiruutuun. no aivan varmasti kaksi kolmesta ottaa sen apuvirran kalliin hinurin sijaan.

kolmas juttu. tottakai nämä kokeilut kannattaa suhteuttaa auton arvoon. tuollainen -02 kompuramese on noin 7000-9000 tonnin laite. ehkä en itsekkään koskisi akun kenkiin jos alla olisi vaikka tuliterä vastaava.
mut ei siitä sen enempää. harkitkoon jotainen itse näitä kikkoja.
Jep touhut kannatta suhteutta pinkan paksuuteen ;)

ja kulkimen arvoon... helposti varsinkin jos satuu oleman vähisä varoissa aika paljolta alkaa tuntuumaan jos auton arvo on ~7000€ ja siihen sitten joutuu ostamaan akunkenkä kikkailun jälkeen ECU:un ~2000€ tai rattilukon/virtaluko ~1800€ avaimen ~300€
(sitä kun ei meinaa jotku kestää ostaa
edes varalle vaikka ei olis kuin yksi) SAM:in ~300€

tai pahimassa tapaukseesa kaikki edellä olevat vain siksi että tuli "säästettyä" irrotamalla akunkenkä...

no jokainen tekee omalleen
(vielä ikävämpää on jos on vaikka rahoitus yhtiön tms)
mitä halua

ja sehän vaan tuntuu kallilta jos ei ole tottunut käytämään rahaa :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
blaaha
Viestit: 7
Liittynyt: 05.12.2013 20:36

Viesti Kirjoittaja blaaha »

Kyllä vaa joo. Toisaalta ite oon tottunu laittaa rassua tohon autoon. 8tkm ja 2000€ menny korjauksiin. Noh tuli tyhjä arpa tällä kertaa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

En saanu ite paikallistettua starillakaan tuota samaista vikavaloa mutta abaut tunnin auto oli starissa ja virrat autossa päällä,akku tyhjä :arrow: Akkukauppaan.Uskoisin vian poistuvan

Akku kävi testerissäkin ja testeri näyttii hyvää eli 87% tms .. eli sen mukaan se muka oli kunnossa,eikä toi oireilekkaan mitenkään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”