220cdi köhii

Vastaa Viestiin
suola
Viestit: 16
Liittynyt: 05.2.2015 21:19
Paikkakunta: Hupavesi

220cdi köhii

Viesti Kirjoittaja suola »

Hei onko hyviä arvauksia/ tietoa mikähän aiheuttaisi kuvan kaltaista toimintaa cdi:n koneessa(1sylinteri) kuten kuvasta näkyy niin pultti on vaihtunut matkan varrella hieman vahvempaan, vuotavan tiivisteen uusin eilen ja pohja ja suutin tuli hinkattua kiiltäväksi sopivalla sutilla.

Autolla ajaessa tuo vaiva ei näy eikä kuulu mitenkään, mutta olisihan tuo mukava rempata ennenkuin mitään vakavampaa tuhoa tulee.

Suuttimenkin tilaaminen on käynyt mielessä mutta kun auto käy ja käynnistyy ilman ongelmia, joten ominaisuus lienee muualla?

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä tuo p*ska on ? Suuttimeen laitettua rasvaa ?
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220cdi köhii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

suola kirjoitti:Hei onko hyviä arvauksia/ tietoa mikähän aiheuttaisi kuvan kaltaista toimintaa cdi:n koneessa(1sylinteri) kuten kuvasta näkyy niin pultti on vaihtunut matkan varrella hieman vahvempaan, vuotavan tiivisteen uusin eilen ja pohja ja suutin tuli hinkattua kiiltäväksi sopivalla sutilla.

Autolla ajaessa tuo vaiva ei näy eikä kuulu mitenkään, mutta olisihan tuo mukava rempata ennenkuin mitään vakavampaa tuhoa tulee.

Suuttimenkin tilaaminen on käynyt mielessä mutta kun auto käy ja käynnistyy ilman ongelmia, joten ominaisuus lienee muualla?

Kuva
jos tuo roiskuminen on se oire mitä kuvasta pitäis huomata niin
suutimen pohjatiivisteen vuoto on pullautanut rasvat pois,
kuuntele kylmän kuluuko sieltä tsup tsup
(se että pultti on sösitty vitaa vahvasti pohjatiiviste onkelmiin ja pultin järeys ei merkitse sitä että se pitäisi...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
suola
Viestit: 16
Liittynyt: 05.2.2015 21:19
Paikkakunta: Hupavesi

Viesti Kirjoittaja suola »

Keraamista tahnaahan se, nyt pesun jäljiltä (n.20% wurthin pineline seosta ja harjailua) näyttää jo vähän inhimillisemmältä.

Ja kyllä tuollainen valitettava oire tuolla autolla on ollut, vajaan tuhannen kilometrin ajon jälkeenhän tuo rupesi vuotamaan taas vaihteeksi, ei kylläkään supsuttamalla vaan ihan savuamalla :shock: noh kävin raahessa pyörähtäessäni ostamassa paikallisesta kl-osasta bmw:n? vahvemman tiivisteen, kun nuo vakiot eivät tunnu kestävän (liekkö sitten kalvattu joskus urakalla?) ja laitoin suuttimen sen kanssa paikoilleen, nyt näyttäisi pitävän, toivottavasti vastaisuudessakin..

Asiasta toiseen, kumpaa turboa raati suosittelee alkuperäisen tilalle 270cdi:n vai 320cdi:n ? :twisted: Nykyinen rupesi ujeltamaan sen verta ikävästi tuolla kyseisellä tiivisteen hakureissulla että taitaapa olla uuden hankimmisen aika, imupuolen siipipyörässäkin tuntuu sivuttaisuunnassa ikävästi klapia..

Tarvitseeko tuota isompikokoista ahdinta ohjelmoida, vai pelaako se ongelmitta vain paikalleen laittamalla, tässähän on alipaine ohjattu malli (vm. 2001) mutta sähkötoimisen muokkaaminen alipaineella toimivaksi pitäisi ilmeisesti olla kohtuu simppeli homma (ruuvaa ja pulttaa), vai olenko miten pahasti hakuteillä?

Suuttimia yms radikaalia en meinannut ruveta uusimaan, ideana olisi vain laittaa vähän parempaa palaa vanhan tilalle..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

suola kirjoitti:Keraamista tahnaahan se, nyt pesun jäljiltä (n.20% wurthin pineline seosta ja harjailua) näyttää jo vähän inhimillisemmältä.

Ja kyllä tuollainen valitettava oire tuolla autolla on ollut, vajaan tuhannen kilometrin ajon jälkeenhän tuo rupesi vuotamaan taas vaihteeksi, ei kylläkään supsuttamalla vaan ihan savuamalla :shock: noh kävin raahessa pyörähtäessäni ostamassa paikallisesta kl-osasta bmw:n? vahvemman tiivisteen, kun nuo vakiot eivät tunnu kestävän (liekkö sitten kalvattu joskus urakalla?) ja laitoin suuttimen sen kanssa paikoilleen, nyt näyttäisi pitävän, toivottavasti vastaisuudessakin..

Asiasta toiseen, kumpaa turboa raati suosittelee alkuperäisen tilalle 270cdi:n vai 320cdi:n ? :twisted: Nykyinen rupesi ujeltamaan sen verta ikävästi tuolla kyseisellä tiivisteen hakureissulla että taitaapa olla uuden hankimmisen aika, imupuolen siipipyörässäkin tuntuu sivuttaisuunnassa ikävästi klapia..

Tarvitseeko tuota isompikokoista ahdinta ohjelmoida, vai pelaako se ongelmitta vain paikalleen laittamalla, tässähän on alipaine ohjattu malli (vm. 2001) mutta sähkötoimisen muokkaaminen alipaineella toimivaksi pitäisi ilmeisesti olla kohtuu simppeli homma (ruuvaa ja pulttaa), vai olenko miten pahasti hakuteillä?

Suuttimia yms radikaalia en meinannut ruveta uusimaan, ideana olisi vain laittaa vähän parempaa palaa vanhan tilalle..
Ilman ohjelmointia siitä ei juuri iloa ole,


suutin juttu vaikuttaa siltä että pohja on pilattu jollain(kalvamalla miten satuu, väärällä terällä tms tai niin paljon että olisipitänyt laittaa jo ylikoko tivistee) töpeksiminen vielä varmistettu laittamalla
mikä lie pultti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
suola
Viestit: 16
Liittynyt: 05.2.2015 21:19
Paikkakunta: Hupavesi

Viesti Kirjoittaja suola »

Njuu ei huomannut katsoa että millainen tiiviste siellä ensimmäisellä kerralla oli paikoillaan, olen tainnut kaiken kaikkiaan vaihtaa jonkun 3-4kpl noita normi kokoisia tiivisteitä tuonne samaan monttuun ja lopputulos on aina ollut samannäköinen, siitä siis epätoivo. Tuo pohja on muuten siistin oloinen, mitä nyt kello neljän tienoille ulkokehälle on jollakin astalolla tehty pari iskun jälkeä, että jotain mystistä tuolla on touhuttu.

Tuo lähinnä ihmetytti kun sitä supsutusta, eikä asiaan kuuluvaa tervaa ole oikein missään välissä muodostunut, lähinnä tuo mönjä on tuon keraamisen tahnan ja hajusta päätellen dieselin sekoitusta..

Tuon pultin kanssa tuli kyllä munailtua ihan omasta takaa :( pultti katkesi aikanaan tuonne kuoppaan, eikä irronnut porailemalla/ vastakierretapillakaan ja kun autolla oli vielä hieman kiire ajoon niin helicoil ja m8 pultti saivat ajaa asiaansa.. Tarkoitus olisi pilkkiä tuo alkuperäinen pultinjämä pois kunhan saa tarpeeksi aikaa tuon levittämiseen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

suola kirjoitti:Tuo lähinnä ihmetytti kun sitä supsutusta, eikä asiaan kuuluvaa tervaa ole oikein missään välissä muodostunut, lähinnä tuo mönjä on tuon keraamisen tahnan ja hajusta päätellen dieselin sekoitusta..
Väykyssä (vissii sama kone) alkoi joskus tulemaan rehellistä löpöä kertalaakista ja varoittamatta suuttimen välistä. Yhtää ei tosiaan supsutellut varoitukseksi, eikä pikeä ollut yhtään. Kärkiholkki ja pohjatiiviste tuohon ainoastaan vaiheltiin, ilman kalvausta ja ainaki sen 50tkm se on siellä jo kestänyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

mulla muuten s202 220cdi:ssä halkes suuttimen holkki alapäästä ja meni tovi ett hoksasin mistä vuotaa
suola
Viestit: 16
Liittynyt: 05.2.2015 21:19
Paikkakunta: Hupavesi

Viesti Kirjoittaja suola »

Juu tietääkseni on samat motit! Pitää vielä ensi kerralla hioa ja tarpeen tullen vaihtaa tuo holkki jos koneen lentsu jatkuu. Pariin suuttimeen noita on joutunut jo uusimaan, mutta näissä oli kyllä jo ihan silmin näkyvää halkeilua ja supsuttelua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”