C320 cdi lähtee kylmänä huonosti käyntiin.

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TommiS kirjoitti:No niin, auto oli yön yli huoltamon pihassa ja aamulla pojat pääs kylmää konetta ihmettelemään. Pienen sahauksen jälkeen käyntiin.
Korjaamon testeri ei anna mitään vikakoodeja. (joku boschin testeri)
Kaikkien hehkujen arvot kuulemma raja-arvoissa.

Korjaamolta loppui keinot ja totesivat että seurataan tilannetta. Kun vika pahenee niin sitten katsotaan uudelleen. Eli tarkoittaa varmaan kun auto ei lähde enää käyntiin.

Pitänee käyttää autoa muualla näytillä, kun ei näytä homma onnistuvan.
No eipähän se hehkuissa vika olekaan, eikä tuota pelkällä vikakoodien luvulla saa selville.
Pitää katsoa nouseeko railpaineet, mitata suuttimien ohivuodot ym.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mikähän epidemia se on ku meillä on nuata ihan yhtenään ja varsinkin näitä "ym." tarkistuksia tehdään iha hirveitä määriä :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

TommiS kirjoitti: Pitänee käyttää autoa muualla näytillä, kun ei näytä homma onnistuvan.
Kannattaa tosiaan viedä jonnekin, missä tiedetään commonrailin toimintaperiaate. :wink:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Korjaamokäynneissä määrä ei korvaa laatua :roll: :lol:
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No niin. Homma on edennyt sen verran että cdi203 kävi katsomassa koneen sielunelämää. Vikakoodin antoi ilmanmassaanturi.
Vielä en ole ilmanmassaanturia vaihtanut, siis tuota y-haaraa. Eilen vaihdoin öljyt koneeseen ja samalla yritin puhdistaa noita ilmanmassaantureita nille tarkoitetulla puhdistusaineella.
Kävin tuossa iltasella kaupassa. Kaupan pihassa käynnistin auton ja moottorinvikavalo jäi palamaa.
Voiko olla että se ilmanmassaanturi on tullut tiensä päähän ja nyt aiheuttaa tuon vikavalon?
Autolla varmaan uskaltaa ajaa kuitenkin? Pitäisi huomenna päästä sillä jyväskylästä espooseen.
Niin ja vikavalon aiheuttajahan selviäsi starin päässä, pitäisi vaan starin luo päästä.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Vikakoodit luettu:
2553->Ruiskutusmäärän tunnistus epälooginen?
2246->Generaattorin merkkivalo katkos?
2647->Ilmanmassamittari "paskana".

Auto menee ensi viikolla tuon y-haaran vaihtoon. Eli ilmanmassamittarit vaihtuu.
Mutta mitä nuo muut koodit tarkoittaa? Vai johtuuko tuosta ilmanmassanturista
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No niin ilmanmassaanturit vaihdettiin. Kävin alku viikosta vaihdattamassa laatikkoon öljyt ja samalla nollattiin huoltonäyttö ja luettiin vielä vikakoodit niin siellähän se ilmanmassaanturin vikakoodi taas lymyilee! :lol:

Olisiko arvon raadilla veikkauksia mikä tuon aiheuttas? Tuo ei nyt tällä hetkellä päätä niin vaivaa koska auto pelaa normaalisti ja moottorinvikavalo ei ainakaan vielä ole syttynyt sen jälkeen kun tuo y-putki vaihdettiin.
Olisiko sitten vika johdoissa tai voiko joku muu anturi rikki ollessaan antaa vikakoodina tuon ilmanmassaanturi vian?

Mutta sitten sellanen kysymys että onko joku tehnyt noille pietsosuuttimille ohivuoto testin? Kuulin että se ei olekkaan niin helppo homma kuin noille vanhemmille suuttimille.? :roll:
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Noniin kesä mennyt ilman ongelmia, mutta nyt ilmaantunut ongelma.
Eli auto sammunut kolme kertaa ajossa, joka kerta samalla tapaa. Auto sammuu kun rullaan hitaasti jalka jarrulla (automaatti), vikavalo syttyy näyttöön. Lähtee uudelleen käyntiin normaalisti.
Halppis testeri antaa vikakoodin "Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit".
Rail-paineensäädin vaidettu keväällä.
Voiko rail-painnetunnistin aiheuttaa tuon vian, vai mikä sen nimi on mikä sijaitsee apukuskin puolella olevassa rail-putken päässä?
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Vika näytti selviävän!
Eli rail-paineensäätimen johto oli päässyt istoamaan säätimestä ja oli enää säätimessä näennäisesti kiinni. Oisko moottorin tärinä sitten aiheuttanut että välillä oli kontakti ja välillä ei.
Tuon kun laitoin kunnolla kiinni niin toiminut pari päivää normaalisti.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
keuse
Viestit: 4
Liittynyt: 26.8.2006 19:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja keuse »

[quote="miikhail"]Oikeassa olet....
Nyt on omakohtaisesti sitten todettu, että ainakaan Etelä-Pohjanmaan "Merkkiliike" ei ole mikään tae osaamisesta....!!

Tosin nyt seuraavaksi ne haluavat merkkiliikkeessä "pestä" suuttimet uudella Saksasta tulleella laitteistollaan... (Suutinten pesua ei ole tehty ko.putiikissa vielä koskaan aikaisemmin !!!)
...Mutta heidän kertoman mukaan suutinten pesu on edellytys tehdasvaatimuksille valmistusviasta (mikäli pesu ei paranna tilannetta)...???!!

Suuttimien pesu on kyllä monen Diesel-specialistin mielestä täydellistä rahan haaskausta.

* * *

Miten miikhaililla asiat on ratkennut?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”