c180 kompressor P0172 ongelma!

sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Vedin reippaan neulansilmän oikeaan ja sataa suoraan kun tämä on niin haaska kurveissa, ja neulansilmässä syttyi moottorin vikavalo. Hetken panikoinnin jälkeen palasin peruslukemille ja kotona katsoin koodit, oli P0172, ei muita koodeja. Nollasin sen ja olen nyt ajanut 1500 km ilman tilanteen uusiutumista, tosin sama kurva on vielä testaamatta. Päättelin, että hörppäs mobilit huohottimesta. Olenko väärässä vai oikeassa?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

xr kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Ei oikeen saanu selvää tosta viteosta et mihin halvattuun se sitä ainetta ruikki... :?
oli kyllä vähän epämääraisesti roiskittu se huohottimen putki lähtee lohkosta vähän hankalasta paikasta kompuran ja lohkon välista
rikkonainen kohta on siellä het alkupäässä
yleensä tämän letkun korjauksen jälkeen korjataan jakopääkin :wink:
Eli lohkon ja kompurankin välissä menevää huohotinletkua on vaihdeltu,
hankalan näkööses paikas.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jusber
Viestit: 58
Liittynyt: 29.7.2012 21:55

Viesti Kirjoittaja jusber »

Lucky-Dog kirjoitti:
xr kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Ei oikeen saanu selvää tosta viteosta et mihin halvattuun se sitä ainetta ruikki... :?
oli kyllä vähän epämääraisesti roiskittu se huohottimen putki lähtee lohkosta vähän hankalasta paikasta kompuran ja lohkon välista
rikkonainen kohta on siellä het alkupäässä
yleensä tämän letkun korjauksen jälkeen korjataan jakopääkin :wink:
Eli lohkon ja kompurankin välissä menevää huohotinletkua on vaihdeltu,
hankalan näkööses paikas.
vaihdettu sekin letku, ecu,lambdat,nokka-akselien magneettisäätimet,katti,oli magneettisäädin vuotanut öljyä johtosarjalle ecu ja lambdan liitin öljyssä...nyt meni päästöistä läpi..kun vaihto noi osat:)
W204 200cdi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mut häviskö tuo vikakoodi..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jusber
Viestit: 58
Liittynyt: 29.7.2012 21:55

Viesti Kirjoittaja jusber »

RoopeK kirjoitti:Mut häviskö tuo vikakoodi..? :roll:
joo kyllä se hävis..
W204 200cdi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jahas, mikäs se nyt olis sit se viimeinen osa millä vika poistui..? Jos sitä suapi udella täällä julkisesti, tai no auttaishan se tietenki muita saman ongelman parissa olevia, kuten mua... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jusber
Viestit: 58
Liittynyt: 29.7.2012 21:55

Viesti Kirjoittaja jusber »

RoopeK kirjoitti:Jahas, mikäs se nyt olis sit se viimeinen osa millä vika poistui..? Jos sitä suapi udella täällä julkisesti, tai no auttaishan se tietenki muita saman ongelman parissa olevia, kuten mua... :lol:
katilla vissiinki... ainaki sillä sais ne päästöt viimein läpi
W204 200cdi
ande
Viestit: 19
Liittynyt: 21.2.2007 18:25
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Tuo huohotinletkunpätkän vaihdon jälkeen olisi kuulemma hyvä palauttaa ecu "tehdasarvoihin". Tarpeeksi kauan kun on ollut letku murtunut, niin moottorinohjaus oppinut "väärille tavoille" ? Onko muut kuullut tällaisesta käytännöstä?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllähän tuo olis ihan hyvä tehdä, ku menee korjausarvot vituralleen murtuneen letkun takia... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”