Imusarjan puhdistus

Vastaa Viestiin
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Imusarjan puhdistus

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

On alkanut toi oma W203 220cdi käymään huonosti kylmänä, tärisee niin että meinaa paikat tippua hampaista... kun lämpeää niin kaikki toimii taas.
Voisiko vika olla tuossa imusarjan tukkoisuudessa, vai voiko viallinen hehku aiheuttaa tuon? Tietenki viallinen moottorin tyynyt on yksi..
Autolla ajettu 140tkm

Olisi tarkoitus käyttää imusarja irti ja putsata se. Mitä tiivisteitä kannattaa varata jo valmiiksi, ainakin imurajan tiiviste mut, mitä muuta.
Mitä muuta kannattaa huomioida, joutuuko ilmaamaan polttoaine sydeemin, vai sahaamalla sit käyntiin?
Samalla yritän vaihtaa hehkut, mikäli irtoavat :shock:
Onko kukaan tehnyt ko. projektista minkäänlaista ohjeen tynkää, olisin kiitollinen sellaisesta
:wink:
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Nyt tarviin apua!! :oops:
Imusarja on nyt irti, mutta mitä kaikkea pitää purkaa edestä että sen saa nousemaan pois?

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01

Linkin kuva type203 on siis kysessä, tarviiko härdelli nro.128 irroittaa, sen kaksi alinta ruuvia ovat varsin veemäisessä paikassa. :evil:
Imusarja yläpuolella taittaa olla Bosch ruisku, onko tarvis irroittaa?
Nopeat vastakset kullanarvoisia...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oho kun on mennyt kyssärisi ohi silmien. :shock:
Tervetuloa Meselle !

tarviiko härdelli nro.128 irroittaa
Ei tarvi.

Osan 182 joudut irrottamaan, varo ettet riko sitä, heikohko muovinen putki.

Johdot startille ja öljynpinta-anturille sekä kampiakselin tunnistimelle menevät imusarjan läpi, ne joudut irrottelemaan.
Varo ettet vahingossa kytke ruuvatessasi startin napoja yhteen !

Mitä tarkoitat "Bosch ruiskulla" ?
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Olipa hienoa että ehdit vastaamaan, meinasin jo tiputtaa kalut kädestä.. :cry:

Jotenkin tunttu että toi linkissä oleva kuva ei aivan vastaa todellisuutta, mulla on ton osan 128 päällä jokin osa josta noita letkuja lähtee.
Jos mä sen poistan ehkäpä sit imusarja takaosa pääsee nousemaan pois??

Miten, tarviiko termarin koteloa ottaa pois?

Bosch ruiskulla tarkoita imusarja yläpuolella kulkevaa pitkulaista metalli osaa josta lähtevät putket polttoainesuuttumille ... taitaa vähän olla termit hakusessa :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

pitkulaista metalli osaa
Niijjoo, taitaa se imusarja sopia ilman railputken irrotusta ainakin vanhemmasta Ceestä mutta eihän se ole monella ruuvilla kiinni suutinputkien lisäksi.

Termarinkotelon olen tainnut irrottaa ... on se kumma kun ei muista vaikka imusarjoja on irroteltu aika monesta 202-210-203-malleista.
Purkaessa ei tarvitse miettiä mitä tekee vaan kun ei ole auto naaman edessä... :D
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

Lähti kuin lähtikin :P
Irrotin railputken ja termarin kotelon sitten sai sopivasti tilaa nuosulle.
Imusarjassa kaikki läpät tallella, joten nyt vain puhdistamaan moskasta.
Kiitos nyt jo täs vaiheessa, varmaan tulee vielä kysyttävää :wink:
-kapa-
Viestit: 64
Liittynyt: 28.9.2007 13:52
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -kapa- »

No niin, imusarja puhdistettu ja kone taasen kasassa 8)
Käynnistuksen kanssa sai jännittää, ehkä viisitoita startti ennenkuin hörähti käyntiin. :roll:

Samalla vaihdoin myös hehkut, löähtivät yllättäen helposti auki, varmaan asiaan auttoin kun laitoin irroitusöljyä illalla ja vasta aamullla irroittelin ne.

Pikaisen koeajolenkin jälkeen tuntuu että alavääntöa tuli lisää .. tai palasi siihen missä joskus on ollut :wink:
ankinnu
Viestit: 1
Liittynyt: 03.6.2011 12:17

Viesti Kirjoittaja ankinnu »

Moro

Itselläkin olisi ajankohtaista imusarjan (muovisen sellaisen) puhdistus. Jos läppäsysteemissä on jotain häikkää voiko läpät ottaa irti ja reikien tilalle laittaa pultit myös 270 CDI ja 320 CDI koneissa? 200CDI:ssähän tämä on kyllä mahdollista mutta entäs nuo isommat. Onko kellään kokemuksia? Itellä tuo w203 270 CDI
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kaikissa voi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

eli siis imusarjassa on jotkut läpät mitkä voi irtoilla :?: :?: mie luulin että se oli bemarien juttu..... itellä on tuo -05 w203 200cdi lie ne sitten tuossaki :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On siinä, tosin mersussa läpän irtoaminen ei aiheuta moottorivauriota kuten BMW:ssä.
(Akin pajalla tosin oli sattunut yksi tapaus jossa epäiltiin että irronnut läppä olisi aiheuttanut vaurioita jos oikein muistan)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti:eli siis imusarjassa on jotkut läpät mitkä voi irtoilla :?: :?: mie luulin että se oli bemarien juttu..... itellä on tuo -05 w203 200cdi lie ne sitten tuossaki :?:
Bimerissä systeemi on semoinnen mootorin itse tuhojärjestelmä,
mersussa ei yleensä tule koko tuhoa ja ne läpät voi jättä kaikista pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Eikös ne läpät mersussa ole muovia ja bemarissa metalia, sen takia hajottaa paikat.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

300 D farkku kirjoitti:Eikös ne läpät mersussa ole muovia ja bemarissa metalia, sen takia hajottaa paikat.
joo ja ne on rosteria tai titaania ku ei tartu mangneettiin.. :roll:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”