Tehoputki ja SLK R170 ?

Vastaa Viestiin
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Tehoputki ja SLK R170 ?

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Tekisi mieli kuulla vielä asteen kovempia mörinöitä, mitä slk:n sinänsä jo sporttinen putki antaa ilmoille. Ajattelin toteuttaa asian pienellä budjetilla ja mieteinkin korvaavani alkuperäisen takavaimentimen jollain motonetin tai vastaavan 50-100€ tehoputkella (pelkkä takapönttö).

Koska koko putkessa ei kattien lisäksi (olettaen että katit hieman vaimentavat, onko näin?) ole mitään vaimentajaa ennen takapönttöä, kysynkin, että tuleeko äänistä liian kovat kun on vain yksi vapaasti läpi virtaava vaimennin? Onko kaiken maailman simonseissa yms. mitään eroa?

Onko kokemuksia? Muuta faktaa?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä ne katit vaimentaa...

Suosittelisin unohtamaan motonetin äänenvahvistimet. Kaverilla oli semmonen ihan hienon näkönen rosteripönttö... Kaks neliönmuotosta ulostuloa muistaakseni. V*tunmoinen mökä. :shock:

Simons, Martelius... Noista on hyviä kokemuksia. :roll:

edit: Mulla on tuossa 280E:ssä peltisarjan jatkeena pari 2,5" rööriä, joissa molemmissa yksi pikkunen ovaali Simons. Ei ole mahottomat äänet. :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=Ii9QYne321U
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tehoputki ja SLK R170 ?

Viesti Kirjoittaja eerola »

*SLK230* kirjoitti:Tekisi mieli kuulla vielä asteen kovempia mörinöitä, mitä slk:n sinänsä jo sporttinen putki antaa ilmoille. Ajattelin toteuttaa asian pienellä budjetilla ja mieteinkin korvaavani alkuperäisen takavaimentimen jollain motonetin tai vastaavan 50-100€ tehoputkella (pelkkä takapönttö)....
Jos neloskoneeseen laittaa varomattomasti valitun vaimentimen, ääni muuttuu helposti hermoja raastavaksi Honda Civic-henkiseksi "fart can"-pörinäksi. Tämä tuskin on tarkoitus tässäkään hankkeessa.

Nyrkkisääntöisesti en suosittele tähän tarkoitukseen Motonetin pönttöä. Mutta jos harrastuneisuutta löytyy, niin kyllähän sitä kokeilla voi. Näin siksi, että en halua sanoa kategorisesti. Noissa kaupoissa on paljon osia, joten jotkut niistä saattavat kyllä antaa ihan kivankin lopputuloksen.
-T

Kuva
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Ainakin tossa meijän entisessä SLK:ssa oli ihan tarpeeksi pörinää kahdella katilla ja vakio takapöntöllä. En tiedä sit kuinka paljon asiaan vaikutti se et moloemmat katit olivat hajalla (sisukset irti).
Ennen myyntiä tuli vaihdetettua uudet katit, ei tullut käytyä kuuntelemassa muuttuko äänet.


Mielestäni äänet olisivat voineet jopa olla hiljaisemmat...':oops:'
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Ääni on tällä hetkellä sellaista pärinää ja pörinää. Hieman miehekkäämpi matala ääni siis hakusessa.

Olisi hyvä, jos nykyinen takapönttö olisi vaikka jollakin liittimellä kiinni, jotta muita vaihtoehtoja voisi kokeilla tuhoamatta alkuperäistä. Nyt "rälläköinti -> sovittaminen -> hitsaus -> pettymys" kuulostaa liian riskaabelilta...

Onko kellään itsellä jotain virityksiä, vai olenko ainoa säätäjä tällä saralla?

Tai kenties myytävänä jotain pönttöä?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

*SLK230* kirjoitti:...Olisi hyvä, jos nykyinen takapönttö olisi vaikka jollakin liittimellä kiinni, jotta muita vaihtoehtoja voisi kokeilla tuhoamatta alkuperäistä. Nyt "rälläköinti -> sovittaminen -> hitsaus -> pettymys" kuulostaa liian riskaabelilta...

Onko kellään itsellä jotain virityksiä, vai olenko ainoa säätäjä tällä saralla...
Valitettavasti rälläkkää tarvitaan. Mistä syystä itse jätin 230K:n takapöntön laittamatta. 320-koneiseen laitoin koko putkiston, jolloin se meni pulttaamalla uudet osat alkuperäisien tilalle. Ja alkuperäiset jäivät säästöön pahan päivän varalle.
-T

Kuva
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

eerola kirjoitti:Valitettavasti rälläkkää tarvitaan. Mistä syystä itse jätin 230K:n takapöntön laittamatta. 320-koneiseen laitoin koko putkiston, jolloin se meni pulttaamalla uudet osat alkuperäisien tilalle. Ja alkuperäiset jäivät säästöön pahan päivän varalle.
Mutta sitten eivät rahat jää pahan päivän varalle? :wink:
Joopi
Viestit: 8
Liittynyt: 20.12.2007 14:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Joopi »

Täältähän löytyikin aiheesta jo keskustelua.

Mulla on SLKssa katti romuna (kuuluu "röpötystä" auton alta enkä usko sen olevan auton ominaisääni :wink: ). Ajattelin heittää vanhan katin tilalle Catcon keraamisen 2,5" katin [kokonaispituus 330mm (220mm)].

Kysymykseni on muutamaosainen:

1. Onko SLKn vakioputki 2" vai 2.5"? (tällä ei taida varsinaista merkitystä olla koska 2.5" katti menee kiinni jokatapauksessa)
2. Onko putki RSTtä vai "tavallista rautaa"? Eli saako uuden katin hitsattua vanhan tilalle?
3. Tuleeko tuolla yhdistelmällä sietämättömät äänet? Koska en missään nimessä halua mitään karvanoppahuutoa kun vähän enemmän antaa autolle kenkää.

Suurkiitos vastuksista.

- J.E.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

*SLK230* kirjoitti:Mutta sitten eivät rahat jää pahan päivän varalle?
Yleisestiottaen juuri näin siinä käy.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”