MB 200cdi vm 2002

Vastaa Viestiin
kimrant
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2008 18:44
Paikkakunta: jyväskylä

MB 200cdi vm 2002

Viesti Kirjoittaja kimrant »

Tuli äsken ongelmia. Koneesta hävisi tehot. Kone kiertää enää 3000 eikä kiihdy normaalisti. Vika tuli puolen tunnin ajon jälkeen ohituskaistalla ei vaan suostunut enää kiihtymään. Mitään ilmoitusta ajotietokoneeseen ei tullut. Purin yläosasta suojat pois ja ylimääräisiä vuotoja en nähnyt. Auto käy ihan normaalisti tyhjäkäyntiä eikä ylimääräisiä ääniä mielestäni ole. Tarkastin ilmamääräanturinkin ja se näytti päällisin puolin ehjältä. Olisiko kellään tietoa mistä vikaa etsiä. Autolla on ajettu nyt 200 thk ja lähes kaikki matka-ajoa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voit kokeilla ilmamassamittarin toiminnan; ota johto irti siitä ja käy ajamassa; jos moottori toimii paremmin niin vika on ilmamassamittarissa.
Tosin kokeilun jälkeen muistissa on vikakoodi muttei se siellä mitään haittaa.

Testeriin sitten jollei ole ilmamassamittarivika...

Tervetuloa Meselle. :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No ensinnäkin tervetuloa foorumille.

Toiseksi kone on ns. vikatilassa, mihin voi olla monta syytä. Tästä johtuu, ettei kierrä enempää kuin 3000 rpm.

Kolmanneksi vartotaan että nuo tietäjät heräävät, niin eiköhän sieltä tule kommenttia

Neljänneksi uskaltaisin suositella testerillä käyntiä, näin saisi vikakoodit ja tietoa siitä missä päin vika piilee.

E: Jaa Tiileri ehti ensin :D.
kimrant
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2008 18:44
Paikkakunta: jyväskylä

ilmamäärämittarin irroitus

Viesti Kirjoittaja kimrant »

Heip,
kävin koittamassa "piuhat irti" ilmamäärämittarista. Ei mitään vaikutusta. Kone oli jo jäähtynytkin eikä sittenkään tehoja löytynyt. Vieläkään ei tullut mitään vikailmoitusta vaikka piuhat oli irti. Mä vien aamulla auton testeriin Länsiautoon Hämeenlinnaan. Jos se ilmamäärä(massa) anturi on rikki olisiko mitään edullisempaa paikkaa hankkia ko. anturi kuin Vehon varaosaliikkeet.
kimrant
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2008 18:44
Paikkakunta: jyväskylä

Tuli vaan mieleen....

Viesti Kirjoittaja kimrant »

Tämä voi olla tosi kaukaa haettua mutta ei kai vaan mesessä ole sellaista interlogia että jos autossa on esim. niin kuin minulla, että jarrupalojen vaihtovaroitus on vilkkunut näytöllä pari viiikkoa ja siksi kierrokset rajoittuu 3000:n. Tuli vaan mieleen kun luin noita vastauksia joissa annettiin ymmärtää että auto reagoi 3000 rpm-rajalla useisiin eri ongelmiin.
kimrant
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2008 18:44
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kimrant »

Heip,
käytin auton testerissä ja ilmamassamittarihan se vikakoodeja oli ilmoitellut viimeisen parin sadan km:n aikana yli 30 kertaa. Uusi anturi maksoi satasen ja taas kulkee. Sen verran kismitti, että mittasin uuden ja entisen arvot. Ihan samat oli molemmissa. Aamulla kun lähdin viemään autoa testeriin niin mese toimi ihan moitteetta. Vasta kun lämmöt nousi niin anturi alkoi reistailla. On se anturi ollut likainen jo pidempään koska nyt auto kulkee ihan eri tavalla. Näyttää siltä että sinne anturin ilmarakoon kertyy pölyä joka palaa kiinni "kuumapäihin" vaikka putsari on vaihdettu joka huollossa.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

kimrant kirjoitti: Näyttää siltä että sinne anturin ilmarakoon kertyy pölyä joka palaa kiinni "kuumapäihin" vaikka putsari on vaihdettu joka huollossa.
Joo, ja olen ymmärtänyt että sen elinkaari on vastaava kuin hehkulampulla, himmenee loppua ennen.

Vanhan, silti toimivan anturin tilalle kun(kuulema) vaihtaa uuden niin meno piristyy havaittavasti.

:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”