Ohjaustehostin ääntää

Vastaa Viestiin
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Ohjaustehostin ääntää

Viesti Kirjoittaja hanse »

Ohjaustehostin pitää kitisevää/räpättävää ääntä kun kääntää tyhjäkäynnillä. Ääni kuuluu jatkuvasti ääriasennossa, enkä ole varma kuuluuko se tehostimesta, moniurahihnasta vai ohjausvaihteesta. Muuten ohjaus toimii hyvin. Vaihdoin jo moniurahihnan ja kiristimen, ääni vähän muuttui, mutta ei hävinnyt. Vehon mukaa ääntä pitääkin kuulua ääriasennoissa, mutta tämä ääni on kyllä liian kova. Veho myi vaivaan Forte käsittelyn, mutta siitä ei ollut apua.
Onko kellään kokemuksia ? Alkaako tehostajan pumppu tai ohjausvaihde vedellä pikkuhiljaa viimeisiään ?
Kiitos etukäteen kommenteista.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

No nyt ääntää taas ! Neljä vuotta sitten se olikin laturin vapaakytkin, mutta nyt jurisee heti kun auton starttaa ja ääni kovenee kun kääntää rattia. Lisäksi ääni todella kuullostaa tulevan tehostajan pumpusta, vaikken nyt ihan satavarma olekaan.. Tehostajan pumpun akselissa tuntuu väljää ja kun sitä pyörittelee kädellä edestakaisin, niin sisältä kuuluu kolinaa ikäänkuin jotain olisi irti. Toisella foorumilla ei kukaan ole arvannut vielä mitään.... oisko täällä kellä kommenttia asian tiimoilta ? :roll: Kiitos !
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

Mulla auttoi, kun laittoi puuttuvan nesteen tilalle uutta.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Nestepinta on kyllä ok. Ääni alkaa pari sekuntia starttauksesta ja muistuttaa tyhjäkäynnillä, ratti paikoillaan, jänisräikän ääntä ja olen kyllä melkoisen varma että tehostajan pumpusta tulee. Voisiko tuo kuitenkin johtua jostain muusta kuin itse pumpusta ? Viime kerralla (tosin ääni on nyt erilainen) jurinan aiheutti
laturin vapaakytkin. Uusi pumppu on jo tilattu ebaystä, mutta silti kiinnostaisi tietää muut mahdolliset aiheuttajat. :roll:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mulla jurisee kanssa välillä, mutta oon pitänyt sitä ominaisuutena. :)
Tähdellisen parantola
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Samasta aiheesta on tullut kirjoitettua nyt kahteen topiciin kun on ollut vähän epäselvää mihin osastoon nämä ohjausongelmat kuuluu, mutta asiaan, jotta saadaan tarina päätökseen.
No ensin ilmoittivat ebaystä (Autoteil-jahn)ettei heillä olekaan sellaista pumppua mitä kaupittelevat, kalliimpi kyllä löytyisi, mutta sovimme että palauttavat rahat ja rupesin vielä tutkimaan autoa. Imaisin vanhat tehostimen öljyt säiliöstä ja loput paluuputken kautta (aika likaista tulikin) ja uudet sisään.... ja kappas vaan, ohjaus toimii taas kuin uusi, ilman sivuääniä. En olisi uskonut että on näin pienestä kiinni, senverran terävää ja kovaa meteliä pumppu piti. Hiukan jäi vielä arvoitukseksi että onko siinä säiliössä tukkeutuva suodatin tyyliin vanhemmat mersut ? Joka tapauksessa tuli semmoinen olo että
öljyn vaihto tuohon tehostimeenkin olisi paikallaan ehkä sadan tonnin välein, ja suodatin, jos sellainen on vaihdettavissa, niin saman tien.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”