Imusarjan läppävika tyyppivika?

Vastaa Viestiin
JTS
Viestit: 2
Liittynyt: 25.6.2011 21:39
Paikkakunta: Siikalatva Pulkkila

Imusarjan läppävika tyyppivika?

Viesti Kirjoittaja JTS »

Mahtava foorumi tämä mese! Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Olen uusi foorumilla ja päivän lukenut ja opiskellut tästä imusarjan läppäviasta. Huomasin sen olevan c 200cdi yksi tyypillisin vika! Joka nyt siis omassa -01 vuosimallin c 200:ssa. Olen irrottamassa imusarjaa (ja tarvisin lisäohjeita niiden lisäksi mitä täältä löysin).
Imusarjan läpi tulee johto nippu. Minne ne menee alapuolla? Sieltä päästäkö ne irrotetaan? (Ei näe minne ne menee) Ilmeisesti vasta imusarjan irrotuksen jälkeen vai?
Ja kun siis läpät voi poistaa kokonaan tuottamasta lisäharmia, niin jätänkö säätömoottorin hurisemaan sinne paikalleen?
Muovisen imusarjan pultit on nyt irti. Pitääkö alumiininen kannen pääsä oleva imusarjan osakin irrottaa että mahtuu lähtemään tuo muovisarja?
Ja vielä, kannattaako koko EGR poistaa käytöstä, kun tälle linjalle lähtee? Jos vastaus on kyllä, niin miten se käytännössa tapahtuu? Tukinko vain rautaputken pään jollain läpällä?
Tyhmiä kysymyksiä. Olen aloittelija mesen "TI-miehenä". Taksat nousseet korjaamoilla niin sikamaiseksi että on pakko opiskella itse näitä tyyppivikoja!
Mersussa pian 500tkm ja ei ennemmin tällaisia eikä juuri muitakaan vikoja ole ilmenny! Johtunee raskaasta kaasujalastani...
:wink:
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Tämä operaatio kiinnostaa itseäni myös, vaikkei olekkaan vielä ajankohtainen omalla kohdalla!!
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imusarjan läpi tulee johto nippu. Minne ne menee alapuolla?

Starin herätevirta, läppien moottori, kampiakselin asentotunnistin, öljytason tunnistin.
Sieltä päästäkö ne irrotetaan? (Ei näe minne ne menee) Ilmeisesti vasta imusarjan irrotuksen jälkeen vai?
Kyllä, imusarja irti ja sitä kääntäen käsi sopii irrottamaan.
Öljytason anturista johto irrotetaan alakautta, lisäksi sen johto on nippusiteellä kiinni jossain tuessa.
Ja kun siis läpät voi poistaa kokonaan tuottamasta lisäharmia, niin jätänkö säätömoottorin hurisemaan sinne paikalleen?
Kyllä.
Muovisen imusarjan pultit on nyt irti. Pitääkö alumiininen kannen pääsä oleva imusarjan osakin irrottaa että mahtuu lähtemään tuo muovisarja?
Ei tarvitse. Railputken olen irrottanut.
Ja vielä, kannattaako koko EGR poistaa käytöstä, kun tälle linjalle lähtee? Jos vastaus on kyllä, niin miten se käytännössa tapahtuu? Tukinko vain rautaputken pään jollain läpällä?
Se ei taida onnistua ilman ohjelmamuutosta.

Tervetuloa Meselle :D
JTS
Viestit: 2
Liittynyt: 25.6.2011 21:39
Paikkakunta: Siikalatva Pulkkila

Viesti Kirjoittaja JTS »

Kiitos jälleen hyvistä ohjeista. Nyt on imusarja irrallaan.
Yksi läppä oli juuresta katkennut ja kokonaan kadonnut! Herää kysymys että missä se on? Missäpä muuallakaan kuin männän päällä? Onko arvoisat Mesemiehet tällaisesta kokemusta?
Hirvittää ajatuskin että irronnut läppä olisi hajottanut ventiilin tai yms... :?

Ei järki riitä kyllä uskomaan että mersun tasoiseen autoon on noin mitättömiä osia menty laittamaan:x
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

EGR poisto ei onnistu pelkästään tukkimalla, tulee vika tila
(mekaaniselle tukimiselle ei oikeestaan ole edes tarvetta, ohjelman muutoksen jälkeen ei halua sitä ventiiliä avata)
EGR poisto pitää tehdä ohjelmasta

jos imusarjan läppä olisi hajotanut jotain(esim ventiilin) niin pitäisi olla
jonkun laisia oireita joskus noita karaneita läppiä on löytynyt imukanavasta ennen ventiilä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei läppää ole imukanavassa se on mennyt jo, ei huolta.
On niitä ollut useita tapauksia eikä mitään ole hajonnut.
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Itselläkin tuo on työn alla, mutta mutta
Pitääkö öljytikun putki irrottaa?
Olen irrottanu termostaatin, railputken, norkorvakkeet yms.....mutta ei se mahdu paikaltaan kyllä nousemaan, öljyntäyttöputki hanittaa vastaan?
Neuvojan iksejä otetaan vastaan :!:
Ja äkkiseltään sanoisin että on aika operaatio kyllä, vaikka autojen kanssa olen ropannut niin aikaa kyllä palaa kun ekaa kertaa tekee :(
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Teinitähti kirjoitti:Itselläkin tuo on työn alla, mutta mutta
Pitääkö öljytikun putki irrottaa?
Olen irrottanu termostaatin, railputken, norkorvakkeet yms.....mutta ei se mahdu paikaltaan kyllä nousemaan, öljyntäyttöputki hanittaa vastaan?
Neuvojan iksejä otetaan vastaan :!:
Ja äkkiseltään sanoisin että on aika operaatio kyllä, vaikka autojen kanssa olen ropannut niin aikaa kyllä palaa kun ekaa kertaa tekee :(
Kyllä 203:n imusarjan kans palaa aikaa jonkin verran vaikka ois joskus tehnykki kyseisen homman :?
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Operaatio tehty, ja aikaa meni.....ei kehtaa ees sanoo :oops:
Tosin rauhassa tuli tehtyä ja työkalutkaan parhaat mahdolliset olleet!
Eikä olosuhteet, pihalla ja hallitunkin avulla :oops:
Pelkillä torx hylsyillä 3/8 mentii+perustyökalut!
1/4 torxit ja vääntiöt olisi ollut kova sana ahtaissa paikoissa, mutta 3/8 menettelee :D
Torx lenkkisarja mielestäni jossain kohdin olisi ollut paikallaan!
Ja mittatikunputken jouduin irrottamaan!
Toista kertaa en itse ala irrottamaan, kyllä tuosta työstä maksaa ihan mielellään että joku muu sen tekee :lol:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

puolitoista tuntia menee läppämoottorin vaihdossa jos ei hätäile :D
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

xr kirjoitti:puolitoista tuntia menee läppämoottorin vaihdossa jos ei hätäile :D
Otetaanko tuossa imusarja irti kokonaan?
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

xr kirjoitti:puolitoista tuntia menee läppämoottorin vaihdossa jos ei hätäile :D
Vaihtuuko alakautta ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”