moottorin ohjainlaitteen päivitys?

lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

moottorin ohjainlaitteen päivitys?

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

Onkos kukaan käyttäny mersuaan veholla "päivityksessä" ku on ny semmonen auto, joka on saksan maalla ohjelmoitu jollain "force" ohjelmalla ku savuaa ja kulkee riittävästi, mutta vakkarilla ei taho pystyä ajamaan ku meinaa humpata ja samoin pintakaasulla mäkeen ajettaessa.. itse epäilen bugia ohjelmassa, ja olisi saatava org. ohjelma takaisin...

auto siis 320cdi ja 7-g -06

kokemuksia?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Itse epäilisin viallista turbiinia mutta saattaa vähän sinne päin tehty ohjelmakin tehdä tuollaista oiretta..
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

mistä päättelet että turbiini sökö? oireilu ainakin tuntuu pers tuntumalla että se kaasuttelee omin päin(näkee myös kiekka mittarista) ja nykii samaan tahtiin... vähän kun lisää kaasua tai löysää ja painaa uudestaan niin meno rauhottuu. sitä ei huomaa kuin 6 ja 7 vaihteella kierros luvun ollessa noin:1500-1800. laatikkoon vaihdoin öljyt ja ei ollu glykolia eikä edes kovin rumat öljyt... pitää vielä käyttää laatikon mukautuksen nollauksessa, liekko sitten siitä mitään hyötyä...

onko ollut jollain vastaavaa ongelmaa? tms?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ensimäisenä kannatta pistää *:rin piuha kiinni ja katsoa mitä siellä tapahtuu sillä hetkellä ettei turhaan päivitele ohjelmaa uusiksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

vika todennäköisesti löytyi puoli vahingossa paskottuneesta ilmamäärämittarista!

huomasin egr:ä putsatessa että toisen ilmanputsarin alapuolelta on imuputki huonosti paikoillaan. purin sitten ilmamäärä mittarit irti siitä putki hässäkästä ja toinen anturi oli paskottunu kohtalaisen mustaksi. jarru cleanerilla hetki suhuttelua ja vika poissa!

ainahan ilmamäärämittari vika ei anna koodeja, mutta luulis että jos niitä on kaksi nii auto älyäis vertaillla niiden tuloksia ja herjata jos toinen on mykkä mutta ei niin ei... no enpä kyllä älynny itekkää

:oops:
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Hyvä jos tuli rötkylä kuntoon :kuski:
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti:vika todennäköisesti löytyi puoli vahingossa paskottuneesta ilmamäärämittarista!

huomasin egr:ä putsatessa että toisen ilmanputsarin alapuolelta on imuputki huonosti paikoillaan. purin sitten ilmamäärä mittarit irti siitä putki hässäkästä ja toinen anturi oli paskottunu kohtalaisen mustaksi. jarru cleanerilla hetki suhuttelua ja vika poissa!

ainahan ilmamäärämittari vika ei anna koodeja, mutta luulis että jos niitä on kaksi nii auto älyäis vertaillla niiden tuloksia ja herjata jos toinen on mykkä mutta ei niin ei... no enpä kyllä älynny itekkää

:oops:
Jos sieltä tulee yhtään mitään tolkulist singnalia niin
vika koodia ei tule,
ja niitä kun on kaksi niin sitä varten että jomasta kummasta putkesta satta tulla ilmaa eri tavalla, siksi ei vertaile niitä keskennän muutenhan se tulisi toimeen yhdellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

muutensakki oudosti tehty 320cdi:sä ilmanotto, ku olis varmasti pärjänny yhdelläki anturilla... olis vähemmän särkyviä antureita ja paskottuvia putsareita. mut kai sen kans on vaan elettävä :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti:muutensakki oudosti tehty 320cdi:sä ilmanotto, ku olis varmasti pärjänny yhdelläki anturilla... olis vähemmän särkyviä antureita ja paskottuvia putsareita. mut kai sen kans on vaan elettävä :roll:
sama kone 318 Sprinterissä ja vain yksi mutta tehoakin vakiona vähemmän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

iloitseminen oli ennen aikaista... :cry:

ilmamäärä mittarin vaihto kyllä paransi vaihteiston toimintaa selväsi ja kulutus pienieni yli litran sadalle. nykiminenkin poistui tasamaalla, mutta auta armias ku ajaa 80 pintakaasulla loivaan mäkeen niin menee koko auto aivan sekasin. ei kuitenkaan aina vaan ehkä joka viides mäki nostaa vitutus käyrän kattoo :lol: onneksi pohjanmaalla ei oo niitä mäkiä...

mikähän tota vaivaa? testeri ei herjaa mitään ja ainakaan kts ei saa kerrottua että tapahtus ajon aikana mitään kummallista..

oiretta tuli eilen tutkittua ku ajelin eilen yli 900km lenkin. kun se heijaamis hepuli tulee niin se vaan menee hullummaksi kun lisää kaasua ja jos lyö lämän lattiaan niin ei ota kunnolla kierroksia. ainut tapa on löysätä kaasu ja painaa uudelleen niin auto toimii kuin ei mitään olisi ollutkaan. toimii myös niin että ennen mäkeä lysää kaasun niin ei oireile sitten mäessäkään...

pitääkö tässä laitta * tilaukseen ku meinaa usko jo loppua...
:?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö tosiaan löydy kohtuullisen matkan päästä osaavaa korjaamoa jossa Star käytössä ?
Avatar
joskami
Viestit: 259
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onkos auto varustettu dpf:llä? Näkeekö sillä sun testerillä pakopaineet ajaessa, pakopaineet kun nousevat tietyn rajan yli rupeaa ohjelma leikkamaan tehoja pois, vois johtua siitä tuo nykiminen.

Tämä "force" ohjelma voi olla tehty väärin ei tuommoinen auto saa savuttaa vaik olis kuinka voima ohjelma sisällä.. siitä syystä nuo pakopaineet voi nousta ylös ja kulutus kasvaa samalla.

Onnistutko saamaan ohjelman ulos siitä autosta? Eiköhän joku täällä foorumilla voi katsoa onko softa kunnossa
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

yksi mahdoline syy moiseen käytökseen on valskaava egr
(paineet sekaisin)
käynti *:rin piuhan päässä selventää homaa
(huvitavia nämä kaiken mailman force...ohjelmat)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

on siinä dpf, ja sen kunto kts:n mukaan ok. näyttää puhtaalta myös takaa tiiraltuna. tosin voihan olla yhtä aikaa anturi vika ja silmissä paskaa...

epäilen nyt eniten sitä egr:n lämmonvaihtimen paine-ero anturia. se on outoa että se ei aina tee taikojaan, tosin eihän egr aina olekkaan auki.

jos olettas että dpf on tukossa ja putken paine anturi sökö niin sillon voi kaikki temput olla mahdollisia, tiedä vaikka pääsee kohta pakosarja kauppaan...

oon vähän niinku itekki jonkunlainen asentaja :oops: mutta ei oo staria tullu hankittua, ku ei sitä töissäkään tartte... karalan ohjelma on tässä lähi aikoina tulossa, mutta olis kiva selvittä tää ongelma ensin pois että ei tulis grande katasrooffe. toisaalta jos se on joku egr anturi, tai pdf vika niin se vois korjaantua siinä samalla...

sillä "force" ohjelmalla tarkotin että on joku nahkahuosu sakemanni on saatanu kajota ohjelmaa... siitäkään ei täyttä varmuutta ole, mutta auton myyjä kovasti niin väitti.

mulla ei oo laitteita ohjelman kopiointiin, mutta viikon loppuna oli tarkotus kaydä tutulla pajalla luetuttamassa ohjelma... harmi vaan ku sielläkään ei oo sitä * kojetta.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vörsämäki ? missä tälläinen on
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Samaa ihmetelee että missä tämöinen vörsmäki on
jos sieltä vielä paja missä ei ole *:ria :shock:

DPF eropaine anturi,
EGR ilmamassa mittari,
kaikki noi on nipussa keskenään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

vörsämäki=kärsämäki :shock:
joo ja ei oo meidän kylällä staria, ku ei oo paljon muutakaan.. on kyllä pitästäny tosissan miettiin että pitääkö kohta tilata kiinan kopio, näyttä että mitä uudemmaksi on mersut vaihtunu niin sitä enemmän on harmata hiuksia tullu... onko niistä paine ero antureista paljonkaan kokemusta että mikä niistä vois aiheuttaa vastaavaa? en vaan tosiaan vihtis ostaa sinne kalliita antureita, ku ne on siellä kohta vaan näön vuoksi...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti:vörsämäki=kärsämäki :shock:
joo ja ei oo meidän kylällä staria, ku ei oo paljon muutakaan.. on kyllä pitästäny tosissan miettiin että pitääkö kohta tilata kiinan kopio, näyttä että mitä uudemmaksi on mersut vaihtunu niin sitä enemmän on harmata hiuksia tullu... onko niistä paine ero antureista paljonkaan kokemusta että mikä niistä vois aiheuttaa vastaavaa? en vaan tosiaan vihtis ostaa sinne kalliita antureita, ku ne on siellä kohta vaan näön vuoksi...
~100km/1h ajelun sisällä taittaa olla montakin *:ria
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

sen verran väliaika tietoja että, ohjelma on nyt luettu.
olihan se nahka housu jo kerenny ohjelmaan kajota.

dpf oli otettu pois pelistä, edellinen polttto oli tapahtunu 84tkm sitte! :shock:
ite loukku on kuitenkin edelleen paikoillaa. siitä on johtunu se pöläyttely, kunnolla kengittäessä. mitään vikatiloja ei ole missään vaiheessa ollut eikä etes obd testi kertonyt vikaa... pakopaineetkin pysyi ainakin testailun aikana suht järkevänä kokoajan..

toivotaan nyt että temput jää taakse ku ammattilainen tekee uuden ohjelman...

ps: ei kellään oo c320cdi vakio karttoja? olis mukava vertailla gyntterin tekemään?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti:sen verran väliaika tietoja että, ohjelma on nyt luettu.
olihan se nahka housu jo kerenny ohjelmaan kajota.

dpf oli otettu pois pelistä, edellinen polttto oli tapahtunu 84tkm sitte! :shock:
ite loukku on kuitenkin edelleen paikoillaa. siitä on johtunu se pöläyttely, kunnolla kengittäessä. mitään vikatiloja ei ole missään vaiheessa ollut eikä etes obd testi kertonyt vikaa... pakopaineetkin pysyi ainakin testailun aikana suht järkevänä kokoajan..

toivotaan nyt että temput jää taakse ku ammattilainen tekee uuden ohjelman...

ps: ei kellään oo c320cdi vakio karttoja? olis mukava vertailla gyntterin tekemään?
Saatetu tehädä niin että vikatilaa ei tule(edes sillon kun pitäisi)

Kai ohjelman tekevällä ammatilaisella on vakio ohjelma ?
Jos ei ole niin tosa konella on parikin mitkä voin tarpeen mukaan laitella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

joo nii se on, ei tule vikatilaa vaikka mitä temppuja tekee... vikakoodit kuitenkin jää jos repii esim: egr, tai maf johdot irti...

siinä olis käyny niin että jos olisin menny veholle laittaan ohjelmat uusiksi niin kävely mieheksi olisin joutunut... :lol:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti: siinä olis käyny niin että jos olisin menny veholle laittaan ohjelmat uusiksi niin kävely mieheksi olisin joutunut... :lol:
Minkäs takia :?:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

no ei se nyt varmaan kokonaan olis hyytyny, mutta epäilen että 84000km polttamatta ollut dpf on suht tukossa, ja vika tilaa siitä...

semmon outous kans löyty että pakokaasun lämpötila hyppii moottori jarrutuksessa pakkasen puolelle.. tasakaasulla ja kiihdyttässä kuitenkin pyörii ~150-350c välissä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti:no ei se nyt varmaan kokonaan olis hyytyny, mutta epäilen että 84000km polttamatta ollut dpf on suht tukossa, ja vika tilaa siitä...

semmon outous kans löyty että pakokaasun lämpötila hyppii moottori jarrutuksessa pakkasen puolelle.. tasakaasulla ja kiihdyttässä kuitenkin pyörii ~150-350c välissä
Siis jos 84tkm oikeesti polttamatta ollut pönikkä missä sisä kalut vielä paikassan se
on jo niin tukossa että vaika olisi mikä ohjelma ei auto ennän käy tai jos kä sammutta heti :!:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

niinhän tuo auto ainakin väittää...
ja näkyypä tuo käyvän, ja ei etes mahottomat pakopaineet ole... 8)
sen tuhkan keräjän täytyy vaan sit ohivirrata kohtuudella vaikka on taskut täynnä. en sitten vielä tiedä että onko se etu puolelta ehjä, ku eipä sinne nää. ennen ku halkasee pöntön. yleensä se murenee ymmärtääkseni taakse päin...

kyllähän se vähän pöläyttää ku on pitempää ajeltu nätisti ja sit ku polkasee. semmonen jatkuva savutus rajummassa kiihdytyksessä jäi pois jo ilmamäärämittarin vaihdolla.

epäilen että se pönttö on saksassa jo tullut tiensä päähän, ja osin siksi on pantu ohjelma ettei herjaa..

Tossa iltapuhteina tyhjennin sen downpipen katin, pitää lähtee järjestyksessä kolisteleen putkea tyhjäksi, aina ku vaan aikaa irtoaa sen verran.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lintta-rönttä kirjoitti: kyllähän se vähän pöläyttää ku on pitempää ajeltu nätisti ja sit ku polkasee. semmonen jatkuva savutus rajummassa kiihdytyksessä jäi pois jo ilmamäärämittarin vaihdolla.
Tosta
vois päätellä että pöntöstä puttuu sisäkalut ainakin osittain
(meinaan jos on kokonainen pönttö ei ulos tule mitään savua...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

jos jollain on tallessa om642 alkuperäinen ohjelma joka on imastu tehtaan ohjelmointi nastoista boxin sisältä, niin voin siitä vaikka vähän maksaakkin :!: Kuva

-kiitos :lol:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mihin tarvit ohjelmaa, se on koko lailla yksilöllinen joka sieltä kortilta luetaan sisältää auton tietoja VIN koodeineen
Avatar
joskami
Viestit: 259
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tässä taitaa olla kyse siitä ,että joku sakemanni tehnyt tuning ohjelman ja samalla poistanut siitä dpf:n.
Kaiken kukkuraksi laittanut lukusuojauksen ohjelmaa.
Esim. jollakkin hex editorilla saa helposti poistettua tuosta softasta sen suojauksen.

Siksi ohjelma on luettu nastoilta silloin ei lukusuojaukset auta..

Ainoa tapa saada kunnollinen softa autoon on saada alkuperäinen softa ja siihen tekee tarvittavat muutokset (dpf poisto, kunnollinen ohjelma).
Kun ei tiedä mitä kaikkea se sakemanni sinne on muuttanut.

Itsellekkin tullut noita muutamia vastaan aikojen saatossa...
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
lintta-rönttä
Viestit: 34
Liittynyt: 26.5.2008 22:45

Viesti Kirjoittaja lintta-rönttä »

xr kirjoitti:mihin tarvit ohjelmaa, se on koko lailla yksilöllinen joka sieltä kortilta luetaan sisältää auton tietoja VIN koodeineen
sitä tarvis lähinnä vertailua varten, jotta sais palauteltua ohjelmaa alkuperäselle mallille..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”