Paras tehoalue 4000rpm ja vääntö 2000rpm.. miksi kysyt?
Lienee kai vääntöalue 1600-2800rpm ja eikai dieseliä hevosvoimilla ajeta
Millä kierrosluvuilla paras teho/vääntö-alue M611 2,2 CDI?
Millä kierrosluvuilla paras teho/vääntö-alue M611 2,2 CDI?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu
Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
simoks kirjoitti:Paras tehoalue 4000rpm ja vääntö 2000rpm.. miksi kysyt?
Lienee kai vääntöalue 1600-2800rpm ja eikai dieseliä hevosvoimilla ajeta
Voiskohan näistä päätellä että paras kierrosalue ois välillä 2000-3500 rpm.ido59 kirjoitti:Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu
Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
Niin siis eka tiisseli alla ja yritän päästä tutuksi sen kanssa m103:n jälkeen
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tarkotinkin että tuskin dieselautolla kannattaa miettiä sitä parasta tehohuippua eli sitä 4-5000rpm toisinkuin jossain dry:n mainitsemassa m103:ssa ei oikein liikukkaan ennen kun antaa yli 4000 jenkaaido59 kirjoitti:Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu
Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94