Om646 vikatila
Om646 vikatila
Moro! Elikkäs tarttis tietoo että miks mersu vetää vikatilaan. Vikatilassa ei anna kiertää kun 3000rpm. Vetää vikatila yleensä ku päästä tasakaasulla mutta voi vetää vikatilan myös kiihdyttäessä. Ja putki on tyhjätty paitsi takapönttö. Jos joku osaisi kerto mikä voi olla niin olisin kiitollinen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Om646 vikatila
Mb s203 kirjoitti:Moro! Elikkäs tarttis tietoo että miks mersu vetää vikatilaan. Vikatilassa ei anna kiertää kun 3000rpm. Vetää vikatila yleensä ku päästä tasakaasulla mutta voi vetää vikatilan myös kiihdyttäessä. Ja putki on tyhjätty paitsi takapönttö. Jos joku osaisi kerto mikä voi olla niin olisin kiitollinen
Mitähän sieltä putkesta on tyhjätty kat vai hiukkas loukku ja miksi, minkähän ikäinen auto,
no kuitenkin mahdolisia syitä on lukuisia eli käy jossain *:rin piuhan pässä katsomassa mitä on tallentunut niin saat tarkempaa suuntaa,
yksi yleinen mikä osuu tuohon ajaotappan on egr/muut paastä viat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu starilla se kannattee lähteä selvittään mikä on herjannu häiriöstä. Mä oon saanu omissa rotteloissa vikatilat aikaseks mm.
- vuotavalla imusarjalla
- vuotavalla ahtoputkella
- vuotavalla coolerilla
- jumivalla turbon säätötangolla
- jumivalla imusarjan läppäkoneistolla
- vuotavalla pakoputkella (liian pieni vastapaine auton mielestä)
- viallisella ahtopaineanturilla
- viallisella ilmamassamittarilla
- tukkeutuneella ilmanputsarilla
- löystyneellä johtoliittimellä
- kuluneella johtosarjalla
...ja muutamalla muulla syyllä mitkä sun autoa ei varmaankaan koske, mutta niitä aiheuttajia on jokaisella sentillä imuputken alusta pakoputken päähän nii arvailemalla ei välttämättä ihan heti pääse maaliin.
- vuotavalla imusarjalla
- vuotavalla ahtoputkella
- vuotavalla coolerilla
- jumivalla turbon säätötangolla
- jumivalla imusarjan läppäkoneistolla
- vuotavalla pakoputkella (liian pieni vastapaine auton mielestä)
- viallisella ahtopaineanturilla
- viallisella ilmamassamittarilla
- tukkeutuneella ilmanputsarilla
- löystyneellä johtoliittimellä
- kuluneella johtosarjalla
...ja muutamalla muulla syyllä mitkä sun autoa ei varmaankaan koske, mutta niitä aiheuttajia on jokaisella sentillä imuputken alusta pakoputken päähän nii arvailemalla ei välttämättä ihan heti pääse maaliin.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitenkäs vaivojen alku suhtatuut noihin tehtyihin muutoksiin,Mb s203 kirjoitti:Auto on 2004vm ja putkesta on tyhjätty catit koska siinä ei ole vielä hiukkasloukkua. Egr on ohjelmoitu pois.
onko jotain muuta muutettua, oliko katit tukossa/rikki ?
turbon säädin, jumitelevat säätö siivet lisätä listaan,
mutta tosiaan *:niin selveen ainkin suunta mistä vikaa hakea ylensä suoraan vika
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä