nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!

touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

takapenkin selekänoja pois ja siellä se on muovi lapun alla irtoo isolla hylsyllä olikohan 41mm en ole varma. mutta tuollasessa montussa se piileskelee :wink:

Kuva

tuon reijän päällä sellanen valakonen muovi tuluppa :shock:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

olihan taas nopeaa toimintaa :)
touholle lähtee kohta paketti... sori kun ei oo ollu virtaa aikasemmin yö vuoro ja tää prkleen helle uuvuttaa ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no niin kauan sitä auvoa kesti :( lähdin illalla ajelemaan töihin ja motarin alussa hyyty ja pukkas harmaata savua no vedettiin pihaan sen verran kokeilin että moottori pyörii ihan hyvin ainakin toinen nokka pyörii, ei vain lähde käyntiin. Mikähän vidu tohon ny?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarkistappa venttiilin ajotus onko se kohillaan ja sitten sylintereitten paineet :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

touhottaja kirjoitti:tarkistappa venttiilin ajotus onko se kohillaan ja sitten sylintereitten paineet :wink:
mitä epäilet?!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

epäilen, että olis nokka-akselin hammaspyörän pultit poikki tahikka melekein :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

elä helekkarissa tollasia eppäile! :shock:
:D onneks alkaa huomenna kesäloma niin on aikaa harrastaa ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lowmans kirjoitti:elä helekkarissa tollasia eppäile! :shock:
:D onneks alkaa huomenna kesäloma niin on aikaa harrastaa ;)
ota venttiili koppa pois niin hiki helepottaa (toivottavasti)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kävin tupakoimassa auton vierellä ja tein seuraavia huomioita:
-yrittää heikosti käyntiin
-mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu
-virranjakajan kansi kahdella ruuvilla kiinni yksi poikki
-kummankin puolen keulimmaiset tulpat märät muita en viittiny irrottaa
-kipuna keltainen? sininenhän sen pitäis olla?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

keltanen kipinä ei riitä. jännitekato. puola... romania? sieltä voi alkaa ettimään...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onkos siinä tän näkönen syttypoksi :roll:

Kuva

vai onko se tällänen :roll:

Kuva
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

en nyt muista ihan varmasti mutta mummielestä son tuo muovinen kui?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

käytimpä oikian puolen venttiilikoppaa pois paikoltaan ja rouva starttaamaan, v_tt_ vettä tulee siitä putkesta siinä nokkien päällä ja onhan tuo öljykin vähän sellasta ruskeeta lietettä eli sekasin menee.. eikä jaksa käyä het kun saap käyntiin vingahtaa vaan (liekkö laturin remmi) ja sammuu, mitähän sieltä on nyt menny päässeekö noin kovasti vettä kannentiivisteen välistä vai onko lohko halki?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

älä paljo starttaile sitä, ota kanet vaan pois siitä ja tutki mistä ves mennee pessään :roll:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

oiskohan tuohon kansien poistoon jotain käytännön vinkkejä?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Anteeksi että tuun sotkemaa topiccia OT:lla mutta hivenen kiinnostaisi että minkälaiset kuva-arkistot touhottajalla mahtaa olla ku tuntuu että mieheltä löytyy aina asiaan liittyvä kuva oli sitten puhe osasta ku osasta? :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

sonikki kirjoitti:Anteeksi että tuun sotkemaa topiccia OT:lla mutta hivenen kiinnostaisi että minkälaiset kuva-arkistot touhottajalla mahtaa olla ku tuntuu että mieheltä löytyy aina asiaan liittyvä kuva oli sitten puhe osasta ku osasta? :D
Sanoisin että Touholla on OSA-arkistot, eikä niinkään kuva-arkistot... :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

HEH, HEH,HEH :D
onhan niitä muistaakseni 15 kuvvaa ja loput valehtelen :amis_selittaa:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo kyllähän mä tiedän että miehellä saattaa osa tai kaksi nurkissa pyöriä mutta ku välillä nuo kuvat tänne tulee niin lyhyellä viiveellä että hyvä että kerkeää persausta raapimaa saatika sitte että kipittäis etsimää ja kuvaamaa jotaa osaa siinä ajassa :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ne osat on niin hyvin lajiteltu ja Touho melkeen asuu tallissa... :lol:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko nuita vaatimaton n,2100 kipaletta W126:sta nyt alakaa olla jo hidas ehtiä oikeeta kuvvaa aina sillon tällön, ja joskus tullee kuva kaks lissää :wink:
onhan niitä kiva sitten pistää näytille jos joku vaikka hätäpäissään sattuu kyssyy, on helepompi sannoo kuvan kans :tuumaus:
kuvat on kivoja :D
niin ja asunhan mää melekein tallissa noin reilun viijenmetrin päässä :hihihi:
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

onkos touhottajalla purettuna ja lajiteltuna kaikki mersut?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juissi.2 kirjoitti:onkos touhottajalla purettuna ja lajiteltuna kaikki mersut?
ei oo, ne on pitkin mettiä ja kuusankoskella :wink:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

touhottaja kirjoitti:on helepompi sannoo kuvan kans
Tää on kyllä ihan totta ja mikäs sitä on räpsiessä näin diki-dikiaikana :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

lowmans kirjoitti:oiskohan tuohon kansien poistoon jotain käytännön vinkkejä?
- imusarja pooiiis
- pakosarjat poiiiiis
- venttiilikopat poiiis
- nokat ja kampura merkkeihin ja sitten ketjunkiristin irti
- Nokkapyörä irti ja ketju kiinni pyörään ( se saattaa mahtua läpi siitä kannen reijästä pyörineen päivineen )
-nokkapukit samaan paikkaan missä ne olikin ja kannenpultit on sitten myös samalla nokkapukkien pultit :)
-pelkääjänpuolen kannessa siellä nokkapyörän kolossa on sitten yksi pultti joka pistää vastaan siinävaiheessa kun kaikki muu on irti :)

Jotenki tuolleen se kannattaa alotella mutta vain yksi kansi kerrallaan ettei se vajaa 2 metrinen jakovitja pääse muljahtamaan omille teilleen koska sitten ahistaa jo isoaki miestä :)

Kuva

Viisaammat saa antaa lisää vinkkejä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

Runtulalle kovasti kiitoksia sitä jotenki kaipaa hieman ohjeistusta ettei menis ihan kaikki pieleen.. yks vielä.. mites pitääkö ne laahaimet irrottaa kans?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

pienen motivaatio tauon jälkeen aloin purkuhommiin ensin tietysti liemet ulos, syyläristä tuli ihan puhtaat nesteet öljypropusta sitten ruskeat kurat, kummastuttaa kun vesi oli puhdasta? Olisko kellään kuvaa tai linkkiä kuvaan josta näkyis ne kansi pultit? Tuossa näyttää niinku niitä olis pakosarjan puolella venttiilikopan ulkopuolellakin?!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eipä ole mulla sellasta kuvaa, mutta 350:stä muutama eikä siinä sarjan alla näyttäny olevan yhtään ruuvia, mutta sellasen vinkin antasin, onko se ny oikeen vinkkikään, että kun alat löysää niitä kannen ruuveja, niin paina ensin se avvain sinne ruuvin kantaan että öljyt purskahtaa pois ja sitten vielä paineilimalla tyhjäät loputki öljyt pois ruuvin sisästä ja sitten vasta avain kunnolla paikalleen ja aukaisu jos haluat säästyä useilta pultin kannan porraamiselta :wink:
tuollakin on sitten ruuvi niinku jo Runtula siitä mainihti

Kuva

en tiijä onko mitään apua mutta laitampa kumminki :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

kuvat ovat tosiaan 350:stä, mutta jos jotain suuntaa olis antaa :roll:

noissa kansissa olis ne laahaimen kiinnitys tapit sormien kohilla kaks kipaletta



Kuva

nuo tapit ovat ihan vetämällä irrotettavissa, tehin siihen hommaan tälläsen työkalun

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ja tässä koko työkalu kasattuna
Kuva
tulee kyllä tappi hienosti pois paikaltaan :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kiitos taas hirmuisesti touholle!!! kaikenlaisista kuvista on aina apua ja jos ei apua niin kiva niiton katella :)
sulla mahtaa olla oikeesti pelit ja vehkeet sorvista sauvasekottimeen kun rakentelet nuita omia erikoistyökaluja?! hienoa!!
itse joutunen turvautumaan johonkin vähän kökömpään sovellukseen jos en sitten viitsi syyläriä irrottaa että pääsee tolla vetovasaralla (vaimikäsenytoli)
naputtaan silläö ne tulee kyllä helposti mutta tosiaan ei houkuttele tuo purkaminen ku on ilmastoinninkennot ja kaikki sitten irrotettava..

mites onko ne lohkossa kiinni nuo nokkaakselin kiinnitys pultitkin vai?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu ne nokka-akselin kiinnitys pukit on lohkossa kiinni osa :wink:
ei mulla mittään sorvia ole :supersad: tehin aikonaan noita työkaluja kun olin vielä työelämässä, nyt mää oon sellasella vappaalla misson aina kiire eikä meinaa keretä mihinkään :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”