-83 ässä tukehtuu
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14.9.2007 9:15
-83 ässä tukehtuu
Arvoisat osaajat,
osaisiko kukaan antaa vinkki siitä, mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun vuoden -83 S-sarjan 350:nen hyytyy käynnistyksen jälkeen?
Kone ikäänkuin "tukehtuu" eli käynnistyy ok, käy hieman epätasaisesti/hitaasti ja sitten n.15-20 sekunnin aikana käynti hidastuu ja hidastuu/epätasaistuu lisää, käyden lopuksi vain vaivoin, kunnes lopulta sammahtaa. Uudelleen käynnistettäessä sama toistuu, mutta "tukehtuu" aina vain nopeammin ja nopeammin.
-M
osaisiko kukaan antaa vinkki siitä, mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun vuoden -83 S-sarjan 350:nen hyytyy käynnistyksen jälkeen?
Kone ikäänkuin "tukehtuu" eli käynnistyy ok, käy hieman epätasaisesti/hitaasti ja sitten n.15-20 sekunnin aikana käynti hidastuu ja hidastuu/epätasaistuu lisää, käyden lopuksi vain vaivoin, kunnes lopulta sammahtaa. Uudelleen käynnistettäessä sama toistuu, mutta "tukehtuu" aina vain nopeammin ja nopeammin.
-M
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on
No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14.9.2007 9:15
Eääk, erhe: eli kone on kutosmylly = 280 SELKaapo kirjoitti:Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on
No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
Kyseessä on appiukon auto ja aprikoimme siis, miksei kone käy. Mukavaahan tuo olisi saada kuntoon kun koko auton historia on tiedossa ja on tuota tukehtumista lukuun ottamatta muutoin hyvässä kunnossa. Ässä on ollut alunperin Hankkijan pääjohtajan käytössä (kuskilla), joten takapenkillä on kaikkea kivaa ja edessä ei mitään
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14.9.2007 9:15
Suodin olisi siis hyvä ensin ainakin kurkata. Koska en ole ennen puljannut mersujen parissa, niin älkää vain sanoko, että se on jossain mahdollisimman hankalassa paikassa Onko muuten olemassa mitään "korjaa ässäsi itse"-opasta? Joko netissä tai kirjana.Kaapo kirjoitti:Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on
No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
suodatin on takaa katottuna takaakselin etupuolella oikealla alimmainen on pumppu sitten suodatin ja paineen varaaja ylimmäisenä kaikki samalla sankaraudalla kiinni kun vaihdat suodattimen niin litistä tankista tuleva paksu letku ja paluu letku,tai tyhjää ensin tankki molemmista letkuista tulee tankki tyhjäksi