-83 ässä tukehtuu

Vastaa Viestiin
mikkoman72
Viestit: 3
Liittynyt: 14.9.2007 9:15

-83 ässä tukehtuu

Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »

Arvoisat osaajat,

osaisiko kukaan antaa vinkki siitä, mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun vuoden -83 S-sarjan 350:nen hyytyy käynnistyksen jälkeen?

Kone ikäänkuin "tukehtuu" eli käynnistyy ok, käy hieman epätasaisesti/hitaasti ja sitten n.15-20 sekunnin aikana käynti hidastuu ja hidastuu/epätasaistuu lisää, käyden lopuksi vain vaivoin, kunnes lopulta sammahtaa. Uudelleen käynnistettäessä sama toistuu, mutta "tukehtuu" aina vain nopeammin ja nopeammin.


-M
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sanoko ne viisaat joskus että pensafiltterit on nuista vanhoista ässistä aina tukossa?
Eli ei maha saaha pensaa?


Jaa niin, Tervetuloa Foorumille!
Kyllä se auto täällä käymään saadaan, ootellaan vähän että ässämiehet herää.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bensansuodatin voi tosiaan olla tukossa. Toinen mahdollinen syy voi olla ettei bensapumppu pyöri kun kone käynnistyy.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

niin ja kylmäkäynnistys suutin ei sulkeudu :roll:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on :twisted: :lol:

No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin :lol: ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

niin ja sitten sulkuventtiilin päässä on semmonen hiton pieni sihti mikä kannattaa putsata, itellä oli tukossa sijaitte koneen puoleisessa päässä, heti polttoaine letkun jälkeen oleva venttiili :roll:
mikkoman72
Viestit: 3
Liittynyt: 14.9.2007 9:15

Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »

Kaapo kirjoitti:Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on :twisted: :lol:

No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin :lol: ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
Eääk, erhe: eli kone on kutosmylly = 280 SEL

Kyseessä on appiukon auto ja aprikoimme siis, miksei kone käy. Mukavaahan tuo olisi saada kuntoon kun koko auton historia on tiedossa ja on tuota tukehtumista lukuun ottamatta muutoin hyvässä kunnossa. Ässä on ollut alunperin Hankkijan pääjohtajan käytössä (kuskilla), joten takapenkillä on kaikkea kivaa ja edessä ei mitään :)
mikkoman72
Viestit: 3
Liittynyt: 14.9.2007 9:15

Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »

Kaapo kirjoitti:Ensinnä pakollinen saivartelu, että 350-kone ei voikaan käydä 83-mallisen S:n nokalla, koska sellaista yhdistelmää ei ainakaan alkuperäisenä ole. Mutta 380 on :twisted: :lol:

No juu, kyllä täältä myös pisteet ja äänet bensapulalle. Edellämainittujen vaivojen lisäksi on mahdollista, että pa-pumppu (= se pumppu, joka 8-koneen yhteydessä aukaisee persiin :lol: ) saattaa korvinkuultavasti pyöriäkin, mutta vanhana ja väsyneenä ei jaksa tuottaa tarpeeksi suurta painetta. Ja tietenkin tukkoinen suodin on aina hyvä syntipukki.
Vähän kuuloistaisi, että systeemi jaksaa syöttää polttoainelinjan täyteen, mutta kun kone alkaa vaatia enemmän lientä käydäkseen, tavara ei enää riitä.
Suodin olisi siis hyvä ensin ainakin kurkata. Koska en ole ennen puljannut mersujen parissa, niin älkää vain sanoko, että se on jossain mahdollisimman hankalassa paikassa :) Onko muuten olemassa mitään "korjaa ässäsi itse"-opasta? Joko netissä tai kirjana.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

suodatin on takaa katottuna takaakselin etupuolella oikealla :lol: alimmainen on pumppu sitten suodatin ja paineen varaaja ylimmäisenä kaikki samalla sankaraudalla kiinni :wink: kun vaihdat suodattimen niin litistä tankista tuleva paksu letku ja paluu letku,tai tyhjää ensin tankki :shock: molemmista letkuista tulee tankki tyhjäksi :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”