560SELin hydropneumaattinen alusta kenkkuilee

supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

560SELin hydropneumaattinen alusta kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt on sitten viikko ja muutama sata km ajettu ja veikkaisin, että alusta toimi ensin hyvin ja katsastuksessa iskaritestissä ok, olen sitä korkeudensäätönappulaa välillä nykinyt ja kyllä jotain korkeuseroja on ollut havaittavisssa ja se alustan merkkivalo sammunut yleensä 15 sekunnissä noin. Nyt sitten teki sellaisen tempun ,että eipä valo sammunut ja kun hanikasta vetää,niin ei laske ei nouse ja takapää ehkä siinä normi asennossa ja mielestäni keulu tosi ylhäällä eli siinä mökkitie asennossa :D :D , no en ole tuolle vialle ehtinyt tehdä muuta kuin hieman hymyillä, että nyt se sitten alkaa, tai olen hydraulinesteen katsonut ja sitä ei ole hukkunut mihinkään mutta muute en ole tehnyt vielä. Luempa tuon "korjausvihkosen" jossain vaiheessa ,jos sieltä jotain vinkkiä saisi. Niin ja viikon havainnot ovat olleet sellaiset, ettei silmin havaittavasti ole yön aikana koppa tippunut alaspäin.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Joitain juttuja olen koittanut katsella, esim sulake ehjä ja ainetta on hydrauliikkasäiliössä ja vaikka olen sinne laittanut ylämerkkiin, niin nyt vian tultua onkin noin 1cm liikaa eli eikö aine sitten kierra ja se valokin palaa,joka ilmoittaa että on painetta riittävästi eli paineet ei sitten nouse kait ja vivuista ei tapahdu mitään, ihan tällä istumalla ei hoksaa muuta kuin että onko olemassa suodatin joka ehkä tukossa tai mitäs tuo hydraulipumppu sanoo jos on tullut sille kilometrit täyteen.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kyttäilin tänään lisää tuota hydraulijuttua ja pumppu antaa ainetta, kun availin liitosta siinä säiliön päällä ja sitten eriasennoissa availin niitä lähteviä pienempiä putkia ja kyllä niistä ainakin suihki tavaraa. No ohjekirjan mukaan pitäisi olla painemittari jne letkuja, että voisi varmuudella mitata ohjekirjan mukaan eli siinä tuleekin pikku este asialle
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

missähän kunnossa lie putkistot siellä? suolateillä kun sahaa niin saattaa vaikka korruptio iskeä putken sisällekkin.. :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Roobert kirjoitti:missähän kunnossa lie putkistot siellä? suolateillä kun sahaa niin saattaa vaikka korruptio iskeä putken sisällekkin.. :roll:
Putkisto näyttää aika hyvältä päällepäin ja kun otin yhden iskarin sieltä talvella pois, niin siihen tulevat kovat putket kuitenkin kesti hajoamatta. no tottahan pelkäsin,että kuinka käy, kun vanhat putket. Pääseekö tosiaan korroosio sinne putken sisällekin ennen kuin ulkoa märäntyy puhki , kait se mahdollista on vaikka oudolta tuntuukin. Joku tuossa heitti vinkin ,että saksassa olisi oikein kerho/porukka , joka näiden alustojen kanssa askartelee ja sitten kun kokoontuvat, nbiin aiheena, että mikä nurkka autosta on lörpällään :D :D :D , loppupeleissä niin tuossa systeemissä on aika vähän osia mutta tietty kun on elektroniikkaakin sotkettu mukaan , niin onhan siellä sitten jo vaikka mitä mahdollisuutta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katteleppa tuolta :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=2E3S6yQa ... re=related
tuoltahan löytyy kaikenlaisia ohjeita :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:katteleppa tuolta :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=2E3S6yQa ... re=related
tuoltahan löytyy kaikenlaisia ohjeita :wink:
Olihan siellä vaikka mitä ja yksi mese nousi ja laski hienosti mutta kun tuo kielipuoli on vähän silleen hakusessa, niin voisihan tuolla hyvinkin olla vaikka mitä esim alustastani, kunhan vaan osoitteen hoksaisi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:katteleppa tuolta :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=2E3S6yQa ... re=related
tuoltahan löytyy kaikenlaisia ohjeita :wink:
Olihan siellä vaikka mitä ja yksi mese nousi ja laski hienosti mutta kun tuo kielipuoli on vähän silleen hakusessa, niin voisihan tuolla hyvinkin olla vaikka mitä esim alustastani, kunhan vaan osoitteen hoksaisi
joo olishan siellä, mutta kun toi kielitaito on mulla niin huippuluokkaa etten ossaa sannaakaan, niin olen antanu niitten hajeskelun olla :D
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:katteleppa tuolta :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=2E3S6yQa ... re=related
tuoltahan löytyy kaikenlaisia ohjeita :wink:
Olihan siellä vaikka mitä ja yksi mese nousi ja laski hienosti mutta kun tuo kielipuoli on vähän silleen hakusessa, niin voisihan tuolla hyvinkin olla vaikka mitä esim alustastani, kunhan vaan osoitteen hoksaisi
joo olishan siellä, mutta kun toi kielitaito on mulla niin huippuluokkaa etten ossaa sannaakaan, niin olen antanu niitten hajeskelun olla :D
Kyllä tämä tästä joskus valkenee :D , nyt olen jossain ulkomaisilla sivuilla eli siellä, mistä sain ne jalkatukien mitat :D ja tarkoituksena on saada tytär heittämään sinne kysymystä alusta- aiheesta, koska minua myös vaivaa melkoisesti tuo kääntäminen, no jotain saan irti mutta kyllä sanakirjaa täytyisi käyttää, että pysyisi täisin mukana ja on muute lämmintä, mutta huomasin että sisällä saattoi olla viileämpää kuin esim tuolla varjoisalla parvekkeella, joka suuntautuu ilta- aurinkoon.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4 ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/K ... directlink

Laiteltiin tähän pari kesäistä kuvaa Mersun kera ja näin tämä meidän kaara tällähetkellä lipuu eli ei tällä hetkellä tuosta nouse eikä läske :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän siellä vaan ole ilimalukko jossakin :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:eihän siellä vaan ole ilimalukko jossakin :roll:
Niinpä ja kun silleen suht mukavasti pelitti sen vajaan viikon ja yhtäkkiä teki tuon, että valo jäi palamaan ja ei sitten nouse eikä laske. Jos vielä lisäisi sen tähän, että paine valo sammui tuona vikapäivän aamuna tosi nopeasti, mistä tietysti ahaa elämys ja jos nyt jotain kuviteltuja havaintoja tähän lisää, niin saatoin suht maltillisesti polkaista meseä liikkeelle tuolla pikkukylässä ja jotenkin tuo vika osuu samaan reissuun, no kuuluhan niiden kestää polkaisua, vaikka tapana lipua tuollaisella arvokkaasti :D , mitenkähän sen laita on, että jois niitä etu ja takapaan korkeussäätövipuja kääntelisi tai kun käänsin, niin riittääkö se, että ne ovat siellä kiinni ja siitä sitten yrittää väännellä, mielestäni niissä ohjeissä oli, että jo 8mm liike tekee auton korkeuteen jossain esim suunnassa 30mm, vai pitääkö sieltä avata se vipu ja sitten vasta käännellä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olikos niissä ohjeissa mitään perus säädöistä kun en muista enkä viihti ny kattookkaan, jos on niin teheppä siihen se perus säätö ja sitten vasta se tarkempi passaus, mutta laitappa ny kaikki säädöt mitä olet muutellu samaan paikkaan missä ne olikin :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:olikos niissä ohjeissa mitään perus säädöistä kun en muista enkä viihti ny kattookkaan, jos on niin teheppä siihen se perus säätö ja sitten vasta se tarkempi passaus, mutta laitappa ny kaikki säädöt mitä olet muutellu samaan paikkaan missä ne olikin :wink:
En ole mitään säätöjä muutellut mutta kun tuo vaiva tuli niin koitin kädellä sitä taka ja etu korkeushanikkaa heilutella siinä toivossa, että kori liikahtaisi, ei niissä ohjeissa tainnut perussäätöjä silleen olla mutta kyllä siellä on hyvät tekstit miten sitä vikää pääsee hakemaan mutta sitten tulee se minun tämän hetken stoppi siihen, kun ei ole mittareita ja niitä letkunpätkiä, joita homma tarvii. Olen kyllä sitäkin mietiskellyt, että mistökähän saisi ne oikeat letkun mallit jne ja sitten tuonne Kaarinan Hydrauliikka Räihään sellaiset tilaamaan, se kun oli niissä letkujutuissa se ok paikka, niin ja voisihan sitä ensin kysäistä Kl varaosista, että saako niitä sieltä. Siitä ohjejutussa on lopussa ne kaikki hilppeet mitä siinä tarvitaan mutta jospa siinä olisi myös kaikki mitat niihin :D , olen muuten ne ohjeet lukenut paremmin läpi kuin mitää koulukirjaani aikoinaan :D :D , mutta näinhän se menee kun on kiinnostava aihe. Heitin muuten tuonne BenzWorld Org sivuille kysymystä aiheesta, kun siellä on sitten niiden omistajia jokunen kappale eli aika paljon :shock: , katsotaan mitä sieltä tulee myös ajatuksia
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nythän oli juttu silleen, että otin hydraulisäiliön päällä olevan venttiilihässäkän palasiksi ja tilasin Veholta sen isomman suodattimen siihen ja pienempäähän ei enää saanut, niin pesin sen ulträänipesurissa ja hetki sitten laitoin koko jutun takaisin sinne minne kuuluu. Sitten auto käymään ja minä paljon toivoa täynnä, vetelin sitä hantaakia vuoroin ulos ja sisään ja hieman kierroksia, että ilmat tulisi paremmin putkista taas pois ja ei sitten mitään heilahtelua ylös eikä alas ja olo aika toivoton, no sitten mietiskelyä, että mitä seuraavaksi. Miksei varoitusvalo sammu.Menin mekuulle sittenauton etupäähän ja katselemaan sitä keskusvaraajapalloa ja siellä se oli kuskin puolen varaajapallon kanssa sulassa sovussa ja ihan kuivan oloinen päältä.Siinä oli myös se sähköinen paineanturi ja jotain välikappaleita myös. No koputtelin siihen anturin kylkeen ja toivoin jotain ihmeitä tapahtuvan mutta ei kummempia.Sitten vaan taas ihmettelemään autoon ja hanikkaa nykimään ja nyt en sitten muista, että missä vaiheessa se valo sammui, mutta yksi on varma, että kun annoin kierroksia 3500 jonkin aikaa,niin alkoi tapahtua ja valo sammui siinä perus hanikan asennossa ja ei´kun hanaa ja kahva kokonaan ulos ja auto alkoi nousta ja sitten mittailin, että kuinka ylös nousi ja sitten sain laskemaan alas ja mittailua, no sitten taass ylös jne mutta tällä kertaa sitten ei enää valo perusasennossa sammunutkaan ja auto jäi siihen mökkiasentoon :D , nyt valon mukaan ei olisi riittävästi painetta,niin ja valo kyllä saammuu, kun annan taas 3500 kierrosta hetken aikaa, niin ja sitten auto ei kuitenkaan laskeudu, mutta sitä en hoksannut koittaa, että kun on sitä kierroksien mukana tuomaa painetta, niin olisiko silloin alkanut laskea eli vaatiiko joku systeemi tietn paineen toimiakseen niin, että myös laskee :D :D , olipa siinä juttua mutta saikohan siitä mitään tolkkua. Mielipiteitä ja neuvoja saa antaa, että saisin toimimaan, no jonnekin olisi hyvä heittää painemittari väliin, että näkisi, antaako pumppu riittävästi painetta.Paljonkohan pumpun kuuluu antaa paineita tyhjäkäynnillä.
En nyt sitten tiedä oliko suodattimen vaihdolla merkitysta, mutta onpa se puoli kunnossa, vai oliko nuo kierrokset vaan sopivan isot, kun ennen olen 2000 polkenut. Onkohan pumppu tiensä päässä, vai mitenkähän sökö keskusvaraajapallo mahtaisi asian ilmaista.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Eilen sitten jäi mese köllöttelemään siihen korkeaan mökkisentoon, vaikka sisällä vipu oli jo normaali ajoasennossa. Nyt sitten oli yön aikana tippunut normaaliin ajoasentoon. Jos nyt vähääkään hoksaan, joku kohta päästää liian hitaasti iskareilta tavaraa pois ja sitten taas toiseen suuntaan vaatii kierroksia että valo sammuu, ja kun kierrokset tyhjäkäyntiin, niin valo syttyy :D :D
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tilannehän on ollut alustan toiminnan suhteen silleen, että punainen matalaa painetta ilmoittava valo on sammunut aina vasta kun on kierroksia saanut ja nyt pari viimeistä kertaa olenkin tehnyt silleen, että olen ajanut pienellä vaihteella ja valo sammunut ja yksi iltä jopa pysyi sammuneena kotipihaan asti jossa sitten koitin korkeutta nostaa hanikasta vetämällä ja kun työsin takaisin, niin eipä valo sammunutkaan :lol: , vaihdoin hydrailu pumpun uuteen käytettyyn ennen em ajoa ja ajattelinkin, että nyt sitten lähti ilmat järjestelmästä :D . No eilen sitten lähdettiin kauppaan , kun auto silleen muuten suht ryhdissään ja taas tein saman tempun saadakseni pun valon sammumaan ja sammuihan se ja sitten kuvista näkyy missä mallissa auto liikkui ja siitä pitikin ensi kysymystä laittaa, että onko tuo korkeus se suht oikea ajokorkeus mutta sitten tuli kotipihalla yhtäkkiä lisä kuvan otto hetki, kun mese teki tempun jota ei ole vielä minun aikana tehnyt eli kun katsoin tuota korkeutta, että miltä näyttää, niin yhtäkkiä olikin lässähtänyt maahan :D ja ei noin alas ole perä vielä ennen minulla lässähtänyt, johtuukohan tuo nyt sitten takana olevasta korkeussäätömöykystä, että tiivisteet tai vastaavaa sanoi sitten lopullisesti sopimuksen irti.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos kärry olis minun, laittasin nyt viimeistään kun perätipahti alas, pöydälle osina koko alustan ja kunnostasin joka osan huolellisesti ja kasailisin sitten ne takaisin uusien putkien ja tiivisteiden kera, sekä tarkistasin siihen kuuluvat sähkölaitteet :wink: sitten vasta käyntiin ja normaali ajokorkeuden säätö sitten vasta ääriasentojen säätö :idea:
ja kaikki toiminnot ajan kanssa eikä vetelemällä eri korkeuksia edestakaisin, malttia säätelyyn ja korkeuksien hakuun EIKÄ MITÄÄN NOPEITA SÄÄTELYJÄ :banni:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:jos kärry olis minun, laittasin nyt viimeistään kun perätipahti alas, pöydälle osina koko alustan ja kunnostasin joka osan huolellisesti ja kasailisin sitten ne takaisin uusien putkien ja tiivisteiden kera, sekä tarkistasin siihen kuuluvat sähkölaitteet :wink: sitten vasta käyntiin ja normaali ajokorkeuden säätö sitten vasta ääriasentojen säätö :idea:
ja kaikki toiminnot ajan kanssa eikä vetelemällä eri korkeuksia edestakaisin, malttia säätelyyn ja korkeuksien hakuun EIKÄ MITÄÄN NOPEITA SÄÄTELYJÄ :banni:
Olen kyllä pitkälti samaa mieltä asiasta, tässä vaan on kuviteltu. että se vaiva löytyisi helpolla, kun ensin toimi sen viikon sen jälkeen kun sen ensimmäisen vaivan korjasin minkä vuoksi kärry oli jäänyt seisomaan.

Sitten ei oikeen olla kyllä mitään silleen säädelty, kun ainut säätö on ollut siinä valokatkasijan vieressä oleva vetohanikka, josta saa tuon kulkineen mökkiasentoon ja sitten siinä on se "korjaamo" asento ja normi asento, niin sitä olen repinyt välillä siinä toivossa, että esim pumpun vaidon jälkeen ilmat häipyisi pois.

Nyt en ole tänääm käynyt ollenkaan vielä katsomassa miltä näyttää, no perä tietty maassa mutta onko keula pysynyt ylhäällä kuten eilen jäi ylös, kun perä lässähti.

Toisaalta tuo perän lässähtäminen voisi taas kertoa jotain missä päin se vika piilee, että pun valo ei sammu eli joku kait falskaa.Sitten lappuja kun olen lueskellut , niin luulen ettei tässä kohtaa vielä sähkö ole paljoa mukana, paitsi että varoitusvalo kertoo paineen ja sitten kertoo, jos vetokytkin on mökki tai huoltoasennossa.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Touho on asian ytimessä, ei ole oikotietä onneen. Ite myöskään en jaksais enää pätkääkään ihmetellä, otat sen alustan nyt atomeiksi ja ajan kanssa kerralla kuntoon :idea:

Nuo vanteethan ovat ihan ok näköiset, mitkäs vanteet nuo on?
Sopii hyvin, vaihdat etuvilkut porkkanoiksi vielä niin kelpaa :wink:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

ruikku kirjoitti:Touho on asian ytimessä, ei ole oikotietä onneen. Ite myöskään en jaksais enää pätkääkään ihmetellä, otat sen alustan nyt atomeiksi ja ajan kanssa kerralla kuntoon :idea:

Nuo vanteethan ovat ihan ok näköiset, mitkäs vanteet nuo on?
Sopii hyvin, vaihdat etuvilkut porkkanoiksi vielä niin kelpaa :wink:
Piti oikeen käydä katsomassa mitä vanteen keskisuojassa lúkee ja Remotex siellä lukee ja muuten noista vikuista olen samaa mietiskellyt, että olisi oranssit vaan se juttu :D

Kyllä touhottaja ihan asiaa puhuu, ei siinä silleen.
En nyt ole koko juttua silleen kerralla atomeiksi laittanut mutta aloitin ensin sieltä mistä oli selvästi rikki eli nuo takaiskarin alaletkut oli "tulpattu" ja ne uusiksi ja siihen yhteen iskariin suojakumi ja samalla joutui iskarin avamaan ja sinne sitten samalla o renkaat, no sittenhän kaikki näytti hyvältä, koska jutut toimi, mutta vain viikon.

Sitten luettiin luettiin ko jutun korjausvihkosta ja koitettiin miettiä että missä vika, kun painevalo palaa. Tuossa kohtaa kait olisi oikea järjestys ollut ostaa painemittari ja mitata mitä tuosta venttiiliyksikön paineensäätimestä lähtee paineita eteen päin mutta otin tuon vehkeen auki ja tutkiskelin ja puhdistelin ja vaihdoin suodattimen ja pesin ultrapesurilla sen yhden pinen sieltä sisältä, jota ei uutta edes Veholta saa.

Edelleen paloi punainen valo ja sammui kun kaasua antoi eli tuon havainnon tein tässä kohtaa. No jotain paineita iskarinovat aina saaneet kun auto ollut ylhäällä ja eikä muuten ole koskaan oikeen alas laskenut, eli ei mielstäni iskareissa vuotoja silloin, mutta tuo paineanturin valo vain pienillä kierroksilla paloi. Tässä kohtaa kyllä taas menin perse edellä puuhun ,kun en ostanut painemittaria, vaan ostin kesälomamatkalla uuden käytetyn pumpun ja tottakait mielenkiinnolla kokeillaan että jospa siinä sitten parannus ja hyvältä tässä näyttikin kun sain oletetut ilmat kierroksilla pois ja valo ei enää syttynytkään eli olin tietysti sitä mieltä,että korjaantui, sitten jo kerroinkin ,että kokeilin tietysti homman "korjaannuttua" piahlla vetää hanikka ohjaamosta mökkiasentoon, kuten kuuluukin, niin nousi mutta sitten vaikeuksia ei laskenut kuten kuuluu hanikasta ja valokin jäi palamaan taas :D ja auto kuitenkin pysynyt ryhdissään ja eilen sitten kävi mitä kävi ja lopuksi pihalla lössähti maahan mutta huom vain takapää ja etupää on asiallisesti ja mitää vuotoläikkiä ei ole maassa. Mielstäni ainut mitä olen ihan väärin tehnyt on tuo että en ostanut sitä painemittaria , niin olisi voinut esim pumpun osto jäädä pois turhana Näistä nyt tulisi minulle mieleen että vika on jossain takapäähän menevässä jutussa, kun se kerran meni maahan ja ei ehkä iskareissä takana koska outoa, että molemmat hajóaa samaan aikaan mutta se mikä niitä molempia ohjailee eli jos oikeen hoksaan niin edestä lähtee venttiliyksiköltä taakse eli yksikkö sökö mutta vain taakse menevältä osalta tai sitten mitä minä kuvittelen, niin takana oleva tason säätö vaatii o- renkaat sisään mutta huom nämä vain minun kuvittelemia ja tehtyjen havaintojen perusteella, toisaalta en nyt viitsisi kaikkia kerrallaan pöydällekkään repiä, vaan yritttaisin löytää näin sen vian. Tottahan sekin, että jos näin löytää vien ja sen korjaa, niin sitten on jäljellä seuraavat heikot kohdat. No kun en ole alan ihmisiä, niin otan kyllä auliisti vinkkejä vastaan, toisaaltahan selvä vikakan on olemassa , valo on palanut , kierroksen sen sammuttaa, ei siis painetta riittävästi, joko pumppu sökö vanha ja uusi vanha tai sitten systeemissä vain kiertää neste mutta joku päästää silleen läpi, ettei paine nouse , siis missä vika ja systeemissä loppupeleissä ei ole kait ppaljoa enempää juttuja kuion normaalissa perän tasonsäädössä, jos jätetääön nuo nopeusjutut pois ja käsittääkseni ne ei tähän perusjuttuun kait vaikutakkaan eli enemmän on vain , että tason säätö on myös edessä ja sitten vetokytkimestä saadaan lisäasento eli aika vähän lisää mutta ei minulle selvä asia :D tulipa teksitiä, toivottavasti siitä saa jotain käsitystä , mitä ajan takaa . Niin ja en viitsi nyt alkaa päälle päin hyvän näköisiä putkia uusimaan mutta voiko ne edes olla sisältä huonot ja tukossa, kun öljyä on siellä liikkunut :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Laitoin Mesen nyt sitten tälliin ja perä pukkien päälle, minua vähän aina hirvittaa nostaa tuota kotteroa ylös , kun en ole ihan varma mistä saa nostaa, vinkin mukaan nostin siitä kuljessä olevan kumitötsän lähettyvillä olevasta "lautasesta" , onko se sitten sopiva paikka ja sitten sain sen kumitötsän alle pukin , kertokaapas miten tätä oikeaoppisesti kuuluu nostaa, vai teenkö minä vaan tästä tähtitiedettä, en tidä mikä tässä "pelottaa" kait kun maastureita olen voinut nostaa lähes mistä vaan ja aina kestää :lol:
Viimeksi muokannut supersepe, 24.7.2011 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sehän vähän riippuu siitä minkä näkösellä tunkilla nostat :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

juuri vastasin tuohon tunkkijuttuun mutta mihin mahtoi kadota, no kuitenkin sellainen aika järeä hallitunkki ja sitten sen kumin alle sellainen kolmiotuki jq järeää tavaraa sekin , nosturi olisi kyllä oiva peli näissä touhuissa
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä etupään nosto kohta :wink:

Kuva

takapään nostokohta :wink:

Kuva
en suosittele nostamaan tuosta takapalkin pään kiinnitys ruuvin kohdalta

äläkä nosta edestä ollenkaan näiltä kohin



Kuva
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:tässä etupään nosto kohta :wink:

Kuva

takapään nostokohta :wink:

Kuva
en suosittele nostamaan tuosta takapalkin pään kiinnitys ruuvin kohdalta

äläkä nosta edestä ollenkaan näiltä kohin



Kuva
Tuossa se minun pikku ongelma tuleekin , että jos noista juuri ja ainoastaa nostetaan, niin mihin sitten löitan ne "pyramiidit " joiden päällä nyt makaavat, nostin takaa juuri noista mitä kielsit ja ´"pyramiidit" laitoin taas sitten noiden kumien alle, kysyin muuten tänään nosturia, joka on ollut hieman saatavilla , mutta kun ei hintaa ole vaan tullut esille, ja lupasi nyt sitä hintaa harkita, olisi nosturi mahtava peli,

Takimmaisen tasonsäädön palikka purettu ja kuviakin otettu. Sieltä löytyi muistaakseni 4 mustaa o-rengasta, joista yksi oli pahasti painunut, ei kait sellainen oikeen purkaessa voi kovin littanaan painua ja jäädä silleen , kait se on vuosien saatossa on littiin mennyt, niin ja sitten sellaisia valkoisa tiivisteitä pari kappaletta, onko muute tietoa,että saako niitä tason säätömötikan akslin päällimmäistä suojakumia jostain, se oli ihan murusina, jos huomenissa koittaisi Etrasta saada tiivisteet.Se yksi litistynyt o-rengas antaa jotain toiveita ja otan muute siitä oikein potrettikuvan ja kysyn sitten onko pidempi aikainen litistymä.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

nuo minun "pyramiidit" onkin nimeltään autopukit :D :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katoppas siinä voi käyvä näin kun nostaa siitä paöakin kiinnitys laipasta :roll:

Kuva

sama toiselta puolelta :wink:

Kuva

tuo vika tuli ilimi vasta hiekkapuhalluksen jäläkeen :shock:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:katoppas siinä voi käyvä näin kun nostaa siitä paöakin kiinnitys laipasta :roll:

Kuva

sama toiselta puolelta :wink:

Kuva

tuo vika tuli ilimi vasta hiekkapuhalluksen jäläkeen :shock:
Aivan , hyvä tietää, mutta jos ei ole nosturia, niin miten sitten homma hoidetaan oikeaoppisesti, että saa autopukit alle
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Nostaa keulapalkin kohdalta ja perästä. Ajaa vaikka lankkujen päälle ensin että tunkki sopii alle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”