C200 vaihteisto ongelma.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
jerjer
Viestit: 4
Liittynyt: 16.4.2012 21:48

C200 vaihteisto ongelma.

Viesti Kirjoittaja jerjer »

Terve,
Mulla w203 /2004 200d ja automaattilaatikko. Kylmänä kun lähtee liikkeelle vaihteisto vaihtaa itsekseen olisikohan kolmosen ja nelosen väliä. Tuntuu siltä kun ei tietäisi kumpi pitää olla päällä. Vauhtia noin 40-60km/h.
Kun auto ajettu lämpimäksi n.5min ei enää mitään ongelmaa.
Öljyt vaihdettu pesuineen pariinkiin otteeseen. Mikähän moista vaivaa, kukahan Turun alueella osaisi huoltaa, Veho EI!
jerjer
Viestit: 4
Liittynyt: 16.4.2012 21:48

Laatikko!

Viesti Kirjoittaja jerjer »

klunssila kirjoitti:Päivitetään omaa tilannetta kun tätä varmasti moni muukin suunnittelee:

KL-varaosista tuli minulle osat (kyb, pistoke, suodatin ja öljypohjan tiivisteet), rekkarin perusteella laittoivat oikeat ja nopeaa palvelua. Eli toimiii!!
Täyttökorkin sinetin kun unohdin tilata, niin hain vehon marmoritiskiltä, oli ihan 1,10 eur hintaa :o Sopivaa öljyä laatikkoon olisivat myyneet hintaan 26 eur/litra veholla, mutta motonetistä hain FEBI MB 236.12 standardit täyttävää ainetta ja hinta oli 13,90 eur/litra. Vaihdossa öljyä meni karvan yli 4 litraa eli 5 litran määrä öljyä kaupasta riittää ensi hätään.

Nyt ei enää kylmänä kierrokset heijaa tasaisella vedolla, vaihtaa paljon nätimmin (ilman töksähtelyä) ja muutenkin meno mainiota. Eli kyb-venttiiliä vaihtoon jos kierrokset humppaa. Jos tarvetta apuun Lappeen seudulla ko. operaatioon, minulla on kaveri joka nyt homman osaa. :lol:
Tämä lainaus sopii aika hyvin ongelmaani, kukahan huoltaisi Turun alueella?
kakepera
Viestit: 2
Liittynyt: 14.12.2010 21:47

Viesti Kirjoittaja kakepera »

mulla on kanssa toi sama ongelma, ainoo et kestää pidempään kun 5min. Osaako joku kertoa mikä toi kyb-ventiili on? ja mitä se tekee?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kakepera kirjoitti:mulla on kanssa toi sama ongelma, ainoo et kestää pidempään kun 5min. Osaako joku kertoa mikä toi kyb-ventiili on? ja mitä se tekee?

KÜB ventiili Alle satasen osa (solenoidi) ventiili koneistossa,
Säätelee tarpeen mukaan turbinin"lukitusta"(öljyn kulkua säätelemällä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
risto.o
Viestit: 8
Liittynyt: 15.9.2011 7:25
Paikkakunta: Keski - Suomi

Viesti Kirjoittaja risto.o »

Näkyykö *:lla onko KUB venttiilissä vika ?
Vai johtuuko kierrosten humppaminen kylmänä jostain muusta viasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”