722.6 kytkee 4:n kahdesti, tai ainakin siltä tuntuu

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

722.6 kytkee 4:n kahdesti, tai ainakin siltä tuntuu

Viesti Kirjoittaja Malm »

:shock: Ei voi muuta sanoa.

Lämpimänä kun ajelee rauhallisesti, kun nelosen aika tulee astua sisään niin loota tekee kaksi sellaista "nykäisyä" siis ei nykäise mutta tuntuu ihan että se kytkee sen nelosen kahdesti, vika todettavissa myös kun ajelee tasakaasulla siinä 60+:n tietämillä ja keppiä tökkii 3-4 väliä.

Kuumana sitten kun antaa runttusta 3/4 kaasua niin lipsauttaa noin 500rpm samassa kohdassa, en oo varma vielä hyppääkö sitten vitoselle vai meneekö neloselle, pitänee vielä se varmistaa.

Aika uus auto mulle, ja onhan se vika vissiin siinä ollut alusta asti, en vain aluksi oikein ymmärtänyt sitä viaksi kun luulin että se vaan vaihtaa nelonen -> vitonen nopeasti ku sopivasti kaasuttaa siihen 60-70 tietämille ja hölläilee siinä. Tuntui vain niin luonnolliselta toiminnalta ja välitys oli sitten sopiva etten hoksannut sitä viaksi aluksi.

Lootaöljyt on viikko sitten huudeltu by korjaamo parkkila, pari kertaa käväs vähän vikatilassa öljyn vaihdon jälkeen, semmosessa alaspäin 3:lle vaihtorykäsyssä, vissiin vähän liikaa kitkaa tuli mukaan tai paskat liikkeelle mutta nykyään vaihtelee mukavan pehmosesti alaspäin kuin rullailusta painaa runttusta(vaikka jos rattorin ohi lähtee), vikakoodit oli perinteiset epätodellinen välityssuhde jne.. En ihan 100% varma ole oliko tämä 4:n vaihto ongelma jo ennen öljyn vaihtoja mutta muistelen että ylivieskan liikenneympyröissä tuota vaihtoja eka kerran ihmettelin, muttako en sitä heti viaksi todennu niin en tiiä oliko se vasta ylivieskan reissu ennen öljynvaihtoa vai sen jälkeen. :?

Ja on muuten niin mukava vika että ei parkkilan korjaamon pojatkaan mitään sanonu vaikka kahdesti kävivät koeajelulla.(eka öljyn vaihdon jälkeen lämmittely kiekka ja sitten vikakoodien jälkeen) :) Itekki vasta eilen hoksasin että vikahan se on.

Ohjausboksissa ei ollu öljyä. Piuhat tuntu kyllä imeliltä käsissä mutta ei haissu kyllä automaattiöljylle yhtäään, oisko joskus kuitenni vuotanu. Kulkeeko se ööli niiden piuhojen sisällä vai siinä pinnalla ? Tuossa w203:ssa ne piuhat näkyy yskitellen ettei ole missään suojatuubissa, tai ainakaan tässä mun versiossa ja googlen kuvahaullakin löysin samannäköisiä piuhoja.

Johdinlevy on vaihettu veholla 3000km sitten, ennen minun omistusaikaani, pitänee käydä kysymässä että mimmosella viankuvauksella ne sen vaihtoi.

Onko kellään hajua mikäs aiheuttaa tommosen nelosen tuplavaihdon ?
*:n perässä ois tarkoidus käydä ja sitten ehkä jos oikein siltä tuntuu eikä omat keinot enään riitä niin käydä siekkisen tykönä venttiilipöytää uusimassa.

Autohan on W203 270CDI -04, eikä oo mittään glykoolihommia ku kerran ei kulje syylärissä putket, ellei oo sitten jollakin aikasemmalla omistajalla ollut tosi paska tuuri.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”