pirkka alustako?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja aadolf »

http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeuss ... -4787.html

liekkö miten perseestä moiset. Ei olis hinnan kiroissa enää coilerit....
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Samanlaisen sarjan oon asentanu E36, kai tollakin pärjää. Saksan tarjontaa voi vilasta tästä
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onko ne korjannut tiet teillepäin :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Itellä oli tenavassa TA-technixin alusta... Muuten toimi helvetin hyvin, mut takaiskareissa oli alapäät jo valmiiksi väljät... :wink: Ite kyselin viime kesänä TA-tachnixin maahantuojalta tuota sarjaa, nii sanoivat ettei ole saatavilla mut nyt näyttääpi olevan, voishan tuota itekki kokeilla ja vaihtaa sit ku on ajettu loppuun nii laadukkaampaan... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Mikko K kirjoitti:Onko ne korjannut tiet teillepäin :roll:
kuhan joutessaan kahtelin....... Oishan se kivemman näkönen matalampana.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuossa tuli eilen ku tämän topicin huomasin nii vähän katteltua mitä ovat olleet mieltä noista, nii ooppeli miehillä oli ollu H-mallin astrassa koiranluun kiinnitys kohta vähän heikompaa tekoa ja muutaman tuhat km ajettua vääntyny/murtunu kyseinen lappu tolpan kylestä... :roll: Mut samassa topicissa oli et B-omegassa ja C-vectran samoissa osissa oli ollu parempi tuo vakaajan koiranluun kiinnitys, kuviakin siinä oli nii kannattaa kyl kattoo jos tuollasen tilaa, et on kunnon korvakko sille tangolle... :wink: Muuten olivat kehuneet, ainoo miinus oli et pakkasella oli kuulemma menny melko kovaksi et ei ollu meinannu hampaat pysyy suussa... :lol: Samaa se teki tuo tenavan iskaritki... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikös nuo coilit ole aika kammottavia ajettavia laatu osillakin jos ajelee noin niin ku muuallakin kun radalla? Ainakin kaveri haukkui D2 coilit Mersussaan täysin p*skoiksi ja sanoi ettei voi edes verrata nykyiseen Eibach/Bilstein-yhdistelmään.
Herää vaan kysymys että mitä nuo 2-3x halvemmat satsit sitten on? :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Iskareiden hankinta tarvikeputiikista on aina arpapeliä; sopivassa iskarissa pitäisi ollla autoon, jousituksen jäykkyyteen ja itselle sopiva ulostulo- ja sisäänmenovaimennus. Tarvikeiskarit on kokemukseni mukaan valittu hehtaarisäännöllä. Vaihtelin aikanaan noita useampaan autoon kun hain sopivaa. Ns. kaasuiskunvaimentimet olivat silloin toreilla ja turuilla asioistaa puhuttaessa kova sana. Korkeapaineiskari ei usein sovi tavalliseen ajoon ollenkaan. Parhaimamsta päästä olivat omaan ajoon ei-kaasu Konit, joissa oli boonuksena säätö.
Avatar
tenzo
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2010 18:31
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Mulla oli e39:ssä Bemarissa TA-Technix coilit. Yllättävän hyvät kesällä, mut talvella kivikovat. Maksovat 299€/sarja. Tonttiihan nuilla sai kunnolla, mullaki oli n.65mm madallus kesällä ja talvella n.40mm madallus. Korkeuden säätö pelas hyvin talvenkin jälkeen. Rengastus oli kesällä 225/35-19 & 235/35-19. Talvella 235/34-17 joka nurkassa.

Ei pidä kyllä paikkaansa et kaikki coilit ois hirveitä ajaa!! Juurikin nämä halvat sarjat ovat luoneet sellaisen käsityksen.

Kunnolliset coilit joista löytyy säätöjä reilummim maksaa 1000€ ja siitä ylöspäin! Myös kalliimmissa coileissa vaikuttaa paljon jousen jäykkyyden valinta. Halvoissahan ku ei voi valita on jouset monesti melkosen jäykkiä yhdistettynä ei niin laadukkaaseen iskunvaimentimeen.
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kaveri tilas tuommosen sarjan omaan s203 meseen ja matalimmassa asennossaan kuulemma tipahti sen 2cm,vanteet otti jousiin kiinni ja huono ajaa. Laittaa mielummin muutaman satasen lisää ja kattelee vaikka sopivat bc racing coilit. Olikohan ne jotai 800e sarja.
C250TDT -98
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

sonikki kirjoitti:Eikös nuo coilit ole aika kammottavia ajettavia laatu osillakin jos ajelee noin niin ku muuallakin kun radalla? Ainakin kaveri haukkui D2 coilit Mersussaan täysin p*skoiksi ja sanoi ettei voi edes verrata nykyiseen Eibach/Bilstein-yhdistelmään.
Herää vaan kysymys että mitä nuo 2-3x halvemmat satsit sitten on? :D
Ei kait coilit kaameet ole normiajossakaan jos osaa säätää ne oikein.
Ei veljellä seatissa ole mitään valitettavaa konin coil sarjan ajettavuudessa, radalle iskarit tieten säädetään erilailla kun normi ajoon mutt hienosti tuntus toimivan eikä mukavuus ole ollenkaan huono normi ajossa
Avatar
tenzo
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2010 18:31
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja tenzo »

No kyllähän Bc racing on jo huomattavasti parempi ku TA. samoten D2.
Eikä sovi unohtaa H&R, Eibach, KW, Koni, Bilstein. Kaikilta löytyy coili sarjoja n.1000€ ja siittä ylöspäin.

K-sport on todettu hinta/laatu suhteeltaan hyväks.
linkki: http://www.ksportfinland.com/product_in ... s_id=20252

Toi vanteen kiinni ottaminen jousee on normi juttu coilien kanssa, tolpan ympärillä ku on jousi niin tietenkin tarvii enemmän tilaa! Pikku spaceri väliin ja bueno!

Esim: itellä mahtu bemarissa 9,5x19 ET20 vanne eteen Bilstein B4 iskarit + H&R. Coileilla vaati 10mm spacerin.
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
w211E
Viestit: 49
Liittynyt: 01.6.2023 16:49

Re: pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja w211E »

upppp
Viimeksi muokannut w211E, 14.6.2023 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkista alustamassat otteesta ja valitse sen perusteella sopiva sarja ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti: 14.6.2023 14:57 Tarkista alustamassat otteesta ja valitse sen perusteella sopiva sarja ?
Mulla ei alustamassaa ollenkaan otteessa. Pohjassa vielä paksulti :happy:
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikkusen kun joudut hitsailemaan ja välillä tarkistamaan otteesta milloin se viimeinen leimapäivä oli niin alkaa löytyä :contract:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: pirkka alustako?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti: 14.6.2023 18:06 Pikkusen kun joudut hitsailemaan ja välillä tarkistamaan otteesta milloin se viimeinen leimapäivä oli niin alkaa löytyä :contract:
Leimapäivän lähestyessä löytyy yleensä punaisia valoja mittaristosta tai välyksiä sieltätäältä :lol: Ja joku polttimo palaa vuorokauden sisällä ennen katsastushekeä...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 alusta”