apukuskin penkki ja srs. w203 -05
apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Moikka.
Apukuskin penkillä istuminen aiheuttaa srs-valon syttymisen eikä meinaa sammua. Lukemattomia topikkeja kahlannu läpi. Boschin testeri antoi koodit:
9025 vieressäistujan tunnistus lastenistuimella, viallinen
9022 vieressäistujan tunnistus lastenistuimella, tiedonsiirtovirhe
900B turvavyön lukon kytkin etumatkustaja puoli, katkos/oikosulku
9030 Turvatyynyn ohjainlaite, väärä koodaus
9002 Toimintajännite napa 15R/napa 15, alijännite
Joten mihin mestarit kallistuisi vian syystä? itse kallistun siihen penkin sisällä olevaan tunnistinmattoon. Voisiko olla muita tarkistettavia paikkoja lähinnä hapettumien, löysin liitosten tms osalta? Jos tilaan istuinmaton niin mistä kannattaisi kysellä ja millaisessa hintatasossa arviolta mentäisiin. Itse ajattelin vaihtaa jos tuo matto on syyllinen. Jos johdoissa vikaa (poikki tms) niin niitä en ala korjailemaan vaan vaihdan kokonaisuutena.
Ja potilaana w203 220cdi vuodelta 2005. mittarissa nyt 282Tkm.
Apukuskin penkillä istuminen aiheuttaa srs-valon syttymisen eikä meinaa sammua. Lukemattomia topikkeja kahlannu läpi. Boschin testeri antoi koodit:
9025 vieressäistujan tunnistus lastenistuimella, viallinen
9022 vieressäistujan tunnistus lastenistuimella, tiedonsiirtovirhe
900B turvavyön lukon kytkin etumatkustaja puoli, katkos/oikosulku
9030 Turvatyynyn ohjainlaite, väärä koodaus
9002 Toimintajännite napa 15R/napa 15, alijännite
Joten mihin mestarit kallistuisi vian syystä? itse kallistun siihen penkin sisällä olevaan tunnistinmattoon. Voisiko olla muita tarkistettavia paikkoja lähinnä hapettumien, löysin liitosten tms osalta? Jos tilaan istuinmaton niin mistä kannattaisi kysellä ja millaisessa hintatasossa arviolta mentäisiin. Itse ajattelin vaihtaa jos tuo matto on syyllinen. Jos johdoissa vikaa (poikki tms) niin niitä en ala korjailemaan vaan vaihdan kokonaisuutena.
Ja potilaana w203 220cdi vuodelta 2005. mittarissa nyt 282Tkm.
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Liitin ekana tarkasteluun kun kerran antaa tuosta survavyön soljestakin vikaa. Vai oliko vanha koodi eikä koodit tyhjätty ja sitten kokeiltu uudestaan mitkä palaa? Jos tunnistnínmatto niin hyvin usein se piuha menossa poikki missä menee penkin sisään.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Muistaakseni nollattu ja valon syttyessä luettu koodit. En muista tarkalleen. Näkeekö sitä mutka kohtaa ittottamatta penkkiä. Pääsen tutkimaan vasta huomenna paremmin, yöhön saakka töissä.
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Siellä on kolme liitintä, kaksi keltaista ja keskellä musta. Sitten pätkä johtoa ja musta leveä liitin joka välillä tulee penkin alta pitkälle. Auttaisko jos niihin laittais jotain kontaktispayta tms
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
No voi siihen suihkutella mutta jos liittimet on napakasti eivätkä porsi irtojohtoja ja pinnit ovat paikoillaan niin tuskin on siinä vika. Keltainen on SRS systeemien väri. Muut on virransyöttöjä ja ohjauksia. Ylleensä tuo sohitaan jollain imurilla tms. kujetustavaralla rikki tai irti etupuolelta.
Johdon kohtaa penkin sisään ei näe oikein mitenkään ilman irroitusta (tai no, endoskooppipiuha puhelimeen ja....), yleensä se vikakohta vielä elää siinä kun joku istuu päälle niin tulee näkyviin. Juutubella löytyy hyviä videoita, Ceestä en tiedä millainen homma mutta samanlainen homma pitäis olla kun väykkyyn mihin aikanaan oman korjasin. Joutuu vähän punnertelemaan kun yksin verhouksia venyttelee. Ja sittenhän se matto muuttuu jossain vaiheessa pehmusteisiin integroiduksi, milloin vaihto-osan hintakin pompsahtaa.
Johdon kohtaa penkin sisään ei näe oikein mitenkään ilman irroitusta (tai no, endoskooppipiuha puhelimeen ja....), yleensä se vikakohta vielä elää siinä kun joku istuu päälle niin tulee näkyviin. Juutubella löytyy hyviä videoita, Ceestä en tiedä millainen homma mutta samanlainen homma pitäis olla kun väykkyyn mihin aikanaan oman korjasin. Joutuu vähän punnertelemaan kun yksin verhouksia venyttelee. Ja sittenhän se matto muuttuu jossain vaiheessa pehmusteisiin integroiduksi, milloin vaihto-osan hintakin pompsahtaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Pitää huomenna tutkia paremmin. Tuurillani on tuo integroitu versio. 2005 facelift kyseessä.
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Kävin ihmettelemässä noita johtoja. Liittimet napsahtaa paikoilleen ja sormin tunnustelemalla johto tuntui ehjältä läpiviennin kohdalta. Ennen torque antoi vikakoodin tuosta, nyt ei löydä koodia mutta mittaristo herjaa. Muita tarkistettavia paikkoja? Onko apukuskin puolella kynnysmuovin alla jotain tuohon liittyviä liittimiä?
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Kävin motomaatilla ja katsottiin vikakoodit. Seuraavia löytyi:
C1026 can-tietoliikenne etc-ohjausyksikön kanssa viallinen
C1035 ohjauskulmat tunnistin, viallinen signaali
C1029 can; tietoliikenne ohjausyksikön eis kanssa on viallinen
C1022 can-tietoliikenne moottoriohjauksen kanssa viallinen
C1038 moottorin ohjausyksikkö, ei tunnistettu/virheellinen ohjausyksikkö
C1027 vcan- tietoliikenne etc-ohjausyksikön kanssa on viallinen
P1664 sähkötoiminen lisälämmitin
Poistuneita
p2311 can-tietoliikenne moottorinohjausyksikön kanssa on viallinen
P2312 can; tietoliikenne moottorin ohjausjärjestelmän kanssa; vika tai moottorin lämpötila on epäuskottava
P2310 can; tietoliikennevika tcs:n ( luistonesto järjestelmän) kanssa
Liittyy jarrupuolelle ja useat viittasi erilaisiin can-tietoliikenteeseen mitäs nuo mestareille kertoo?
C1026 can-tietoliikenne etc-ohjausyksikön kanssa viallinen
C1035 ohjauskulmat tunnistin, viallinen signaali
C1029 can; tietoliikenne ohjausyksikön eis kanssa on viallinen
C1022 can-tietoliikenne moottoriohjauksen kanssa viallinen
C1038 moottorin ohjausyksikkö, ei tunnistettu/virheellinen ohjausyksikkö
C1027 vcan- tietoliikenne etc-ohjausyksikön kanssa on viallinen
P1664 sähkötoiminen lisälämmitin
Poistuneita
p2311 can-tietoliikenne moottorinohjausyksikön kanssa on viallinen
P2312 can; tietoliikenne moottorin ohjausjärjestelmän kanssa; vika tai moottorin lämpötila on epäuskottava
P2310 can; tietoliikennevika tcs:n ( luistonesto järjestelmän) kanssa
Liittyy jarrupuolelle ja useat viittasi erilaisiin can-tietoliikenteeseen mitäs nuo mestareille kertoo?
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Usein ne canikammat on siinä kynnyksessä, en y jut W203:sta muista.... mutta väyläongelmalta vähän näyttää, tai sitten joku noista ohjainalaitteista huutaa viallisena väylään niin että väylä kompastuu.
Mitähän se ohjauskulma-anturin lukema näytää kun kääntelee rattia?
Mitähän se ohjauskulma-anturin lukema näytää kun kääntelee rattia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Tuosta arvosta en pysty sanomaan mitään. Mutta huomenna vien huoltoon ja samalla kattovat etupyörää (vaikuttaa laakerivialta) kun kitajaa kuin loppuun poljettu hetekka. Pari vuotta sitten katsastuksessa todettiin että välystä, riitti kiristys. Nyt kitisee kunnolla niin katsovat samalla sitä huollossa.
Re: apukuskin penkki ja srs. w203 -05
Ymmärsinkö oikein että eri testerillä tyystin erilaiset vikakoodit? Olisiko korkea aika katsoa starilla ne koodit ja sitten miettiä missä vika.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.