ensimmäinen Mersu

Vastaa Viestiin
spy
Viestit: 11
Liittynyt: 09.2.2007 15:09

ensimmäinen Mersu

Viesti Kirjoittaja spy »

moi,

tuli tuossa viikko sitten hommattua 8 BMW:n jälkeen ensimmäinen Mersu. Mersu on malliltaan C32 AMG farkku, vuosimalli -02 ja kilometrejä mittarissa n. 80tkm.

Pari päivää meni hyvin, mutta sitten pakkasten kiristyessä olikin akku kuivahtanut eikä avainta kääntäessä siten tapahtunut yhtään mitään. Akkua kun kurkin ja totesin sen olevan alkuperäinen, niin maalaisjärjellä tuumasin sen käyttövuosien täyttyneen. Eipä muuta kuin akkukauppaan ja uusi 100Ah akku paikoilleen. Taas meni pari päivää kovista pakkasista huolimatta hyvin ja Mersukin alkoi tuntua käteen sopivalta kulkineelta. Sitten se tapahtui taas: ei startannu ei, hyvä että jaksoi ovia kaukosäädöllä aukaistessa vilkut välkkyä.

Auto jälleen kerran kaapeleilla käyntiin ja auto huoltoon ( ei Veholle). Sieltä sain diagnoosin että jokin laite syö tyhjänäkin 2A virtaa. Syyllisiksi paljastuivat vänkärin puolen sähköllä ohjattava penkki sekä Command yksikössä oleva CD-soitin. Eivät saaneet tuossa pajassa penkin CAN purkkia resetoitua, tai siis saivat mutta se ei virrankulutukseen auttanut, eli nyt on penkistä virtapiuhat irti siihen asti että ohjausyksikkö vaihdetaan. CD-soittimen virransyönti saatiin aisoihin sillä, että navigoinnin tarvitsema CD-karttalevy poistetaan pesästä aina kun auto sammutetaan.

Lisäksi vasemmapuolen ksenonpoltin jää välillä syttymättä ( autossa on linssimallin facelift-umpiot), sekä vasemman puolen peruutusvaloa en ole saanut palamaan...

vastaavia kokemuksia? Kaikki vinkit olisivat enemmän kuin tervetulleita=)

Muuten tuo C-sarjalainen tuntuu hyvälle jopa näin paatuneen Bemaristin mielestä. Kertakaikkiaan mukava auto ajaa ja ulkonäkö nyt tietenkin on makuasia, mutta mielestäni erittäin onnitunut.

Sitten vielä yksi kysymys koskien tuon kompressorikoneen ääntä tyhjäkäynnillä. Ääni on sellainen "kahnuttava" vähän niin kuin joku ropellin siipi sipaisisi välillä metallia. Harmi kun tähän ei voi laittaa ääni-imitaatiota tuosta äänestä=)

Kiitokset!
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tervetuloa foorumille "spy" :D.

Eipä tuollaisesta pirssistä kokemuksia, mutta varmasti on hyvä auto. Ulkonäöstä nyt ainakin voin oman mielipiteeni sanoa: Hieno on. (Paitsi että missäs ne kuvat viipyy :shock:)

Mutta tuosta auton käyttöönlaittamisesta apuvirralla vaan tuli mieleen, että laitoitko ihan toisesta autosta apuvirtaa ja sillä käyntiin? Meinaan vaan, että uudemmissa autoissahan apulatauksesta syntyvä jännitepiikki saattaa hajottaa paikkoja ja on niitä kuulemma korjailtukin aika kovalla rahalla sellaisia käynnistyksiä :?

Mutta niitä kuvia...?
Kein siknatuur
spy
Viestit: 11
Liittynyt: 09.2.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja spy »

kiitos, kiitos!

auton ohjekirja neuvoi antamaan käynnistysapua erillisen plus-navan kautta mikä sijaitsee melko lähellä akkua punaisen luukun alla. Sama kyllä kävi itselläkin mielessä, mutta eipä siinä oikein muu auttanut...

kuvia en valitettavasti ole vielä ehtinyt ottaa. Saako tänne muuten kuvia liitteeksi muutoin kuin linkkinä?

mutta tässä hiukan varustelistaa autosta:

metallimusta
alkuperäiset kromatut osat vaihdettu mustiin
Carlsson 18" vanteet
Brabus säädettävä alustasarja
tutkat eteen/taakse
comand navi/cd/tv
sadetunnistin
kaksivyöhyke ilmastointi
ilmastoidut penkit
kaksivärinen nahkaverhoilu (musta/burgunti)
facelift linssi ksenonit
lasikattoluukku
puheohjaus
etc..
[/img]
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

Myös akkuongelmia

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

Mun S55 AMG:ssäni on myös akkuongelmia,entinen 100A akku ei oikein pelittänyt, ikä-arvio 2,5-3v, vaihdoin viimeviikolla uuden 100A akun, toistaiseksi homma toiminut paremmin.
Luulen että ongelmana on auton runsas sähkölaitteiden määrä jollon akun latausteho heikkenee jos/kun toimintoja on paljon päällä ja ulkona kova pakkanen, olen itse sammuttanut nyt joitain sähkölaitteita välillä esim:monitoimi näytön,ratin ja penkkien sähköisen siirron startatessa yms,siis poistin joitakin automaattitoimintoja manuaalisiksi ettei akun tarvitse niitä tehdä että lataus helpottuisi, minulla on myös ongelmana se että ajan ko.autolla tällähetkellä varsin vähän,itseasiassa ajan sillä vaan siksi ettei se ihan jämähdä tohon pihaan, hommasinkin akkulaturin :idea: , pieni investointi josta voi olla paljon apua :roll:
Auto tarvitsee lähtövirtaa runsaasti startatessa kun kaikki sähkötoiminnot jyrähtää päälle ja niitähän näissä vehkeissä riittää,akun sijainti takontissa ei myöskään liene paras mahdollinen paikka Suomen talveen :!:.
spy
Viestit: 11
Liittynyt: 09.2.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja spy »

joo, näinhän se on että virtaa tarvitaan kun kaikki toimii sähköllä. On kuulemma ihan normaalia, että moottorin sammuttamisen ja ovien lukitsemisen jälkeen autoon jää joksikin aikaa eräitä toimintoja päällä mitkä sitten noin 15 min jälkeen sammuvat itsekseen. Tuossa C-sarjalaisessa on muuten vielä akku moottoritilassa koska tuo V6:nen ei ole niin valtava fyysiseltä kooltaan. V8 C-sarjalaisessa varmaankin täyttää konehuoneen kokonaan ja akku on siinä luultavasti kontissa.

Mahtavan kuuloinen auto muuten sinulla. Noita S-sarjan AMG malleja ei ihan joka päivä tulekaan vastaan, eikä kyllä normaalejakaan S-sarjalaisia. Paljoko tuossa S55 AMG:ssä on tehoa?
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

S55 AMG tekniset tiedot, valmistettiin 1998-2001, vuonna 2002+ tuli vielä hurjempi tuplaturbolla varustettu versio, tää mun on ensirekisteröity Saksassa vuoden 1999 puolella, mun biilissä ei ole rajoitinta joten huiput yli 300km/h, 0-100: 6 sekkaa (epäilen kyllä että arvo hieman jopa alakanttiin nimim: kokemusta).
Varusteista ei ole puutetta.
Tekniset tiedot:

Manufacturer: Mercedes-Benz
Type: V-8
in 90° vee
Wet sumped
SOHC
24 valves total
3 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 97.00mm × 92.00mm
Bore / stroke ratio: 1.05
Displacement: 5439 cc 331.90 cu in
Compression: 10.50:1
Fuel system: Bo HFM fuel inj.
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: 359.9 PS (355.0 bhp) (264.7 kW)@5500 rpm
Max. torque: 530.0 Nm (391 lbft) (54 kgm)@3150 rpm
Coolant: Water
Specific output: 65.3 bhp/litre
Specific torque: 97.44 Nm/litre
Performance
0-100km/h: 6 s
Top speed: 250 km/h
Fuel consumption: 19.8/9.5/13.4 l/100km urban/extra-urban/combined
Power to weight: 191.37 bhp/ton
spy
Viestit: 11
Liittynyt: 09.2.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja spy »

joo, ei varmasti ole varusteista puutetta=) Hienon kuuloinen peli ja varmasti sitä onkin. Itse olen päässyt S-sarjalaisista kokeileen vain tuon sinun korimallin 430:sta Kyllä siinäkin oli "potkua" ja varusteita ihan riittävästi ainakin tänne Suomen olosuhteisiin. Mulle tuohon AMG:hen sortuminen oli sinällään ihan luonnonllinen jatkumo, koska BMW:n M-mallit ovat aikaisemmin olleet kiinnostuksen kohteena.

Mulle tosiaan eka Mersu, joten en ole vielä ehtinyt merkin piiitkään hohdokkaaseen historiaan ja malleihin juurikaan perehtyä. Tietämys on sillä tasolla että korimallikoodit W123 ja W124 tiedän=) Onhan se mukavaa kun on jotain uutta mitä opiskella...

Onko tietoa tuosta Suomen virallisesta Mercedes Benz- clubista? Onko miten paljon tietoa/ kirjoittajia/ merkkiguruja ko. clubin sivuilla ja kannattaako siihen liittyä?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

spy kirjoitti:Onko tietoa tuosta Suomen virallisesta Mercedes Benz- clubista? Onko miten paljon tietoa/ kirjoittajia/ merkkiguruja ko. clubin sivuilla ja kannattaako siihen liittyä?
Jaa-a. Mb-clubista en osaa kyllä sanoa juuri muuta kuin verkko-osoitteen ja sen, että tällä foorumilla muut tietävät siitä enemmän kuin minä :lol:. Niin ja tietysti sillä on oma jäsenlehti: Tähdelliset.

Alan keskustelufoorumeita on peräti kaksin kappalein: Tämä sekä http://www.mersuforum.net. Uskoisin, että valtakunnan laajimmat keskustelut harrastajien keskuudessa käydään näillä sivuilla.

Niiden kuvien kanssa se homma menee näin.

1) Nappaat muutaman hyvän otoksen mersustasi
2) Viet kuvat kameralta koneellesi
3) Siirrät ne nettiin, esim. photopuckettiin vai mikä se on. Imageschack on myös vaihtoehto. Toiseen piti vissiin rekisteröityä, toiseen ei.
4) Laitat joko linkin kuvasta tänne tai sitten kuvan suoraan IMG-urlilla
5) Muokkaat otsikoksi: "Nyt on mersusta kuvia"
6) Jäät odottelemaan ihailevia kommentteja kuten: "ooh", "ihana", "upea", "fantastinen", "mistä noita saa" ja "vautsi".

Ja jos ei nämä ohjeet olleet hyvät, niin tässä olisi ihan alan ammattilaisten tekemiä ohjeita: viewtopic.php?t=2149
Kein siknatuur
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: ensimmäinen Mersu

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

spy kirjoitti:CD-soittimen virransyönti saatiin aisoihin sillä, että navigoinnin tarvitsema CD-karttalevy poistetaan pesästä aina kun auto sammutetaan.
Meillä sekosi kerran sattuneesta syystä Beckerin soitin totaalisesti.
Hyrräsi ja pärräsi, vaikka oli avaimet taskussa :shock:

Tokeni vasta, kun otettiin hetkeksi se sulake pois joka soittimelle virtaa syöttää.
Sinänsä ihme, sillä sen pitäisi mykistyä kun auto sammutetaan.
Oletettavasti soitintakin ohjataan jonkun väylän kautta... ehkä...

Eli kokeilepa poistaa sulake toviksi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

koitan siirtää kuvia photopuchketin avulla

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

Ylitän itseni ja koitan siirtää kuvia photopuchketin avulla tänne foorumille eka kertaa mesestäni !!??
:shock:
http://s163.photobucket.com/albums/t287/S55AMG_photo/

sissus se toimii :shock:
Jaaha sinne meni kuva meikäläisestäkin,onneks on noin hämysä, olkoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”