c200 cdi -05 tyhjentää akun muutamassa tunnissa!!!

Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

c200 cdi -05 tyhjentää akun muutamassa tunnissa!!!

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mikähän rupes syömään seisoessaan akkua rajusti!
mitään ei tutkimukseni mukaan jää päälle/palamaan, mutta ailti virtaa hukkaantuu koko ajan sillä vauhdilla että muutaman tunnin parkissa olon jälkeen akku aivan tyhjä :twisted: :twisted: :twisted:
vika tuli ihan yllättäin ei minkään tapahtuman seurauksena
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

itse itselleni vastaten, voisko se nyt olla sitten se lisälämmitin??
taitaapi olla sulake 35 auxiliary heater
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

koita ottaa k.o. sulake irti..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Erittäin todennäköisesti lisälämmitin rikki.
Sen päävirralle ei ole sulaketta jonka voisi helposti irrottaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sähköinen(turha osa) lisälämitin rikki
Sulaketta ei tosiaan ole,
Sivu leikureilla sen päävirta poikki läheltä lämmitintä onnistuu ilman purkamista ylä kautta
(helppoa ei ole ja ahdasta on)
Joskus sen myös saa *:rila jäämän tilaan että ei halua lämmitää ja sitten pois päältä,

E:maintu sulake polttoaine käytöisen lämppärin sulake
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

CDI203 kirjoitti:Sähköinen(turha osa) lisälämitin rikki
Sulaketta ei tosiaan ole,
Sivu leikureilla sen päävirta poikki läheltä lämmitintä onnistuu ilman purkamista ylä kautta
(helppoa ei ole ja ahdasta on)
Joskus sen myös saa *:rila jäämän tilaan että ei halua lämmitää ja sitten pois päältä,

E:maintu sulake polttoaine käytöisen lämppärin sulake
just kävin vielä tutkailemassa tilannetta ja kyllä vahvasti olen itekkin sitä mieltä että se on se lämmitin koskapa akkukaapelit kytkettynä "hohkaa" lämmintä jostain sieltä commonrail putken alapoulelta. mittasin hehkulle menevästä kaapelistakin jännitteet mutta nollaa näytti.

eli se lämmitin on jossain siellä imusarjan alapuolellako?
ja eikö siellä ole mitään liittimiä yms mistä vois irrottaa, vai onko kylmästi katkottava johto?

kovin se ottaa virtaa kun vanhankansan akkulaturissa asteikko riitä :evil:
suoraan kaapeleihin kytkettynä ilman akkua...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Sähköinen(turha osa) lisälämitin rikki
Sulaketta ei tosiaan ole,
Sivu leikureilla sen päävirta poikki läheltä lämmitintä onnistuu ilman purkamista ylä kautta
(helppoa ei ole ja ahdasta on)
Joskus sen myös saa *:rila jäämän tilaan että ei halua lämmitää ja sitten pois päältä,

E:maintu sulake polttoaine käytöisen lämppärin sulake
just kävin vielä tutkailemassa tilannetta ja kyllä vahvasti olen itekkin sitä mieltä että se on se lämmitin koskapa akkukaapelit kytkettynä "hohkaa" lämmintä jostain sieltä commonrail putken alapoulelta. mittasin hehkulle menevästä kaapelistakin jännitteet mutta nollaa näytti.

eli se lämmitin on jossain siellä imusarjan alapuolellako?
ja eikö siellä ole mitään liittimiä yms mistä vois irrottaa, vai onko kylmästi katkottava johto?

kovin se ottaa virtaa kun vanhankansan akkulaturissa asteikko riitä :evil:
suoraan kaapeleihin kytkettynä ilman akkua...
Jep virtaa ottaa (ehjänä ~2000w vastus ja risan ties mitä)
Johto harautuu startin päävirta piuhasta siellä startin lähellä,
On imusarjan alla startin yläpuolella lohkossa johtoa voi koitaa siitä lämpäristä irrotta jos on paljon jatkoja niveliä(sitten pitää se liitin suojata)
Ja kun siellä touhaa niin akun johdot irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

oukei,
kiitos kovasti ohjeista, huomenna rottelo ajopukeille, ja alakautta ihmettelemään insinjöörien keksintöjä :cry: :cry:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti:oukei,
kiitos kovasti ohjeista, huomenna rottelo ajopukeille, ja alakautta ihmettelemään insinjöörien keksintöjä :cry: :cry:
Alakautta onnistuu kätevästi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

tuossa töistä ajellessa tuli mieleen jotta kait sitä lämppäriä joku rele4 tai vastaava kapistus ohjailee :roll: :roll:
eikös se sillon vika ole tavallaan muualla kun ite lämmittimessä kerta se kummiski lämpiää :shock: , mut
nyt käyn ehtimässä auton alta sen piuhan ja otan irti... palataan
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

aadolf kirjoitti:tuossa töistä ajellessa tuli mieleen jotta kait sitä lämppäriä joku rele4 tai vastaava kapistus ohjailee :roll: :roll:
eikös se sillon vika ole tavallaan muualla kun ite lämmittimessä kerta se kummiski lämpiää :shock: , mut
nyt käyn ehtimässä auton alta sen piuhan ja otan irti... palataan

nytpä olis johto poikkastu :klapi: , eikä sitten ole muuten alakauttakaan tiloja ku vitun vähän tehä yhtään mittää :protest: mutta ranteet verillä sen tein :lol:
katotaan nyt ja mittailaan virrankulkua mutta toivottavasti se nyt sitten kannatti katkasta, :pope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

nytpä olis johto poikkastu klapi , eikä sitten ole muuten alakauttakaan tiloja ku vitun vähän tehä yhtään mittää protest mutta ranteet verillä sen tein
:lol: joko kokeilit käyntiin, ettei mennyt startin johto ? :whistle:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

joo, muuten pelaa ja lämpiikin, MUtta moottorin vikavalo sytty ja ilmeisesti löi jonnii vian ku ei kierrä yli 3000 ja kickdown ei jekkase :cry:
johtunoonko mistä ei tiijjä, varmaanki vietävä kuitennii piuhanpäähän :ttu:
kivoja nää "nykylaitokset" :kele:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkälaisen johdon katkaisit ja mistä tarkalleen ottaen ? :roll:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Jep virtaa ottaa (ehjänä ~2000w vastus ja risan ties mitä)
Johto harautuu startin päävirta piuhasta siellä startin lähellä,
On imusarjan alla startin yläpuolella lohkossa johtoa voi koitaa siitä lämpäristä irrotta jos on paljon jatkoja niveliä(sitten pitää se liitin suojata)
Ja kun siellä touhaa niin akun johdot irti[/quote]


noilla ohjeilla, sen startilta lähtevän mikä on n15 cm pitkä menee sinne imusarjan alla olevaan mötikkään ja yhtä paksu kun startin + piuha. sen olis kyllä saanu teoriassa irti ilman katkaisua, käytännössä en saanu, sormenpäillä just ylsin tunnustelemaan, mutta ei sinne millään kyllä päässy
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Jep virtaa ottaa (ehjänä ~2000w vastus ja risan ties mitä)
Johto harautuu startin päävirta piuhasta siellä startin lähellä,
On imusarjan alla startin yläpuolella lohkossa johtoa voi koitaa siitä lämpäristä irrotta jos on paljon jatkoja niveliä(sitten pitää se liitin suojata)
Ja kun siellä touhaa niin akun johdot irti[/quote]


noilla CDI203 antamilla ohjeilla, sen startilta lähtevän mikä on n15 cm pitkä menee sinne imusarjan alla olevaan mötikkään ja yhtä paksu kun startin + piuha. sen olis kyllä saanu teoriassa irti ilman katkaisua, käytännössä en saanu, sormenpäillä just ylsin tunnustelemaan, mutta ei sinne millään kyllä päässy
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

OK, ajattelin vaan kun imusarjan allahan on läppämoottori, siis imusarjassa kiinni, ja siihen menee johto jonka katkaiseminen aiheuttaisi kerrotun vikatilan.
Läppämoottorin johto on ohuempi, olisiko sitten tullut siihen vaurioita lämmittimen johtoa katkaistessa.
Lämmittimen johto on muuten 13 mm mutterilla kiinni.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

dealer kirjoitti:OK, ajattelin vaan kun imusarjan allahan on läppämoottori, siis imusarjassa kiinni, ja siihen menee johto jonka katkaiseminen aiheuttaisi kerrotun vikatilan.
Läppämoottorin johto on ohuempi, olisiko sitten tullut siihen vaurioita lämmittimen johtoa katkaistessa.
Lämmittimen johto on muuten 13 mm mutterilla kiinni.
jaahas, kyllä se oikea johto oli uskon näin, miten herkkä se sitten lie tuo läppämoottori :lol: kyllä käsi kävi johonkin liikkuvaan vipuun kun haparoin ja tunnustelin minne se johto menee siitä tartilta menee.. ja tuohon tulokseen itekkin tulin että 13mm avain sinne varmaan kävis mutta kun en saaanu sopimaan, nii ja muovitulppa mutterin päällä :wink:
{janne}}
Viestit: 160
Liittynyt: 24.12.2007 12:30
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}} »

Jep nokka pihdeillä suojus pois mutterista ja ainaki ite sain ihan 1/4 räikällä ja 13mm putkihylsyllä mutterin pois. Sitte johdon päähän kutiste sukka ja vaikka teippiä varmuuden vuoksi ja vielä nippu siteellä hirttää johdon ettei pääse kovin elämään. Tämmösellä korjuulla menty kohta 30tkm.
MB 190E Tic -88
MB 190 2.5 TD -84
Omega 2.5 v6 -95
Calibra 2.0 -92
MB C 200D -93
Omega 2.0 -97
VW Caddy 1.6D -84
MB C 270 Cdi -01
MB Pystylamppu -69
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti:
dealer kirjoitti:OK, ajattelin vaan kun imusarjan allahan on läppämoottori, siis imusarjassa kiinni, ja siihen menee johto jonka katkaiseminen aiheuttaisi kerrotun vikatilan.
Läppämoottorin johto on ohuempi, olisiko sitten tullut siihen vaurioita lämmittimen johtoa katkaistessa.
Lämmittimen johto on muuten 13 mm mutterilla kiinni.
jaahas, kyllä se oikea johto oli uskon näin, miten herkkä se sitten lie tuo läppämoottori :lol: kyllä käsi kävi johonkin liikkuvaan vipuun kun haparoin ja tunnustelin minne se johto menee siitä tartilta menee.. ja tuohon tulokseen itekkin tulin että 13mm avain sinne varmaan kävis mutta kun en saaanu sopimaan, nii ja muovitulppa mutterin päällä :wink:
Parit mahdoliset pieleen menno kohdat
Käsi osunut läppämootorin vipuihi vipuirti, sen johto irti, leikatun johdon pää vipujen välissä tms
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

vikakoodit luetettu,
-ylikuumentunut lämmitin(ei ihme)
-railputken anturi(sitäkin kun tuli nyvittyä vikaa ehtiessä olisko pistoke sitten huonosti :evil: )
-ja abs jotain,

viat kuitattu, mutta railanturi jäi, pittää kahtoo kuhan muija tulloopi kotia onko piuha kunnolla :roll:

mites sillä kärsii ajella jos se on oikeesti rikki se rail putken paineanturi :?:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

aadolf kirjoitti:vikakoodit luetettu,
-ylikuumentunut lämmitin(ei ihme)
-railputken anturi(sitäkin kun tuli nyvittyä vikaa ehtiessä olisko pistoke sitten huonosti :evil: )
-ja abs jotain,

viat kuitattu, mutta railanturi jäi, pittää kahtoo kuhan muija tulloopi kotia onko piuha kunnolla :roll:

mites sillä kärsii ajella jos se on oikeesti rikki se rail putken paineanturi :?:

joo....omiltajäliltä olj pistuke jääny painamatta tarpeeksi syvälle :ttu:
no huomenna uutelleen piuhaan vikalistan luettavaks :contract:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”