-01 w203 takavalojen herjat

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

-01 w203 takavalojen herjat

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Työkaverin sedania tuli ihmeteltyä, mittaristo herjaa oikeaa takavaloa ja ilmesesti rekisterikilven valoa, tais näytössä olla maininta jostain substitutesta näihin liittyen. Autoa käytin piuhan päässä (yleistesteri), antaa oikosulku tai katkos; jatkuva: oik. rekisterikilven valo, oik. takavalo ja vas. takavalo. Eihän siinä kai ny ihmettä muuten olis mutta kun kaikki valot pelaa silti ihan niinku kuuluu. Onko siellä väärän wattiset polttimot vai mikä tuommosen aiheuttaa? Eikä oo lediräpellyksiä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ne pelaa kuten kuuluu vaan polttaa jarruvaloa tilalla alennetulla jännitteellä ja parkit on pimeinä.
Tarkista, parkki ja jarruvalo ovat erillään, EI samassa.
oulaistenliikenne.fi
Ollikkantti
Viestit: 24
Liittynyt: 25.12.2016 9:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ollikkantti »

Minulla myös ilmenny ongelmia takavalojen kanssa (S203), herjaa vasenta takavaloa,olen vähän paininut asian kanssa.Kaikki polttimot olen uusinut ja rapsutellut lamppujen kantoja.Myös olen liittimiä nitkutellu ja jumppaillut jotta kontakti paranisi.Tänään purin vähän johtosarjaa molemmilta puolilta.Huomasin että ruskean maajohdon viereinen johto (taisi olla harmaa-punainen) oli kärähtäny/hapettunu jonkun mystisen diodin kohdalta molemmin puolin.Mikä tämä diodi on?Onko kellään mitään hajua.
Ollikkantti
Viestit: 24
Liittynyt: 25.12.2016 9:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ollikkantti »

Ohessa muuta kuva.Eli kuuluukohan tuonne tommoset vai onko nuo jotain Ledejä varten.Ihan siististi sukan sisällä,jotain tuola on tapahtunu kuitenkin.
Nuo diodit/vastukset mitä lie, ovat ennen takaupion lattaliitintä.



KuvaKuva
Ollikkantti
Viestit: 24
Liittynyt: 25.12.2016 9:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ollikkantti »

Haluaisiko joku kurkkaa omaa johtosarjaa,näkyykö sielä tuommosia :) ovat suurinpiirtein MB varaosatarran kohdalla,missä näkyy tuotenumero. Tietäisi vähän että lähteekö etsimään uusia johtosarjoja vai korjaako vanhat .
Ollikkantti
Viestit: 24
Liittynyt: 25.12.2016 9:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ollikkantti »

Tämäkin ongelma korjaantui,purin nuo vastukset pois ja kaikki herjat hävisi.
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

Takavalot temppuilee

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Emännän W203:ssa takavalot temppuilee, vasen vilkku tikittää hytissä tiheään ja ulkona valot vilkkuu normaali nopeudella mutta takana ei vilku se vilkkupolttimo vaan tuo kuvassa nuolella merkitty, keskellä takavalopaneelia oleva polttimo, varsinainen vilkkupolttimo saattaa vilahdella muutaman sekunnin välein ja rekisterikilven valot välähtelevä samaan tahtiin?? Kuva
Polttimoita olen kokeillut vaihdella mutta ei siitä apua ollut, olisiko maadoitusvika, onko takapään maadoitus pisteitä missä??
Rekisterikilven valot välähtelevät myös jos käännän valokatkaisijasta parkit päälle ja samalla vilkkuu myös oikean takavalon alimmainen lamppu, valot vilkkuvat n. 5 sek välein ja kymmenkunta kertaa ja sitten vilkkuminen loppuu, mystistä??? Mittarissa herjaa että oikeaa rekkarin valoa.
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

W203 takavalot temppuilee

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Tässä vielä Yuotubelinkki takavalojen vilkkumiseen: https://www.youtube.com/watch?v=cqiiEW1 ... e=youtu.be
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”